Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Keliauti elektromobiliu – tik atlikus „namų darbus“

Nenumaldomai artėjanti vasara ir laisvėjantys karantino suvaržymai skatina žmones judėti, važiuoti, pakeisti aplinką. Turint dyzelinį ar benzininį automobilį, išsiruošus į ilgesnę kelionę jokių rūpesčių nekyla. Tačiau ką daryti tiems, kas pasirinko važinėti elektra varomu automobiliu?

Verčia rimtai planuoti

Nors naujausi elektra varomi automobiliai viena įkrova gali įveikti 300–450 kilometrų, norint leistis į tolimesnes išvykas specialistai pataria joms pasiruošti iš anksto. Mat vien didelis įveikiamas atstumas ramybės negarantuoja, todėl viską reikia planuoti, maršrutą susidaryti dar prieš išvažiuojant, o kelyje naudotis specialiomis programėlėmis.

Daug kas priklauso nuo kelionės maršruto – ar bus važiuojama tiesiausiu keliu, ar pakeliui bus lankomi įvairūs objektai, keliaujama rajoniniais ir regioniniais keliais. Mat elektromobilių nuvažiuojamas atstumas itin smarkiai priklauso nuo greičio. Pavyzdžiui, naujausias elektromobilis „Citroen C4“ viena įkrova mieste gali nuvažiuoti apie 300, o užmiestyje – apie 200 kilometrų.

Todėl išsiruošti į ilgesnę kelionę elektromobiliais, kurie įveikia iki 200 kilometrų atstumus, nėra didelis džiaugsmas. Nors įkrovimo stotelių tinklas Lietuvoje gana platus, stovinėjimas ir laiko gaišimas ilgesnėje kelionėje vargina.Aišku, galima rinktis mažesnį greitį nei įprastai važiuojant benzininiu ar dyzeliniu varikliu. Todėl kuo didesnis įveikiamas atstumas, tuo didesnė turėtų būti ir akumuliatoriaus talpa – bent 50 kWh.

Elektromobilio specifika – tai, kad jis verčia žmogų gerokai kruopščiau planuoti kelionę ir maršrutą. Šiuo metu yra programėlių, kurios ganėtinai tiksliai parodo, kur įrengta įkrovimo stotelė. Taip pat jos veikia ir kaip kelionės planavimo įrankis.Visa informacija pateikiama realiuoju laiku, nes juk gali būti, kad pakeliui yra įkrovimo stotelė, bet jei ji neveikia, tuomet tai gali būti kelionės pabaiga. Kartais būna, važiuoji, vakar viskas veikė, o šiandien jau ne, bet kito taško nėra.

Kemperio tempas

Vykstant į kitas šalis, jose galima susidurti su įkrovimo problemomis, susijusiomis su apmokėjimu ar įkrovimo stotelės aktyvavimu.Pavyzdžiui, nepatogumų gali sukelti pats įkrovimo stotelės veikimo principas, nes vienos jų nemokamos, kitos – mokamos, vienur reikia atsisiųsti programėlę, kad sumokėtum, kitur reikia nusipirkti priedėlį, kad aktyvuotum krovimą. Yra įvairių niuansų ir svarbu susižiūrėti, kokios įkrovimo stotelės pasitaikys būsimame maršrute.

Būna atvejų, kai kur nors atvažiuoji, įkrovimo stotelė yra, visos lemputės dega – tarsi veikia, bet reikia stovėti lietuje ar sningant ir kažką spaudyti, kol stotelė pradės krauti – visam reikalui prireikia 15 minučių. Todėl pasidaryti namų darbus geriausia kuo patogesnėje aplinkoje, o ne stirksant vėjyje ar lietuje.

Kalbant apie laisvalaikio praleidimą ir pasidairymą į gamtovaizdį, ypatingus objektus, elektromobilis yra panašus į namelį ant ratų, vadinamąjį kemperį. Nes jeigu esi suplanavęs, kad važiuosi ne ypač greitai, ką nors norėsi pamatyti, kažkur sustosi, tokiu atveju pats važiavimas tampa pramoga. Tikriausiai į ilgesnę kelionę elektromobiliu reikėtų traukti su tokia nuostata.

VL

Rekomenduojami video