Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kyšio davėjus gėdins vaizdo klipai

Techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ realizavo ilgokai brandintą sumanymą: sukūrė tris pirmąsias socialines reklamas, raginančias susilaikyti nuo pagundų papirkti techninės apžiūros kontrolierius. Lietuvoje privatus verslas iš esmės niekada nekūrė socialinių reklamų, orientuotų ne į pardavimo skatinimą, todėl ši iniciatyva yra išskirtinė.

Kelerius pastaruosius metus itin daug dėmesio skyrusi kovai su korupcija privalomosios techninės apžiūros sistemoje, „Transeksta“ nusitaikė į automobilininkų įpročius, t. y. jų prašymus „nepamatyti“ mašinos trūkumų ir nepriekabiauti dėl „smulkmenų“.

„Europos Sąjungoje dėl techninių trūkumų įvyksta apie 6 proc. visų automobilių eismo įvykių. Lietuvoje išsamesnės analizės kol kas nėra, tačiau, turėdami galvoje mūsiškio transporto parko amžių (šiuo metu vidutinis mūsų šalyje registruotų automobilių amžius 16,7 metų), spėjame, kad mūsų šalyje nelaimių dėl techninių priežasčių įvyksta gerokai daugiau. Juk tokie iš pažiūros nekalti dalykai, kaip nedegančios lemputės ar prastai sureguliuoti žibintai  gali paversti automobilį nematomu tamsoje, apakinti kitus eismo dalyvius ir išprovokuoti skaudžias nelaimes net važiuojant lėčiau nei leidžia Kelių eismo taisyklės“, – sakė „Transeksta“ direktorius Gintautas Šlėderis.

Siekdami atkreipti dėmesį į šiuos dalykus, asociacijos darbuotojai drauge su partneriais iš „Prime media“ sukūrė tris vaizdo klipus. Pagrindinis jų leitmotyvas – skirtingų socialinių grupių atstovų siūlymas „susitarti“, kai patikros metu kontrolieriai jų automobiliuose aptinka techninių trūkumų.

G. Šlėderis

Klipų herojai – jauna mama, skubanti iš darželio pasiimti dukrytės, vaikinukas, pažadėjęs kelionę savo merginai, ir solidus verslininkas, turintis pas gydytojus nuvežti mamą. Visi jie kontrolierių palankumą bando nusipirkti siūlydami 20–50 eurų kyšius, tačiau vietoj to sulaukia kontraklausimo:„Kiek kainuoja jūsų dukters, draugės ar mamos gyvybė?“

„Pradėdami šią socialinės reklamos kampaniją, mes norime atkreipti automobilininkų dėmesį į dar vieną labai svarbią detalę. Kiekviena techninės patikros procedūra baigiama apžiūros protokolo pildymu ir duomenų įvedimu į apžiūros informacinę sistemą. Joje yra speciali grafa, skirta pastaboms apie galimą korupciją. Ji matoma absoliučiai visose Lietuvos regionų techninės apžiūros stotyse, t. y. kad ir kur toks „susitarimų“ ieškotojas nukeliautų, nesąžiningo žmogaus reputaciją jis vešis drauge ir neabejotinai sulauks dar atidesnio kontrolierių dėmesio. Kitaip tariant, siūlant kyšį problemos neišsprendžiamos, tokiu atveju jų kyla dar daugiau“, – teigė G.Šlėderis.

 

Rekomenduojami video