1984 m. garsus švedų lenktynininkas Stigas Blomquistas su „Audi Quattro“ iškovojo pasaulio ralio čempiono titulą ir užtikrino „Audi“ pergalę tarp automobilių gamintojų.

Šiemet legendinei „Audi Quattro“ visų ratų pavarai suėjo 40 metų – ji pirmą kartą debiutavo 1980 metų Ženevos automobilių parodoje. Per šiuos 40 metų daugiau kaip 8 milijonai pirkėjų iš viso pasaulio pasirinko šią pavarą, o Lietuvoje atlikta apklausa atskleidė, kad daugiau kaip 70 proc. Vilniaus ir Kauno gyventojų norėtų vairuoti visų ratų pavara varomą automobilį.

Mintį apie lengvąjį automobilį su visų ratų pavara 1976–1977 metais pristatė „Audi“ inžinieriai po to, kai Švedijoje išbandė markės prototipus su priekinių ratų pavara ir Vokietijos armijai skirtu praktišku „Volkswagen Iltis“ su „Audi“ sukurta visų ratų pavara. Nežiūrint į sąlyginai nedidelę pastarojo modelio galią, bandymai vienareikšmiškai patvirtino visų ratų pavaros pranašumą, esant sudėtingoms eismo sąlygoms ir slidžiai kelio dangai.

Šis palyginamasis testas „Audi“ suteikė impulsą toliau tobulinti „Volkswagen Iltis“ modeliui sukurtą visų ratų pavarą ir ją sumontuoti „Audi 80“ automobilyje.

Visus kitus metus „Audi“ tęsė bandymus ir 1979 metų rudenį dienos šviesą išvydo „Audi Quattro“ – sportiškas gamintojo kupė su visų ratų pavara.

„Audi Quattro“ kupė buvo pristatytas 1980 metų Ženevos automobilių parodoje ir akimirksniu tapo pasauline sensacija. „Audi Quattro“ su 2,2 l 200 AG penkių cilindrų varikliu buvo pirmasis sportiškas automobilis su visų ratų pavara, kadangi anksčiau ši technologija buvo naudojama tik bekelėje ir sunkiajam transportui.

Ir nors pirmųjų „Audi Quattro“ buvo gaminama nedaug, susidomėjimas ir didelė paklausa lėmė, kad „Audi quattro“ tapo pilnaverčiu serijiniu modeliu, kuris buvo tobulinamas ir gaminamas iki pat 1991 metų.

1984 m. garsus švedų lenktynininkas Stigas Blomquistas iškovojo pasaulio ralio čempiono titulą ir kartu užtikrino „Audi“ pergalę tarp automobilių gamintojų. 1981 metais automobilis su „Audi Quattro“ pavara debiutavo Austrijos „JännerRallyeRally“ lenktynėse. Pažangi visų ratų pavara atvėrė dar daugiau galimybių ir „Audi“ tiesiogine prasme lenktynėms suteikė žymiai didesnį pagreitį.

1980-ųjų pradžioje mašinos su „Audi Quattro“ visų ratų pavara laimėjo du pasaulio ralio čempionatus ir du gamintojo titulus, taip pakeitė ralio ateitį.

Tačiau „Audi Quattro“ reiškia ne tik sportą ir greitį. Visų ratų privalumai taip pat akivaizdūs ir po „Audi Quattro“ atstovybės Lietuvoje kartu su „Omnicom Media Group“ atliktos apklausos, kurioje 74 proc. respondentų atsakė, kad prioritetą teikia visų ratų pavarai, o 32 proc. pažymėjo, kad jie ar jų šeimos nariai važinėja automobiliu su visų ratų pavara. Apklausa taip pat atskleidė, kad pirmenybę visų ratų pavarai teikia šeimos su vaikais, taip užsitikrindamos maksimalų stabilumą ir saugumą kelyje esant bet kokioms eismo sąlygomis.

Skaičiuojama, kad maždaug 70 proc. Lietuvoje parduodamų naujų „Audi“ automobilių yra su visų ratų pavara, o tai iš esmės sutampa su apklausos atsakymais.