Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Mašinų vairuotojai nepastebi motociklininkų

Avarijų statistika rodo, kad dauguma avarijų, į kurias mūsų šalyje pakliūva motociklininkai, įvyksta ne dėl jų kaltės. Todėl eismo saugumo specialistai pataria vairuotojams būti budresniems vasarą, o motociklininkams – pasistengti būti labiau matomiems.

Lietuvoje daugėja visų transporto priemonių, įskaitant ir motociklus, todėl nenuostabu, kad ir daugėja ir eismo įvykių.

Palyginti su 2017-aisiais, pernai keliuose sužeistųjų skaičius išaugo nuo 3 566 iki 3 783. Pernai žuvo 13 motociklininkų, o užpernai tokių atvejų buvo 10.

„Ir nors dauguma avarijų, į kurias pakliūva ir motociklininkai, įvyksta ne dėl jų kaltės, tačiau tenka pripažinti, kad jie tikrai mažiau matomi“, – teigia Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Ji įvardija ir veiksnius, kurie motociklininkus daro nepastebimus. Viena vertus, jie linkę daugiau manevruoti ir dėl didesnio pagreičio išnirti prieš akis netikėtai. Kita vertus, tiek motociklai, tiek jų vairuotojai yra retesni ir mažesnių gabaritų eismo dalyviai. Be to, dažniausiai motociklai būna tamsios spalvos, o juos vairuoja irgi tamsiai apsirengę vairuotojai – tai irgi nepadeda motociklininkams būti matomiems.

M.Kazanovič taip pat atkreipia dėmesį ir į diskusiją dėl papildomų žibintų įrengimo motocikluose – kol kas techninių apžiūrų centrai tai vertina kaip įstatymo ribas peržengiantį pasirinkimą, nors tokie sprendimai galėtų suteikti saugumo ir pastebimumo.

Pasak vyresniosios specialistės, pagerinti matomumą galėtų ryškesnis motociklininko šalmas, tinkamai sureguliuoti ir švarūs motociklo žibintai. „Na, o automobilių vairuotojams reikėtų palinkėti būti pastabesniems ir dažniau dairytis į galinio vaizdo veidrodėlį“, – sako ji.

Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į taisyklingą sankryžų kirtimą posūkių į kairę metu – būtent šiose vietose įvyksta daugiausia motociklų ir automobilių susidūrimų. Be subjektyvių motociklininko saugumo veiksnių, tokių kaip jo įgūdžiai ir visų eismo dalyvių atidumas, įvardijami ir objektyvūs. Tarp pastarųjų – šalmas, pirštinės, odinis kombinezonas, kurios yra pasyvios priemonės, bei žibintai, kurie yra aktyvi motociklininko apsaugos priemonė.

Todėl neatsitiktinai draudikai ragina motociklininkus netaupyti, kai tenka svarstyti, kokius rinktis žibintus, nes dviratėms priemonėms tai yra labai svarbus elementas, padedantis būti labiau pastebimiems.

Motocikluose labai rekomenduojama naudoti lemputes, pasižyminčias ypač ryškia šviesa, pvz., tas, kurių šviesa yra efektyvesnė nei įstatymuose numatytas minimumas. Be to, verta atkreipti dėmesį į kokybiškas lemputes, kurios bus labiau atsparios smūgiams ir vibracijoms.

Rekomenduojami video