Kai kurie automobilių gamintojai turi netradicinį požiūrį į kai kuriuos populiarius dalykus. Vienas tokių yra „Mazda“ – ilgus metus žaidę su rotoriniais varikliais ir bene vieninteliai pasaulyje juos tobulinę, japonai, pastaruoju metu išpopuliarėjus ekologijos temai, ir čia kiša kitokią nuomonę. Netgi radikaliai kitokią nei ta, kuri paplitusi visame pasaulyje.

Elektromobilių skeptikai dažnai sako: kas iš to, kad elektra varomos transporto priemonės neteršia miestų, tačiau elektra juk gaunama ne iš oro (bent jau didžioji dalis jos). O tai paverčia elektromobilius ne tokius ir ekologiškus – tiesa, privalumas tame, kad tarša bent jau iškeliama už miestų.

„Mazda“ stoja į elektromobilių skeptikų gretas. Prie buvusius variklių darbinio tūrio mažinimo mados „Mazda“ neprisidėjo ir toliau į automobilius montuoja 2 litrų keturių cilindrų jėgaines, kurias daugelis kitų gamintojų laiko galingumo etalonu ir anti-ekologiškomis. Dabar atėjus hibridinių automobilių ir elektromobilių madai, „Mazda“ toliau mojuoja viduriniu pirštu ir sako: „Elektromobiliai nepatenkina visuomenės noro drastiškai sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją“.

Ką jie daro? Tobulina vidaus degimo variklius.

Pasak „Mazda“ atstovų, vertinant bet kurio automobilio ekologiškumą, reikėtų įtraukti ne tik jo variklio CO2 emisiją, bet ir visą kelią, kurį nueina degalai iki galutinio vartotojo. Įmonės specialistai apskaičiavo, kad vidutinis elektromobilis vartoja apie 20 kWh energijos šimtui kilometrų, o gauti šitokį kiekį elektros deginant anglį yra tas pats, kas važiuoti 200 g/km CO2 emisiją turinčiu automobiliu. Šis skaičius kur kas prastesnis už benzinu (156 g/km) ar suskystintomis dujomis (100 g/km) varomus automobilius.

Tiesa, apie trečdalis pasaulio elektros energijos yra gaunama iš kur kas ekologiškesnių šaltinių nei anglis. Tačiau net ir tuomet vidutinė elektromobilio CO2 emisija, pagal „Mazda“ skaičiavimus, yra 128 g/km.

Todėl „Mazda“ visą dėmesį skiria benzininių variklių tobulinimui ir pernai paskelbė apie unikalų išradimą. Tai – benzininis variklis, neturintis uždegimo žvakių. Šiuo metu „Mazda3“ modelis su „SkyActiv X“ pavadintu varikliu – tik testavimo stadijoje, bet jo ateitis gali būti labai daug žadanti.

Su rotoriniais varikliais „Mazda“ kapstėsi ilgai, tačiau galiausiai nusprendė žaidimą baigti. O už vidaus degimo variklių neišsižadėjimą šis gamintojas nusipelnė pagyrų iš viso pasaulio automobilių gerbėjų.