Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
„Mazda“ vis dar tiki vidaus degimo variklių potencialu

Naujasis „Mazda3“ yra išties išvaizdus automobilis. Jis turi beveik itališko žavesio, kažkokios sunkiai apibūdinamos dizaino kokybės, kuri leis šiems automobiliams išsiskirti iš minios. Tačiau dar labiau stebina naujieji „Skyactiv-X“ benzininiai varikliai, kurie pasižymės dyzeliams būdingu efektyvumu. Keisčiausia tai, kad „Mazda“ savo ateitį sieja su būtent vidaus degimo varikliais – ar mes kažką praleidome? Juk elektrinė ateitis jau visai čia pat.

„Mazda“ nėra tokia didelė ir turtinga kaip didieji vokiečių gamintojai ar „Toyota“. Tiesą sakant, savo elektrinius modelius „Mazda“ kurs į pagalbą pasitelkusi partnerius.

Iš istorijos archyvų lentynų sugrįš ir rotorinis variklis, kuris pasitarnaus kaip generatorius, leidžiantis sumažinti vairuotojų baimes dėl senkančių baterijų. Viskas skamba gražiai, tačiau šie planai yra tik „Mazda“ strategijos paraštėse.

Japonų išsišokėliai į akis juokiasi tiems, kurie laidoja vidaus degimo variklius.

„Skyactiv-X“ benziną įžiebs kompresija – tam nebus reikalingos uždegimo žvakės. Taip benzinas degs švariau, mažiau energijos bus iššvaistoma. Panašiai veikia dyzeliniai varikliai – tai yra viena iš priežasčių, kodėl jų degalų sąnaudos yra žemesnės.

„Skyactiv-X“, beje, uždegimo žvakes turės ir jas kartais naudos, tačiau kitaip nei kiti varikliai – jos tik kontroliuos degimo laiką kai kuriais momentais. Žodžiu, tai yra nebloga sistema, leidžianti ženkliai sumažinti degalų sąnaudas ir išmetamąsias dujas.

Viskas dėl to „Skyactiv-X“ yra gerai ir sveikintina – juk niekas nesakė, kad vidaus degimo varikliai turėtų pasitraukti jau rytoj. Tačiau „Mazda“ atvirai sako, kad esminė jos strategija išlieka vidaus degimo varikliai – ir taip iki pat 2050 metų, o tikriausiai ir vėliau.

Kodėl „Mazda“ vėl iriasi prieš srovę?

Būtent todėl, kad tai yra „Mazda“. Susidaro įspūdis, kad jei visi staiga imtų vystyti vidaus degimo variklius, „Mazda“ pereitų prie elektromobilių, nes taip – tiesiog įdomiau. Viename interviu Jay'ys Chenas, atsakingas už „Mazda“ variklių kūrimą, sakė, kad „Mazda“ yra „inžinierių kompanija, o ne pupų skaičiuotojai“.

Kitaip tariant, „Mazda“ nesivaiko pelną nešančių madų. Ir taip buvo visada. Kai visi jau buvo atsisakę rotorinių variklių, „Mazda“ ėmė kurti iš karto legendiniais laikytus sportinius RX automobilius.

Kai visi perėjo prie mažų variklių su turbokompresoriais, „Mazda“ liko prie didesnių atmosferinių. Ir dabar šis charakteris nesikeičia. „

Mazda“ inžinieriai tiki, kad elektromobilių revoliucija yra mada – visi tai daro, nes tai yra populiaru, o ne todėl, kad tai yra gerai.

Bet, žinoma, toks „Mazda“ užsispyrimas yra toks unikalus automobilių pramonėje, kad jis netgi atrodo kvailas. Iš karto kyla du klausimai.

Ar „Mazda“ nekenkia savo finansinėms perspektyvoms?

Mados tam ir yra kuriamos, kad prekiniai ženklai uždirbtų daugiau pinigų. Jei elektromobiliai taps kasdieniškomis transporto priemonėmis ir gatvės staiga taps tylios, „Mazda“ automobilių niekas net pirkti nenorės. Tačiau yra ne visai taip.

Visoms naujoms technologijoms reikia investicijų – jų reikėjo „Skyactiv-X“, bet dar didesnių reikėtų elektromobiliams. „Mazda“ renkasi įdomų kelią – gamins tokius automobilius, kurie tiktų globaliai rinkai.

Tai yra, vienu metu susifokusuos viena kryptimi. Juk Indijoje hibridiniams automobiliams jokių nuolaidų nėra, Centrinėje ir Rytų Europoje elektromobiliai yra per brangūs, o infrastruktūra – neišvystyta, o dar vargingesni regionai (kaip Afrika) greitu metu į elektromobilius net žiūrėti negalės.

„Mazda“ mąsto globaliai ir tokia strategija yra saugesnė bei pigesnė nei pastangų paskirstymas per kelias sritis – elektromobilius, hibridus, vandenilio kuro elementus ir taip toliau.

Dar daugiau – kadangi „Mazda“ giriasi esanti inžinierių kompanija, jos gerbėjų ratas tik auga, nes ji klausosi, ko nori vairuotojai.

O nemažai jų vis dar nori gražių, kokybiškų automobilių, kurie iššauktų teigiamas emocijas. Mechaninės pavarų dėžės, moderniai elegantiškas dizainas ir variklio garsas visada turės gerbėjų.

Ar „Mazda“ taps taršos sinonimu?

Jei visi gamintojai taip demonstratyviai kurs automobilius be išmetimo sistemų, „Mazda“ užsispyrimas gali tapti prasta strategija. Jei vairuoji „Mazda“, tau nerūpi aplinka?

„Mazda“ šuoliais gerina savo automobilių efektyvumą. „Skyactiv-G“ buvo 23 proc. efektyvesnis už prieš tai naudotus variklius, o „Skyactiv-X“ kils į dar nematytas aukštumas.

„Mazda“ tiki, kad ten, kur atsinaujinanti energetika nėra labai gerai išvystyta, „Skyactiv-X“ automobiliai aplinkai tarša atsilieps panašiai tiek, kiek ir elektromobiliai.

Dar daugiau – benzininių automobilių gamyba ir perdirbimas yra ekologiškesni procesai, o infrastruktūra jiems egzistuoja jau labai ilgai.

Ar tai teisinga strategija – parodys laikas. „Mazda“ teigia, kad ji yra kitokia todėl, nes kuria automobilį nuo vairuotojo, kai kiti gamintojai pradeda nuo technologijų, o tada jas pritaiko vairuotojui.

Viena yra aišku – negalime sulaukti pirmųjų atsiliepimų apie „Skyactiv-X“ – ši technologija tikrai gali suteikti siprybės „Mazda“ filosofijai iki pat 2050 metų.

Rekomenduojami video