Bendrovės nuotr.

Prieš sėsdamas prie atnaujinto „Hyundai i20“ vairo, žinojau, kad pagrindinės šios automobilio pirkėjos Lietuvoje yra moterys – vidutinio amžiaus, dažniausiai besirenkančios bazinę šio automobilio versiją. Tad buvau šiek tiek skeptiškas: maža mašinytė, mažas 1 litro darbo tūrio variklis – ar gali būti kas nors gero? Tačiau, praleidęs prie šio automobilio vairo nemažai laiko, įveikęs per pusę tūkstančio kilometrų, turėjau pripažinti, kad jis nesunkiai užkariavo mano simpatijas.

Tai, kas nematoma

Ir tos simpatijos visiškai nesusijusios su tuo, kad bandžiau ne paprasčiausią ir pigiausią i20, bet atnaujintą brangesnę „ActiveCross“ versiją. Netgi atvirkščiai – pastaroji versija, dekoruota nūnai madingais „visureiginiais“ išorės atributais kainuoja net 3 tūkst. eurų brangiau už bazinę ir todėl nenusipelno labai daug dėmesio. Išskyrus tai, automobilis yra 2 cm aukštesnis nei įprastas, tad drąsiau galima privažiuoti prie šaligatvių. Papildomos kėbulo detalės suteikia įdomią išvaizdą, tačiau jos nevertos minėtų pinigų.

Labiausiai patiko tai, kas iš išorės nematoma: gana erdvus salonas, kuriame gali tikrai patogiai įsitaisyti 4 suaugę žmonės, patogi prietaisų ergonomika ir kokybiškos salono apdailos medžiagos, gana erdvi 326 litrų talpos bagažinė, komfortiška pakaba ir eiklus variklis.

Beje, bagažinės talpą išmėginau praktiškai ir ne kasdien pasitaikančiu būdu. Penktadienio vakare sulaukiau skambučio iš kolegos, kad nėra kam nuvežti dviejų statinaičių alaus ir pilstymo įrangos į tarptautinį žurnalistų futbolo turnyrą Druskininkuose. Ar galėčiau padėti? Nebuvau tikras, kad tos statinaitės po 30 litrų tilps į bagažinę, bet pabandžiau. Pasirodo, jokių rūpesčių – viskas tilpo ir dar liko šiek tiek vietos.

Smagus variklis

Kelyje automobilis važiuoja minkštai, benzininis 3 cilindrų 1 litro darbo tūrio variklis su turbina yra gyvesnis, nei galima tikėtis, ir aplenkti kitas mašinas galima drąsiau, nei atrodo žvelgiant į technines charakteristikas „ant popieriaus“.

Šiam varikliui negalima nejausti simpatijos: pakankamai tylus, tik lengvai vibruojantis laisvomis apsukomis, šis motoriukas žavi azartu jau nuo žemų apsukų, kur demonstruoja puikią trauką. Jo 172 Nm maksimalus sukimo momentas pasiekiamas plačiame 1 500–4 000 apsukų per minutę diapazone. Vidutinės sąnaudos mišriu režimu (kiek daugiau važiuojant užmiestyje) siekė 5,7 litro – tai nėra blogai.

Šis variklis yra neabejotinai geresnis pasirinkimas už tokio pat darbo tūrio, tik galingesnį 120 AG variklį, nes pastarasis yra triukšmingesnis ir naudoja daugiau degalų.

Žinoma, vertinant „Hyundai i20“ reikia jį lyginti su panašaus dydžio („Ford Fiesta“, „Volkswagen Polo“) ir kainos automobiliais. Būtent žema kaina (nuo 12,6 tūkst. eurų) ir daro šį automobilį dar patrauklesnį. Nes bazinėje įrangoje, skirtingai nei daugelio konkurentų, jau daugmaž yra tie dalykai, be kurių kasdienis važinėjimas būtų sunkiai įsivaizduojamas.

Tai klimato kontrolės ir garso sistemos, oda aptrauktas šildomas vairas ir šildomos priekines sėdynes. Į bazinę įrangą taip pat įeina pagalbinė pajudėjimo įkalnėje sistema (HAC). Iš viso automobilis komplektuojamas trijų įrangos lygių, o už papildomą mokestį galima įsidiegti nukrypimo nuo juostos perspėjimo sistemą ir pan.

Geras kompromisų rinkinys

„Hyundai i20 ActiveCross“ yra manevringas gatvėse, o kelyje taip pat nudžiugino malonaus standumo pakaba. Ji akivaizdžiai sureguliuota pagal nedidelio SUV įvaizdį ir duobes sugeria dusliai, kokybiškai ir be didesnių garsų. Posūkiuose kėbulas svyruoja kiek daugiau, nei norėtųsi, tačiau nereikia pamiršti, kad jis yra 2 cm aukštesnis nei įprasto i20. Vairo mechanizmas galėtų būti mažiau jautrus, ne toks lengvas, bet prie to greitai priprantama.

Įdomu tai, kad bene pirmą kartą rimčiau atkreipti dėmesį į šį modelį vertėjo prieš trejus metus, kai buvo renkamas Lietuvos „Metų automobilis 2016“. Tuomet „Hyundai i20“ pakliuvo tarp 7 finalininkų –  tai jau byloja apie jo savybes. Dabar į gatves išriedėjo jau atnaujintas modelis, tad pagrįstai galima manyti, kad netapo blogesnis.

Apibendrinant galima teigti, kad tai yra geras automobilis paprastai kasdienai: pakaba dirba gerai tiek važiuojant asfaltuota danga, tiek žvyrkeliu, todėl labai tinka Lietuvos keliams. Gera kaina, geros degalų sąnaudos, variklio galios užtenka, tokio dydžio mašinoje daug vietos salone. Ir išvaizda visai simpatiška.

„Hyundai i20“ tarsi nieko ypatingo, pribloškiančio, bet ir nelabai yra prie ko prikibti. Tai geras teisingų kompromisų rinkinys už gerą kainą. Ar įsivaizduočiau save prie jo vairo? Drąsiai. Nors jis ir laikomas moterų numylėtiniu.
„Valstiečių laikraščio“ verdiktas:

Mums patiko:

erdvus salonas ir bagažinė,

standartinė įranga,

išvaizda.

Nepatiko:

pernelyg lengvas vairas,

mažas multimedijos ekranas,

nėra gamyklinės navigacijos.