Iki šiol niekas nebandė apvažiuoti Lietuvos elektromobiliu, buvo fiksuotas tik analogiškas rekordas, pasiektas automobiliu su vidaus degimo varikliu.

Praėjusią savaitę Vitoldas Milius ir Dainius Jakas pasiekė naują rekordą – Lietuvos perimetrą elektromobiliu „Kia e-Niro“ jie apvažiavo per 22 val. Važiuodami arčiausiai pasienio esančiais asfaltuotais keliais, vairuotojai įveikė iš viso 1 176 kilometrus.

Tai yra pirmasis toks pasiekimas – iki šiol niekas nebandė apvažiuoti Lietuvos elektromobiliu, buvo fiksuotas tik analogiškas rekordas, pasiektas automobiliu su vidaus degimo varikliu. Tačiau elektromobilis yra kitokia transporto priemonė, tad ir rekordas fiksuojamas naujas.

Negalėjo atsipalaiduoti

„WLTP standartas nurodo, jog „Kia e-Niro“ gali nuvažiuoti 455 kilometrus ir tai yra realus skaičius. Taupydamas labai lengvai šį skaičių viršyčiau. Toks didelis nuvažiuojamas atstumas gelbėjo siekiant rekordo ir leido laisviau planuoti įkrovimo laikus ir vietas“, – po finišo apie beveik parą trukusią kelionę pasakojo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V.Milius.

Pasienyje elektromobilių infrastruktūra išvystyta prasčiau, tad V.Milius su D.Jaku stengėsi nevažiuoti iki baterija visiškai išsikrautų: ją pildydavo bene kiekvienoje pakeliui esančioje greitojo įkrovimo stotelėje. Todėl po Druskininkų jie įkrovė elektromobilio bateriją Vilniuje, nuvažiavę vos 150 km, o vėliau tą padarė Visagine ir Pasvalio rajone.

„Mūsų prioritetas buvo sugaišti kuo mažiau laiko visos kelionės metu. Efektyviau yra pildyti pusiau iškrautos baterijos atsargas nei ją išnaudoti „iki nulio“, o energijos papildymui daryti dešimčių kilometrų lankstą“, – apie taktiką kalbėjo tinklaraščio apie elektromobilius „100 procentų elektrinis“ autorius D.Jakas.

Degalinėse pasitiko svetingai

Siekiant oficialaus rekordo, abu vairuotojai turėjo įgyvendinti agentūros „Factum“ nustatytus reikalavimus. Nors „Kia“ elektromobilyje buvo sumontuoti GPS jutikliai ir kiekvieną akimirką nuotoliniu būdu buvo galima matyti mašinos buvimo vietą bei judėjimo greitį, to siekiant rekordo neužtenka. Reikalingi ir liudininkai – žmonės.

Keliautojai iš anksto padarė namų darbus – parašė elektroninius laiškus tinklams, kurių degalinės yra Lietuvos pasienyje. Jų marketingo skyriaus specialistai informaciją perdavė tuo metu dirbusiems operatoriams ir kone kiekvienoje degalinėje V.Milius bei D.Jakas gavo jiems reikalingus liudininkų parašus.

Automobilyje visos kelionės metu buvo vedamas savotiškas rekordo žurnalas – jame sužymėtos visos vietos ir tikslūs laikai, kada ekipažas jose apsilankė. Greta šių aplinkybių – liudininkų parašai, viso jų buvo surinkti 25.

Tai yra pirmasis užfiksuotas važiavimo aplink Lietuvą rekordas elektromobiliu, tačiau neabejojama, jog dar šiemet bus bandymų jį pagerinti.