Organizatorių nuotr.

Klasikiniai visureigiai, galintys įveikti rimtas kliūtis, jau dabar gali būti įrašyti į „Raudonąją knygą“ – jų rinkoje beveik neliko. Naujasis „Toyota Land Cruiser“ yra vienas iš tų, kurie vertinami daugiau nei šešis dešimtmečius dėl patikimumo, pravažumo, aukštos vertės. Kartu jis yra lėtas ir nerangus – lyg koks laiko patikrintas lėtapėdis draugas. Šį modelį turėtų rinktis tie, kurie nesivaiko madų, vertina tikrus dalykus, daugiausia važinėja ne mieste ir nelabai skuba gyventi.

Kur konkurentai?

Įdomiausia, kad daugiau nei šešiasdešimt metų gaminamas pagal tą patį nuolat tobulinamą receptą „Toyota Land Cruiser“ išliko rinkoje, o kiti konkurentai tiesiog išnyko lyg dinozaurai. „Nissan Patrol“, „Mitsubishi Pajero“, „Isuzu Trooper“ ir kitų rėminių visureigių gamyba nutraukta, o „Land Rover Discovery“ ar „Jeep Grand Cherokee“, atsisakius rėminės konstrukcijos, tapo labiau orientuoti į patogų važiavimą geru keliu.

Bekelės karaliumi neretai tituluojamas „Toyota Land Cruiser“ praktiškai neturi tiesioginių konkurentų rinkoje, ir tai yra labai stiprus argumentas jo naudai. Tie, kam reikia itin pravažaus ir labai kantraus visureigio, iš esmės neturi kito pasirinkimo. Tiesa, rinkoje dar yra G klasės „Mercedes-Benz“ ar „Range Rover“, tačiau jie yra kito socialinio statuso ir kitos kainos kategorijos – maždaug dvigubai brangesni.

Lietuvoje naujasis „Land Cruiser“ su automatine pavarų dėže kainuoja 48 tūkst. eurų. Gerai sukomplektuotas toks visureigis, kurio savininkas neturėtų skųstis jokios įrangos stoka, kainuoja apie 60 tūkst. eurų.

Per ilgą gamybos laikotarpį „Land Cruiser“ sugebėjo prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios aplinkos – ne tik išlikti, bet ir dominuoti tikrų visureigių pasaulyje. Dabartinis modelis tapo patogesnis, komfortiškesnis, tylesnis ir technologiškai pažangesnis už buvusį.

Automobilio pasirinkimą lemia ir daugybė kitų veiksnių: valdymo savybės, dinamika, važiavimo komfortas, išvaizda, salono ergonomika, jo transformavimo galimybės. Ir negalima nepastebėti, kad pagal daugelį šių savybių naujasis „Land Cruiser“ atrodo kiek senstelėjęs – tarsi svečias iš praeities.

Lėčiau, bet taupiau

Sveikintinas „Toyota“ noras šiuo modeliu pūsti prieš vėją ir eiti prieš šiuolaikines rinkos tendencijas patyrė rimtą smūgį susidūręs su reiškiniu, vardu „Euro 6“ – europiniu taršos standartu. Jeigu naujo automobilio variklis neatitinka „Euro 6“ standartų, jo tiesiog negalima pardavinėti Europos Sąjungoje.

„Toyota“ inžinieriai, norėdami įtikti ES reikalavimams, į „Land Cruiser“ įmontavo silpnesnį nei iki šiol keturių cilindrų, 2,8 litro darbo tūrio, 177 AG variklį (anksčiau buvo 3 litrų, 190 AG agregatas). Jis atitinka „Euro 6“ standartus, yra kur kas ekonomiškesnis, tačiau atima bet kokį norą varžytis startuojant nuo šviesoforo.

Maža to – praktiškai visi automobiliai eismo sraute lenkia šį beveik 3 tonas sveriantį „Toyota“ milžiną, nors vairuotojo koja, atrodo, tuoj įspaus greičio pedalą į grindis. Spausk nespaudęs – iki 100 kilometrų per valandą jis įsibėgėja per 12,7 sekundės. Rezultatas nuviliantis, tačiau belieka su tuo susitaikyti. Tiesiog nusiteikti, kad šis visureigis nesutvertas skubėti, jo privalumai slypi kitur.

Įsibėgėjimo laikas, palyginti su ankstesniu modeliu, pailgėjo daugiau nei viena sekunde, tačiau gerokai sumažėjo vidutinės degalų sąnaudos. Ir tai tikrai juntama: ankstesnio „Land Cruiser“ savininkai neišsiversdavo be 11–14 litrų dyzelino šimtui kilometrų, o dabar sąnaudos sukasi apie 10 litrų. Tuo įsitikinau šiuo visureigiu įveikęs daugiau nei 400 kilometrų įvairiais režimais ir keliais.

Be to, didesnis 450 Nm sukimo momentas pasitarnauja norint aplenkti lėčiau važiuojančią mašiną. Atnaujintas variklis  mažiau vibruoja, veikia gerokai tyliau. Palyginti su pirmtaku, naujasis „Toyota Land Cruiser“ tapo akivaizdžiai tylesnis – važiuojant 110 km/val. greičiu salone tylu lyg atokaus kaimo sodyboje.

Duobės – ne bėda

Nors gamintojai teigia, kad automobilį dabar daug lengviau valdyti, su tuo sunku sutikti. Dideli gabaritai, 3 tonos svorio, sėdėjimo pozicija daugiau nei metro aukštyje – kaip suvaldyti tokią „daržinę“? Juolab kad vairuotojas beveik negauna grįžtamojo ryšio nuo kelio nei per vairą, nei per sėdynę ir turi labai mažai galimybių „skaityti“ kelio paviršių.

Tenepyksta gamintojai, bet „Land Cruiser“ savo vairuotojui suteikia ne ką daugiau informacijos apie kelią ir mašiną veikiančias jėgas, nei kupranugaris ant jo sėdinčiajam. Slidžiame, vingiuotame kelyje belieka pasikliauti įvairiais elektroniniais vairuotojo pagalbininkais (ESP, ABS, EBD ir pan.).

Šis automobilis turėtų labai patikti ne itin tiksliems vairuotojams, nes atleidžia klaidas: netilpai apsisukdamas aikštelėje, užvažiavai ant bordiūro ir to net nepastebėjai. Pakaba gali „sugerti“ bet kokį kelio nelygumą, visiškai nereikia rūpintis, kaip apvažiuoti kokią duobę, mažesnės ar didesnės kliūtys kelyje šiam automobiliui tiesiog neegzistuoja.

Žodžiu, didžiausią malonumą šis automobilis teikia, kai yra neskubinamas: tingus, atpalaiduojantis vairavimo stilius „Land Cruiser“ labiausiai tinka. Galbūt šiais visuotinio skubėjimo laikais tai – dorybė. Be to, prie „Land Cruiser“ vairo atrodo, kad Lietuvos keliai ir vieškeliai staiga tapo gerokai lygesni nei buvo.