Iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases, o pažangi technologija analizuos kiekvieną transporto priemonę ir priskirs ją vienai iš 5-ių transporto klasių.

 Naujos kartos momentiniai greičio matuokliai matuos ne tik greitį, bet ir tikrins techninės apžiūros galiojimą, civilinės atsakomybės draudimą, kelių naudotojo mokesčio sumokėjimą – iki 2020 m. pabaigos šalyje bus įrengta 70 tokių momentinių greičio matuoklių.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) ir du rangovai pasirašė sutartis, kad valstybinės reikšmės keliuose bus įrengta 70 tokių matuoklių, bendra projekto vertė – 3,1 mln. eurų.

„Dalyvaudami momentinio greičio matuoklių pirkimo konkurse, pasiūlėme naujos kartos greičio matuoklius su valstybinio numerio automatinio nustatymo funkcija, kurie gali būti skirti ne tik momentinio greičio matavimui“, – sako vienos iš rangovių, bendrovės „Fima“ transporto infrastruktūros grupės vadovas Simonas Šidlauskas.

Pasak jo, tai naujausi hibridiniai eismo pažeidimų kontrolės įrenginiai, kurie ateityje, esant poreikiui, galėtų būti pritaikyti ir vidutinio greičio kontrolei kelio ruože. Jie taip pat gali būti naudojami neleistinų manevrų kontrolei, tikrinti, ar transporto priemonė apdrausta, ar nepasibaigęs techninės apžiūros galiojimas ir pan. Taigi LAKD, įsigijusi šią įrangą, galės ją visapusiškai pritaikyti savo poreikiams.

Bendrovė sutarė dėl 52-jų momentinių greičio matuoklių įrengimo.

Greičio matuoklių būsimų vietų prioritetai nustatomi atsižvelgiant į metodikose aprašytus kriterijus, iš kurių didžiausią įtaką, be kitų metodikoje numatytų kriterijų, turi vidutinis metinis paros eismo intensyvumas ir eismo įvykių skaičius.

Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas. Tikimasi, kad įrengtos priemonės padės didinti vairuotojų sąmoningumą ir prisidės prie eismo įvykių mažinimo.

„Nors vairavimo kultūra keliuose po truputi gerėja, greičio viršijimas yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių mūsų keliuose vis dar negalime jaustis visiškai saugiai. Tad kartu su Lietuvos kelių policijos tarnyba, Lietuvos transporto saugos administracija, savivaldybėmis diegiamomis priemonėmis siekiame ugdyti vairuotojų įpročius laikytis saugaus greičio,“ – sako LAKD vadovas Vitalijus Andrejevas.

S.Šidlausko teigimu, hibridiniai naujos kartos greičio matuokliai Baltijos šalyse bus įdiegti pirmą kartą. Bendrovės pasiūlyti vokiečių gamintojo „Jenoptik“ įrenginiai unikalūs „Deeplearning“ (giluminio mokymosi) varikliu, kuris dėl sistemos gebėjimo mokytis iš realių pavyzdžių leidžia daug geriau atpažinti deformuotus, apgadintus numerius ir atlikti išsamesnę eismo srauto analizę. Tai pirmasis šio vaizdo analizės metodo pritaikymas greičio matuoklių įrangos rinkoje.

Su „Deeplearning“ pagalba bus galima detaliau analizuoti eismo statistiką. Iki šiol greičio matuokliai gebėdavo atpažinti tik 2 transporto priemonių klases ir skirstymas į klases buvo atliekamas radaro sensoriaus pagalba, o pažangi technologiją analizuos kiekvieną transporto priemonę ir priskirs ją vienai iš 5-ių transporto klasių.

Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose veikia 50 vidutinio greičio matuoklių, kurie matuoja greitį 25-iuose ruožuose. Pagal Vyriausybės vykdomą programą iki 2020 m. pabaigos Lietuvos keliuose turi būti įrengta 130 vidutinio greičio kontrolės ruožų (260 įrenginių) ir 70 momentinių greičio matuoklių.

Šiuo metu dėl 100 (50 ruožų) sektorinių greičio matuoklių įrenginių yra vertinami gauti pirkimų pasiūlymai ir dar dėl 110 sektorinių greičio matuoklių įrenginių (55 ruožų) konkursas bus paskelbtas artimiausiu metu.