Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Nuo karščio lydėsi asfaltas

 Reaguodama į praėjusią savaitę nuolat gaunamus vairuotojų pranešimus apie „besilydantį asfaltą“, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pranešė, kad kelių dangų temperatūros nuolatos stebimos eismo informacine sistemoje, o pastebėję, kad dėl karščių keliuose vietomis išplaukia bitumas, gali riboti greitį, kol bus tvarkomas slidus ruožas.

Valstybinės reikšmės kelių ir tiltų skyriaus patarėjas Modestas Lukošiūnas paaiškino, kad išplaukęs bitumas susilpnina dangą ir kelia nepatogumų eismo dalyviams.

Bitumo išplaukimas – tai bitumo perteklius dangos paviršiuje, kai kelio dangai įkaitus iki 50 laipsnių dėl šilumos suminkštėjusiam bitumui ar kitam rišamajam elementui asfalto medžiagoje nepakanka laisvų porų ir jis veržiasi į paviršių. Ant asfaltbetonio dangos susidaro blizgantis, panašus į stiklą veidrodinis paviršius, gali būti matomos padangų žymės.

Kai labai karšta, bitumas suskystėja taip, kad automobilių ratai jį tiesiog taško. Kelių ruožuose, kuriuose išplaukia bitumas, siekiant apsaugoti kelius nuo sugadinimo ir užtikrinti saugų eismą, gali būti ribojamas transporto priemonių greitis. Pastebėjusios minėtą reiškinį arba gavus informacijos iš visuomenės, kelius prižiūrinčios įmonės taiko dangas apsaugančias priemones – pila bitumą surišančias medžiagas: smėlį, atsijas, skaldeles.

LAKD prašo vairuotojų, esant aukštai oro temperatūrai, nepriklausomai nuo to, ar bus pastatyti ženklai, ar ne, sumažinti greitį. Nes, išplaukus bitumui ar išbėrus jį surišančias medžiagas, gerokai pailgėja stabdymo laikas.

Dar viena karščių keliama problema yra betoninei kelio dangai, kuri, esant aukštai temperatūrai, pradeda deformuotis. Toks pavojus yra vieninteliame valstybinės reikšmės kelyje Vilnius–Utena.

Magistralėje „Via Baltica“ situacija šiuo požiūriu yra visiškai kita, kadangi kelio danga įrengta iš asfalto, o ne iš betono.

Anot M.Lukošiūno, LAKD informavo Kelių priežiūros tarnybą, kurios atstovai vyks apžiūrėti automagistralės „Via Baltica“. Jei ras išplaukusio bitumo, gali riboti eismą, kol pils bitumą surišančias medžiagas. Tai paaiškės po apžiūros.

Savivaldybės gali riboti eismą ir laistyti gatves. Tiesa, net ir miestų gatvėse esant tokioms oro sąlygoms riboti eismą gali pačios savivaldybės. Tarkime, Vilniaus savivaldybė laikinai neišduoda leidimų ir riboja stambiagabaričių ir sunkiasvorių transporto priemonių eismą Vilniaus miesto gatvėmis. Ruožų, kuriuose dėl karščio ribojamas greitis, kol kas nėra.

Rekomenduojami video