Asociatyvi nuotr.

Draudikai pastebi, kad kasmet auga eismo įvykiuose patiriama žala: pavyzdžiui, 2017 metais vidutinė išmoka dėl avarijos padarytos žalos siekė apie 710 eurų, o 2020 metais – jau daugiau nei 1 000 eurų. Skaičiuojama, kad vidutinė po avarijos patiriamų nuostolių suma, kurią kompensuoja draudimas, kasmet padidėja po 10 proc.

Didėjančią vidutinės išmokos sumą lemia keletas veiksnių: eismo įvykio sudėtingumas, automobilio amžius ir techninė būklė, o svarbiausias – brangstančios automobilio remonto sąnaudos: didėja servisų įkainiai, brangsta detalės, ypač jei taisomas naujas automobilis.

Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad po atrodytų nedidelio smūgio į naujesnio modelio automobilio galinį bamperį gali prireikti rimto ir brangaus remonto. Mat jeigu sugadinama daugelyje naujesnių automobilių įmontuota vaizdo kamera, tenka keisti ne tik bagažinės dangtį ir buferį, bet ir galinėje dalyje esančią vaizdo įrangą.

Statistika taip pat rodo, kad rudens pradžioje, lyginant su rugpjūčio mėn., avaringumas labiausiai išauga didmiesčiuose. Po vasaros į miestų gatves sugrįžus ne tik automobiliams, bet ir kitiems eismo dalyviams, didieji miestai rugsėjo pradžioje išlieka avaringiausiomis Lietuvos vietomis.

Lyginant pirmųjų trijų rugsėjo savaičių duomenis darbo dienomis su tuo pačiu laikotarpiu rugpjūčio mėn., fiksuojamas 2 proc. išaugęs eismo įvykių skaičius didmiesčiuose. Tai visų pirma lemia didžiuosiuose miestuose po vasaros padidėjęs transporto srautas: Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ eismo valdymo specialistai yra pastebėję, kad eismo srautai rudenį, lyginant su vasara, įprastai išauga iki 30 procentų.

Pirmąjį rugsėjo savaitgalį miestuose fiksuota 40 proc. daugiau avarijų, lyginant su tuo pačiu metu rugpjūtį. Tuo tarpu regionuose rugsėjo pradžioje eismo įvykių skaičius lyginant su pirmuoju rugpjūčio savaitgaliu sumažėjo 44 procentais.

Šalia miestų kelius gerai žinančių vairuotojų rugsėjį atsiranda daug naujų, savo maršrutų dar ieškančių transporto priemonių vairuotojų. Veikia ir žmogiškasis faktorius – savaitgalį vairuotojai labiau atsipalaidavę, todėl kartais jiems pritrūksta atidumo.

VL