Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Padangas prižiūrėti reikia ir vasarą

Daugybė vairuotojų prisipažįsta, kad savo automobilio padangas akyliau apžiūri tik du kartus per metus – balandį ir lapkritį, kai jas montuoja. Tačiau kiekvienas turėtų žinoti, kad tinkamas padangų slėgis užtikrina ne tik transporto priemonės stabilumą, ekonomiškumą, bet ir tolygų jų dilimą. Naujesnių automobilių vairuotojai padangų slėgį mato prietaisų skydelyje, senesnių turi tikrinti patys. Tai daryti patartina bent du kartus per mėnesį.

Patikrinti nesudėtinga

Informaciją apie gamintojo rekomenduojamą padangų slėgį dažniausiai galima rasti ant vairuotojo durelių slenksčio priklijuotame lipduke, kartais jis būna nurodytas ant vidinės degalų bako dangtelio pusės. Jeigu automobilis keliolikos metų senumo ir lipdukai nusitrynę, tokią informaciją galima rasti internete. Žinoma, prieš tai reikia įsitikinti, kad automobilyje sumontuoti originalūs ratlankiai, su kuriais jis išvažiavo iš gamyklos.

Buvęs lenktynininkas Darius Jonušis pabrėžia, kad padangų slėgis yra esminis dalykas, o norint naudotis geriausiomis automobilio savybėmis būtina pasirūpinti, kad jis būtų tinkamas – nei per didelis, nei per mažas. „Tinkamas slėgis svarbus ne vien dėl saugumo. Tik tinkamai pripūsta padanga į kelią remiasi didžiausiu paviršiumi ir užtikrina maksimalų sukibimą. Be to, tik tokia padanga yra ilgaamžė, tolygiai dėvisi visos jos dalys. Tai pasakytina ir apie žiemines, ir apie vasarines padangas“, – aiškina pašnekovas.

Netinkamą slėgį išduoti gali ne tik subliūškusi, bet ir netolygiai nudilusi padanga. Jeigu kuris nors jos šonas nutrintas labiau, tai signalizuoja apie netinkamą slėgį arba pakabos problemas.

D.Jonušis pabrėžia, kad automobilio stabilumas kelyje priklauso tik nuo padangų. Jokio skirtumo, automobilis naujas ar senas, vairuotojas turi 20 metų ar 2 mėnesių patirtį, – jeigu padangos prastos, per daug nudėvėtos ar netinkamas jų slėgis, mašina bus nestabili.

Priežasčių – daugiau nei viena

Kodėl keičiasi padangų slėgis? Tam įtakos turi temperatūra, pavyzdžiui, orui šylant, jis kils, o šąlant – kris. Ilgą laiką važiuojant dideliu greičiu, padangų slėgis taip pat pakils, todėl nerekomenduojama jo tikrinti ilgų kelionių metu – tai geriau daryti ryte, kai padangos neįkaitusios.

Slėgis gali kristi dėl susidėvėjusių ir montuojant padangas nepakeistų ventilių, į protektorių įlindusios vinies ar kitų pažeidimų. Juos vairuotojui pastebėti ne visada paprasta, tačiau tinkamo slėgio svarbą įrodo ES reikalavimai. Padangų slėgio stebėjimo sistema (angl. Tyre PressureMonitoring System, TPMS) yra vienas pirmųjų saugumo elementų, tapusių privalomu visuose naujuose ES parduodamuose automobiliuose.

Standartinėje kiekvieno nuo 2014-ųjų lapkričio pagaminto modelio įrangoje ši sistema jau yra įdiegta. O stabdžių antiblokavimo (ABS) ar elektroninės stabilumo kontrolės (ESC) sistemos privalomos tapo dar anksčiau.

Dėl TPMS sistemos pastaraisiais metais pagamintų automobilių vairuotojai į degalinę gali užsukti tik papildyti baką ir nusipirkti kavos. Tačiau senesnių automobilių savininkai, kuriuose jos nėra, slėgį turėtų stebėti reguliariai.

Jeigu pastebėjote, kad slėgis vienoje padangoje sumažėjęs perpus, o kitose likęs toks pat, vertėtų tuoj pat apsilankyti servise, mat padanga greičiausiai yra pažeista (pvz., joje įstrigęs varžtas). Pažeidimą būtina nedelsiant pašalinti – to nepadarius ji gali likti be oro pačiu netinkamiausiu momentu, pvz., kelionėje.

Rekomenduojami video