Kai kurie vairuotojai vis atidėlioja vizitą į servisą. Jie ketina permontuoti vasarines padangas tada, kai iškris pirmasis sniegas – esą važinėjant sausu asfaltu žieminės padangos dyla greičiau nei vasarinės. Bendrovės nuotr.

Atėjus padangų keitimo metui, vieni jas keičia namuose, kiti – transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėse. Kur dėti senas padangas, kai jos netinkamos tolesniam naudojimui?

Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė sako, kad keičiantiems automobilių padangas galioja kelios taisyklės.

Pirma taisyklė. Keičiant padangas autoservisuose ar jų keitimo vietose (mažose dirbtuvėse), senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisai privalo iš automobilio vairuotojo priimti tiek senų padangų, kiek jų keičia. Transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonėms draudžiama senas padangas atiduoti jų naudotojui, servisai, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad netinkamos naudojimui padangos būtų utilizuotos ar perdirbtos.

Antra taisyklė. Keičiant padangas namuose, netinkamos tolesniam naudojimui padangos neturėtų dūlėti garaže ar sandėliuke –  jos turi patekti pas atliekų tvarkytojus. Jei nuspręsite išsikviesti į namus atliekų tvarkytoją naudotoms padangoms išvežti, už padangų išvežimo paslaugą tektų mokėti.

Trečia taisyklė. Jei vis tik padangų atliekos susidarė namuose, senas padangas galite nuvežti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles. Šios aikštelės, priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, iš vieno gyventojo nemokamai priima iki 4 ar 5 naudojimui netinkamų padangų per metus. Šiuo metu Lietuvoje yra 98-ios didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės, jų sąrašą galima rasti www.atliekos.lt.

Ketvirta taisyklė. Dar vienas būdas, kuriuo galite pasinaudoti – senas padangas atiduoti jų platintojams. Padangų pardavėjai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama.

„Ne vietoje paliktų ar garažuose bei kituose pastatuose dūlančių padangų vis dar yra apstu. Norėtume paraginti transporto vairuotojus tinkamai pasirūpinti senomis padangomis. Pas atliekų tvarkytojus patekusios naudotos padangos perdirbamos: atskiriama tekstilė, metalai ir guma. Metalai ir guma panaudojami naujiems gaminimas, o tekstilė deginama energijai išgauti“, – sako V.Masalienė.

Ji primena, kad patekusios į aplinką, prie pastatų dūlančios senos padangos suyra tik per 120-140 metų. Deginti senų padangų taip pat negalima, nes degančios padangos į aplinką išskiria kenksmingas medžiagas.

Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, filtrų, amortizatorių, akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų) tvarkymą turinti Gamintojų ir importuotojų asociacija yra subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus, importuotojus bei finansuoja naudotų padangų surinkimą ir perdirbimą.

Kasmet Lietuvoje parduodama mažiausiai 27 tūkst. tonų padangų, dar apie 9 tūkst. tonų padangų kiekvienais metais į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis, o apie 4 tūkst. tonų padangų importuojama nelegaliai.

Teisės aktai numato, kad Lietuvoje turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. atskirai vidaus rinkai patiekto padangų kiekio.