Asociatyvi nuotr.

Kuo piktintis visada yra, buvo ir bus. Kartais pasipiktinimo objektas yra labai netikėtas, negirdėtas ir sutrikdo net patyrusius specialistus.

Į „Šiaurės rytų“ redakciją paskambinęs žmogus piktinosi motoblokais, jų vairuotojais ir į galimus pažeidimus nereaguojančiais pareigūnais.

Šioje vietoje trumpas ekskursas žemdirbiškai neišprususiam piliečiui: sodininkų ir daržininkų džiaugsmas motoblokas yra benzininis vidaus degimo variklis, užkeltas ant dviejų ratų ir valdomas dviem rankenom kaip motociklas. Žmogus eina jų įsikibęs ir valdo agregatą. Toks motorizuotas arkliukas. Prie šito įrenginio kabinama visa galybė smulkių padargų. Juo gali arti, akėti, kultivuoti, pjauti žolę ar veją, sodinti ir kasti bulves, stumti sniegą ir panašiai, žiūrint, kokį padargą prikabinai. Šiems priedams ar smulkiems kroviniams gabenti motoblokai kartais komplektuojami su nedidele vienaše priekabėle. Paprastai tokios priekabos priekyje yra sėdynė. Prikabinus ją prie motobloko, sėdint galima šiuo aparatu lėkti šiurpiu, apie 10 km/h greičiu, kojomis žemės nesiekiant. Palyginimui – vidutinis žmogaus ėjimo greitis yra 4 – 5,6 km/h.

Taigi skambinusiam žmogui nepatinka du kartus greičiau už žmogų važiuojantys agregatai. Vyras piktinosi, kad Kirdonių kaime juos vairuojantys asmenys neturi vairuotojo teisių, motoblokai neturi draudimo ar techninės apžiūros pažymėjimų. Anot skambinusio, jis kreipėsi dėl motoblokininkų bendruoju pagalbos telefonu 112. Atvykęs policijos patrulis esą nieko nepadarė, tik jo, pranešėjo, paklausė: „Ar tau gaila, kad važiuoja?“

Redakcija, kaip žinia, motoblokų eksploatavimo klausimais nėra kompetentinga, todėl paaiškinimo kreipėsi į specialistus. Kaip informavo Biržų policijos komisariato pareigūnas Vigantas Sribikė, motoblokai yra transporto priemonės, kurių naudojimas atskirai nereglamentuojamas. Jiems nereikalingas privalomas civilinis transporto priemonės draudimas, techninė apžiūra ar vairuotojo pažymėjimas. Iš esmės jam galioja tokie pat reikalavimai, kaip dabar važinėjant senjorų pamėgtais elektriniais triračiais vežimėliais ar dviračiais.

Tačiau, anot V. Sribikės, tai nereiškia, kad motoblokų vairtuotojai gali elgtis, kaip jiems šauna į galvą. Keliuose ir gatvėse jie privalo laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų. O jei motoblokininkas dėl didelio bulvių derliaus iš džiaugsmo bus išlenkęs taurelę kitą, jį policija nubaus kaip ir bet kokį kitą neblaivų vairuotoją.

Antanas Vaičeliūnas