„Renault Zoe“ atsinaujinoiš esmės – jis tapo dailesnis, sumontuoti šiuolaikiniai žibintai su LED technologija, kardinaliai pasikeitė ir salono dizainas.

Kai kurie žmonės apie elektromobilius turi susidarę nuomonę, kad jie visi yra daugmaž vienodi savo techninėmis, važiavimo ir valdymo savybėmis. Tačiau lygiai taip pat, kaip skiriasi įprasti automobiliai,skiriasi ir elektra varomos mašinos. Visos jos turi savų ypatumų, tačiau jas vienija bendras bruožas – prieš sėdant prie vairo reikia atlikti savotiškus namų darbus.

Talpi baterija

Važiuojant įprastu automobiliu nereikia daug mąstyti apie tai, kokį atstumą nuvažiuosi ir kur pilsi degalų.Bet su elektromobiliu visai kitaip: turi įvertinti teoriškaigalimą įveikti atstumą, realų atstumą (kuris paprastai yra mažesnis), baterijos krovimo vietas ir tam sugaištą laiką.

Išmėginti trečios kartos „Renault Zoe“ nusprendžiau dėl to, kad šiemet tai yra geriausiai Europoje perkamas elektromobilis– nuo metų pradžios iki gruodžio parduota apie 96 tūkst. šių automobilių. Lyginant su praėjusiais metais, tai yra 80 proc. daugiau.

Be to, labai knietėjo sužinoti, kaip elgiasi ne visai naujas, bet 11 tūkst. kilometrų nuvažiavęs bandomasis elektromobilis, į Lietuvą atgabentas iš „Renault Polska“.

2012 m. debiutavęs„Renault Zoe“ atsinaujinoiš esmės – tapo dailesnis, sumontuoti šiuolaikiniai žibintai su LED technologija, kardinaliai pasikeitė salono išvaizda, buvo įdiegtos naujos važiavimo pagalbos sistemos, multimedijos sistemoje atsirado interneto ryšys. Bet visa tai ne taip svarbu, palyginti su esminėmis naujienomis – tai didelės talpos 52 kWh akumuliatorius ir greitojo krovimo nuolatinės srovės 50 kW jungtis.

Tiesa, iš įprasto 220 V elektros įtampos lizdo šio elektromobilio nepakrausi – tai minusas tose vietose, kur nėra pakankamos infrastruktūros elektromobiliams.

Sėdus prie vairo nustebina aukšta sėdėjimo pozicija, bet taip yra dėl to, kad akumuliatoriaus elementai išdėstyti ant mašinos dugno – žemiau nuleisti sėdynės nepavyks. Tačiau plačios vairo reguliavimo galimybės leidžia gana patogiai prie jo įsitaisyti.

Salonas ir bagažinė maloniai nustebina savo erdve, ypač vertinant kompaktiškus automobilio gabaritus. Vos pradėjus važiuoti, automobilis parodo, kad yra gyvas ir judrus (100 km/val. greitį pasiekia per 9,5 sek.). Tuo pat metu juntamas didelis elektromobilio svoris (1,5 tonos), todėl per kelio nelygumus, greičio gesinimo kalnelius jis važiuoja visai kitaip nei panašaus dydžio, bet gerais 300 kg lengvesni įprasti automobiliai. Bendrai važiavimo komfortas vertintinas aukščiau vidutinio: svorio ir pakabos trūkumus atperka gera salono garso izoliacija.

Aritmetika prie vairo

Gamintojas teigia, kad su 136 AG pajėgumo varikliu ir naujos kartos galingesne 52 kWh talpos baterija „Zoe“ gali nuvažiuoti tikrai padorų 386 km atstumą.

Vos įlipęs į saloną, pradėjau skaičiuoti ir mobiliuoju padariau pirmą prietaisų skydelio nuotrauką – joje fiksuota, kad baterija įkrauta 93 proc. ir galima nuvažiuoti 304 km atstumą. Pusdienį pasisukiojęs mieste,padariau antrą nuotrauką: nuvažiuota 70 km, liko 60 proc. baterijos ir likęs nuvažiuoti175 km atstumas.

Trečią nuotrauką padariau jau grąžindamas automobilį: nuvažiuota 170 km, baterijos likutis – 15 proc., o likęs nuvažiuoti atstumas – 46 km. Taigi, važinėdamas taip, kaip kasdieną važinėju savo „Ford Focus“ su 1,6 litro (115 AG) dyzeliniu varikliu, elektromobiliu galėčiau įveikti apie 220 km.Tiesa, bandymų metu lauke buvo neigiama temperatūra ir stiprokas vėjas, kurie gerokai mažina nuvažiuojamą atstumą.

Gali atsirasti teigiančių, kad važiavau netaupiai, jog su elektromobiliu reikia elgtis kitaip. Bet „Zoe“ važiavau sau įprastu kasdieniu režimu – užmiestyje neviršijau 100 km/val. greičio, bet lėčiau važiuojančius lenkiau be skrupulų ir tikrai nesivilkau 70–80 km/val. greičiu vien tam, kad taupyčiau baterijos resursus. Pasisukiojau mieste, vėliau dviese nuvykome į Kernavę, jos apylinkes ir atgal – žodžiu, normalus ir įprastas savaitgalio pasivažinėjimas.

Teiginys, kad vairuojant elektromobilį reikia „perjungti mąstymą“ ir stengtis važiuoti kuo švelniau, yra diskutuotinas – mano įsitikinimu, ne automobilis turi diktuoti važiavimo būdą, o pats vairuojantysis turi teisę nuspręsti, kaip jam važinėti ir rinktis tam tinkamiausią mašiną.

Šis nedidelis automobilis tikrai nepigus – jo kaina prasideda nuo 32 tūkst. eurų, dar 1 tūkst. eurų kainuoja greito krovimo laidas, kuris leidžia 50 proc. baterijos įkrauti per pusvalandį.

„Valstiečių laikraščio“ vertinimas

Mums patiko:

  • Salono garso izoliacija;
  • Dizainas ir gabaritai;
  • Bagažinės ir salono erdvė.

Mums nepatiko:

  • Kaina;
  • Nėra galimybės krauti iš 220 V;
  • Svoris.