Šis didelių gabaritų (5,4 metro ilgio), skirtas naudoti sunkiomis sąlygomis ir blogais keliais pikapas lengvai prisitaiko prie gero kelio.

Prieš kelerius metus visą automobilių pasaulį buvo apėmusi krosoverių ir miesto tipo visureigių mada, o dabar atėjo pikapų metas. Daugelį dešimtmečių didžiausi šių ūkiškų automobilių gamintojai buvo „Ford“, „Toyota“ ir „Nissan“, o dabar tokius modelius kepa visi, kas tik netingi: „Volkswagen“, „Mercedes-Benz“, „Renault“ ir net „Tesla“. Argi buvo galima tikėtis kada nors išvysti šių gamintojų ženklus ant pikapo kėbulo automobilių?

Turi brolį dvynį

Tiesa, „Tesla“ kol kas dar tik kuria savo pikapo prototipą, tuo metu „Valstiečių laikraštis“ išmėgino vos prieš gerą mėnesį mūsų rinkoje debiutavusį „Renault Alaskan“.

Teisybės dėlei reikia paminėti, kad šis „Alaskan“ (kaip ir pikapas „Mercedes-Benz X Class“) yra ne kas kita, o „Nissan Navara“. Nepaisant išorės skirtumų, techniškai tai – visiškai identiški automobiliai, besidalijantys ta pačia platforma, „Renault“ sukurtu 2,3 litro varikliu ir net gaminami toje pačioje gamykloje Barselonoje.

Taigi, skiriasi šie automobiliai tik išvaizdos elementais, kaina ir komplektavimo galimybėmis, tačiau visa mechanika ir „geležis“ yra identiškos. Ir tai labai gerai, nes tikrasis „Nissan Navara“ yra velniškai geras pikapas. „Renault Alaskan“ pirkėjams, svarstantiems dėl jo patikimumo ir pravažumo, iš esmės nebereikia sukti galvos – jeigu tenkina šios „Nissan“ pikapo savybės, vadinasi, tenkins ir „Alaskan“.

Įsitaisius prie „Alaskan“ vairo, apėmė savotiškas deja vu jausmas – visa tai kažkur jau matyta, liesta. Tai tarsi senas pažįstamas tik su nauju kostiumu. Juk taip ir yra – automobilio vidus, net durų atidarymo raktas – kuo tikriausias „Nissan“ gaminys, tik su „Renault“ ženkliuku. Tačiau „Renault“ dizaineriai nusipelno pagyrų už išorės dizainą – „Alaskan“ atrodo šiuolaikiškai, dinamiškai ir kartu išlaiko dideliam pikapui būdingą monumentalumą.

Labiausiai stebino variklis

Ar todėl, kad buvau jau kiek primiršęs „Nissan Navara“, ar dėl to, kad vilkėjau žieminiais drabužiais, pirmasis įspūdis nenuteikė labai džiugiai – pasirodė pernelyg siaura erdvė prie vairo, vairuotojo durys neįprastai arti kairės alkūnės. Kurį laiką muisčiausi vairuotojo sėdynėje norėdamas įsitaisyti patogiai, kad susikurčiau įprastą erdvę judesiams. Grįžęs namo ir pamatavęs atstumą tarp vairo ir durų apdailos plastiko, įsitikinau, kad šis pirmasis pojūtis nebuvo apgaulingas – atstumas tarp vairo rato ir durų plastiko vos 14 centimetrų.

Gerokai mažesniame automobilyje „Subaru Forester“, kuriuo važinėju kasdien, šis atstumas yra 17 centimetrų. Atrodytų, 3 centimetrai lyg ir nėra daug, tačiau tai juntama, riboja erdvę ir erzina. Žinoma, jeigu kas savaitę nevairuoji vis kito automobilio, prie to gana greitai pripranti.

Kiti dalykai sėdint prie „Alaskan“ vairo visiškai atitiko ir net pranoko lūkesčius, ypač tai pasakytina apie variklio ir pavarų dėžės darbą. Palyginti su neseniai bandytu „Toyota Hilux“, šis 2,3 litro (190 AG) dCi variklis su dviem turbinomis ir 7 laipsnių automatine pavarų dėže yra net dviem galvomis pranašesnis.

Galima teigti, kad pagal galios, dinamikos ir ekonomiškumo santykį tai geriausias 4 cilindrų variklis šiame segmente (6 cilindrų motorą siūlo tik „Volkswagen Amarok“). Su šiuo varikliu „Renault Alaskan“ yra dinamiškas (10,8 sek. iki 100 km/val.), eiklus kelyje, o milžiniškas 450 Nm sukimo momentas leidžia visiškai neįsitempus atlikti lenkimo manevrą kelyje. Žodžiu, iš santykinai nedidelio 2,3 litro darbo tūrio išspausta viskas, ko tik galima norėti.

Ekonomiškumas taip pat stebino – važiuojant maždaug 100 km/val. greičiu vidutinės sąnaudos siekė vos 8 litrus. Tikrai puikus rezultatas, įvertinant minusinę temperatūrą ir tai, kad variklis dar nebuvo įvažinėtas – rida siekė tik apie 900 kilometrų. Tkėtina, kad, orui atšilus ir pasiekus didesnę ridą, šiuo pikapu bus galima važiuoti naudojant 7 litrus dyzelino.

Jaukus ne tik bekelėje

Šis didelių gabaritų (5,4 metro ilgio), skirtas naudoti sunkiomis sąlygomis ir blogais keliais pikapas lengvai prisitaiko prie gero kelio, yra pakankamai komfortiškas ir nesunkiai valdomas – it būtų mažesnis ir lengvesnis. Tokį spūdį sukuria eiklus variklis, nepriklausoma penkių svirčių galinė pakaba (atsisakyta tradicinių lingių), mažas apsisukimo spindulys ir modernus, švelnių linijų salonas. Tuo įsitikinau per dvi dienas pravažiavęs juo net pusę tūkstančio kilometrų.

Bekelei skirta ne tik palėtinta pavara, bet ir mechaninis galinio diferencialo blokavimas, įjungiamas rankiniu būdu. Įjungus galinio diferencialo blokavimą, abu galiniai ratai sukasi vienodu greičiu, tad gerą sukibimą turintis vienas ratas iš esmės gali nuveikti daugiau nei kiti trys, likę ant ledo.

Kodėl „Renault“ sugalvojo sukurti pirmą pikapą? Todėl, kad ši viena lyderių visame pasaulyje pagal komercinio transporto pardavimus (Lietuvoje – užtikrinta lyderė) iki šiol neturėjo pikapo.

Kalbėdami apie potencialą Lietuvoje, „Renault“ atstovai nealpsta iš laimės: jų automobilis turi tik pačią brangiausią – „Double Cab“ versiją. Tad apie 37 tūkst. eurų kainuojantis „Alaskan“ rungsis aukščiausioje kainų lygoje. Dėl to tikėtis labai didelės pardavimų sėkmės sunku.

Pardavėjai deda dideles viltis į tas įmones ir bendroves, kurios jau valdo didelius „Renault“ komercinio transporto parkus – prižiūrėti tos pačios markės automobilius bus patogiau, pigiau ir paprasčiau. Be to, „Renault“ turi itin platų priežiūros tinklą Europoje ir gali pasiūlyti patogų servisą visoje Europoje bet kuriuo paros metu. Taigi potencialių pirkėjų pikapas nenuvils – jis atrodo gerai, važiuoja geriau nei dauguma konkurentų, taip pat turi vieną efektyviausių variklio – pavarų dėžės jėgainių rinkoje.