Dažna šiuolaikinėje automobilių pramonėje sutinkama problema – nepavykę gamintojų kompromisai. Sukuriami gražūs, stilingi ir madingi automobiliai, tačiau vis juose kažkas kiša koją. Kitaip sakant, ne viskas, kas gražiai atrodo, yra funkcionalu. Ar tikrai?

Naujausias „Peugeot“ markės kompaktiškas miesto krosoveris 2008 yra skulptūriškas automobilis. Nors ir grožis yra subjektyvi sritis, visgi negalima stipriai kritikuoti naujausių šios markės automobilių – su stiliumi, kaip ir priklauso prancūzams, viskas čia yra tvarkoje. Galbūt netgi geriau nei tik „tvarkoje“.

Šiais nespalvotų automobilių laikais (kaip žinia – populiariausios spalvos dabartinėje paletėje yra sidabrinė, juoda ir balta), ryškūs atspalviai labai gerai išryškina charizmatiškus naujojo „Peugeot“ kontūrus. Pagal gamintojo dizaino kalbą priekyje sumontuotos tigro iltis primenančios dienos LED šviesos prideda automobiliui agresyvumo, o „GT Line“ apdaila suteikia konservatyviame pasaulyje taip žaviai atrodančių raumenų.

Sunku pasakyti, „Peugeot“ gali pakartoti „Alfa Romeo“ fenomeną. Tiksliau – ar po dešimties metų šis modelis vis dar atrodys, kaip naujas? Į tai atsakys laikas. Tačiau ir priekio, ir galo, ir profilio proporcijos bei dizaino kontūrai tikrai padeda atstovams parduoti šiuos automobilius.

Grožis, mada bei stilius persikelia ir į saloną. Čia dominuoja „Peugeot“ parašu vadinamas mažo skersmens vairas, naujas 3D prietaisų skydelis bei futuristinis dizainas. Prie kai kurių elementų akis jau yra pripratus, mat – daug kas „pasiskolinta“ iš kitų „Peugeot“ gamos modelių. Pavarų perjungimo svirtis, planšetinis ekranas bei mygtukai, medžiagos – viskas atitinka šių dienų standartus.

Prancūzai turėtų susirūpinti dėl išmaniųjų technologijų. Ekranas, kuriuo vairuotojas privalo valdyti visas esmines automobilio funkcijas, kol kas tikrai neprilygsta savo klasės lyderiams. Šiek tiek trūksta ir intuityvumo, ir greičio, nors ir grafiniai sprendimai nenuvilia. Galbūt čia daugiau yra globali problema, liečianti ne vien šį gamintoją – kuo toliau, tuo mažiau naujų automobilių siūlo fizinius mygtukus, o be jų elementari klimato kontrolės korekcija prilygsta vairavimui su telefonu rankoje.

Kalbant apie vairavimą, „Peugeot“ siūlo puikią garso izoliaciją. Kai kurie kiti ekonominės klasės automobilių gamintojai turėtų išardyti šį modelį ir pažiūrėti, kaip prancūzai atitvėrė iš ratų arkų į saloną keliaujantį triukšmą. Net ir važiuojant 110 km/h greičiu šis automobilis išlieka tylus.

Akustinis komfortas šiame automobilyje gerai dera su juntamuoju komfortu. Medžiagų kokybė bei salono erdvumas atitinka tokio dydžio automobilių klasės standartus, nors norint taip stipriai nejusti kelio nelygumų, reikėtų rinktis aukštesnius šonus turinčias padangas.

Tiesa, aukštesnis priekyje sėdintis keleivis gali susidaryti įspūdį, kad šio automobilio dizaineriai prototipo netestavo su grupe aukštaūgių. Atrodo, jog grindys ties pėdomis per anksti užsiriečia į viršų – tiesiog norėtųsi labiau išsitiesti.

Aktyvi greičio palaikymo sistema bei saugumo ir technologijų paketas – tikrai solidus, bet panašu, kad geriausiai ši sistema sukalibruota „Peugeot 508“ modelyje. Nors naujasis krosoveris tarp juostų, paleidus vairą, važiuoja gana tiksliai, visgi 508 yra šiek tiek sklandesnis.

Kaip ir 208, miesto krosoveris 2008 parduodamas su trimis skirtingais variklių tipais. Visai nesvarbu, ar vairuotojas ieško benzininio, ar dyzelinio, ar elektra varomo automobilio – „Peugeot“ su šiuo modeliu stengiasi įtikti visiems. Ir kalbant apie benzininę versiją, modelis su 130 AG 3 cilindrų motoru yra ne tik smagus, bet ir charakteringas.

Duslus pusės V6 variklio tonas tikrai nevers kentėti lenkimų metu – kartais netgi norisi stipriau spustelti akceleratorių vien tam, kad išgirsti tigro urzgimą primenančias motoro vokalines galimybes.

„Peugeot 2008“ yra turbūt vienas stilingiausių savo klasės atstovų. Ir kol nemaža dalis vien dėl to susigundys šiuo automobiliu, kiti turėtų įvertinti technologinį prancūzų progresą. Tai, kaip 2008 rieda tiek miesto, tiek užmiesčio keliuose, privers apie šį automobilį pagalvoti itin racionalius ar net konservatyvius vairuotojus.

Su naujausiu savo krosoveriu prancūzai eilinį kartą primena, kad įvaizdžio krizė jau yra tolima praeitis, o varžovai iš Vokietijos bei Japonijos tikriausiai paslapčia gūžčioja pečiais, nesuprasdami, kaip juos aplenkė žaismingas ir nenuobodus 2008.