Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Privaloma, bet nepatikima sistema

Vos po poros metų, nuo 2022-ųjų visi nauji Europos Sąjungoje parduodami automobiliai privalės turėti autonominio avarinio stabdymo (AEB) sistemas. Tačiau jų efektyvumas dabar labai skiriasi – tuo įsitikino ekspertai ir Lietuvoje, ir užsienyje.

AEB tipo sistemos stabdo automatiškai, neįsikišant vairuotojui, o autonomiškai stabdyti automobilis pradeda tik pačiu paskutiniu momentu, kai jau tampa aišku, jog vairuotojas avarijos išvengti nepajėgs.

Tačiau vienodai jos veikia toli gražu ne kiekviename modelyje.

Įvairios automobilių bandymus atliekančios organizacijos pastaraisiais metais išbando daug autonominio avarinio stabdymo sistemų ir jų išvados ne visada yra džiuginančios.

Pavyzdžiui, „Lietuvos metų automobilio 2020“ rinkimuose tiksliai prieš kliūtį sustojo tik kas trečias 30 km/val. greičiu bandytas modelis. Dar maždaug vienas iš trijų įspėjo vairuotoją ir pradėjo stabdyti, tačiau visiškai sustoti nespėjo.

O likęs trečdalis visiškai nereagavo į kelio trajektorijoje buvusį automobilio maketą.

Bandymus atlikę žurnalistai bei Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkai kaip puikiai pasirodžiusius išskyrė skirtingus modelius – nuo prabangaus „Range Rover Evoque“ iki nedidelio krosoverio „Suzuki Vitara“ ar sportiško „Toyota Supra“.

„Europos metų automobilio 2020“ rinkimų automobiliai buvo bandomi pamažu didinant greitį iki šis tampa per didelis ir į kliūtį sureaguoti sistema nebespėja.

Čia išvadų taip pat buvo įvairių: pavyzdžiui, „Volkswagen T-Cross“ AEB sistema tinkamai suveikė 45 km/val. greičiu, o jį padidinus iki 50 km/val., sustoti nespėjo. „Subaru Forester“ stabdė tinkamai iki pat 85 km/val., o 1 serijos BMW AEB sistema greičiui sumažėjus iki 5 km/val. stabdžius sugalvojo atleisti ir automobilis nestipriai bumbtelėjo į kliūtį.

Tokie bandymai įrodo, jog AEB sistemos efektyvumui automobilio kaina įtakos neturi. Tai pabrėžia ir didžiausios Europos nepriklausomos automobilių saugumo tyrimų bendrovės „Euro NCAP“ ekspertai – AEB sistemos veikimas jau kelerius metus yra įtrauktas į bandymo procedūras. Tikėtina, kad nuo 2022 m. autonominio avarinio stabdymo sistemos efektyvumas bus vienas svarbiausių kriterijų norint gauti aukštą „Euro NCAP“ įvertinimą.

 

VL

Rekomenduojami video