Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
„Raketa“ sugrįžo į Nemuną, bet mašina Nidą pasieksime greičiau

Birželio 4 d., daugiau nei po dviejų dešimtmečių pertraukos, buvo atgaivintas reguliarus greitaeigių laivų „Raketa“ reisas tarp Kauno ir Nidos. Keleivių visiškai užpildytas laivas išplaukė nuo Vidaus vandens kelių direkcijos prieplaukos Raudondvario plente. Tuo pat metu, per pirmąjį „Raketos“ reisą, vyko ir neįprastos lenktynės – iš Kauno į Nidą automobiliu „Peugeot 208“ išvažiavo keliautojas Vitoldas Milius.

40 minučių greičiau

Jis nesunkiai laimėjo neįprastas lenktynes, „Raketą“ aplenkęs 40 minučių. V.Milius paskaičiavo, kad automobilis sunaudojo 15 litrų benzino, todėl degalams išleista apie 15 eurų. Keliautojas taip pat sumokėjo 12 eurų už persikėlimą keltu Klaipėdoje bei 5 eurų ekologinį mokestį – vietinę Neringos rinkliavą. Tad V.Miliui kelionė automobiliu iš Kauno į Nidą iš viso kainavo 32 eurus.

„Raketa“ iš Kauno į Nidą plukdo ketvirtadieniais, penktadieniais ir šeštadieniais, į Kauną – ketvirtadieniais, penktadieniais bei sekmadieniais. Pigiausias bilietas suaugusiam keleiviui kainuoja 51 eurą į vieną pusę, taigi beveik 20 eurų daugiau nei važiuojant automobiliu.

Tačiau „Raketos“ savininkė viešoji įstaiga „Vandens kelias“ paskelbė, kad į visus reisus iki Joninių bilietus nuspręsta pardavinėti po 29 eurus. Maždaug 4 valandas trunkančios kelionės metu keleiviai gali užsisakyti užkandžių ir gėrimų. Numatytos 6 vietos dviračiams gabenti, bet už juos reikia mokėti papildomai.

„Vandens kelio“ direktorius Nerijus Šilgalis sakė, kad apie reiso atgaivinimą buvo paskelbta dar pernai pavasarį – kauniečiai iš viso įsigijo 3 laivus, tačiau du iš jų kol kas nepritaikyti keleiviams plukdyti.

Anot jo, transporto saugos administracija buvo pasigedusi 1963 metais Rusijoje pagaminto laivo klasę patvirtinančio sertifikato. Lietuvoje nėra įmonės, kuri galėtų suteikti sertifikatą, o rasti reikiamus dokumentus Rusijoje – beveik neįvykdoma užduotis. Šiemet Susisiekimo ministerija patikslino teisės aktus, ribojusius galimybes plaukti „Raketos“ tipo laivams, todėl neliko kliūčių užbaigti techninių dokumentų tvarkymą.

Užtenka 70 centimetrų

Prieš mėnesį „Raketa“ atliko bandomąjį plaukimą. Įsitikinta, kad vandens lygis Nemune yra pakankamas, mat šiam laivui plaukti užtenka 70 centimetrų gylio, o didžiausias galimas jo greitis – 65 kilometrai per valandą.

Sovietiniais laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“, daugiausia jų plaukdavo iš Kauno į pajūrį. Reguliari greitaeigių laivų navigacija nutrūko 1995 metais. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į užsienio šalis, dalis nukeliavo į metalo laužą. Kelis kartus laivybą Nemunu buvo bandoma atgaivinti, tačiau nesėkmingai – po 2010 metų „Raketų“ Nemune neliko.

Specialistų teigimu, greitaeigis laivas – puiki susisiekimo priemonė ne tik ieškantiems įdomesnių keliavimo būdų, norintiems pasigrožėti gamta, bet ir įdomi alternatyva autotransportui. Nereikia mokėti ekologinio ar kelto mokesčių, išvengiama eilių prie keltų.

Tačiau paskelbus kelionės „Raketa“ bilietų kainas, tarp potencialių keliautojų kilo sujudimas. Ne vienam jų tokia suma pasirodė per didelė. Bilietų kainos svyravo nuo 51 iki 61 euro, jeigu sėdite prie lango, ne prie šešiaviečio stalo, o pavieniui.

Už dviratį – mokėti

Pasiimti į laivą elektrinį paspirtuką galima nemokamai, tačiau už dviračių, kuriems „Raketoje“ numatytos 6 vietos, teks susimokėti papildomai – 21,72 euro.

N.Šilgalis teigia, kad dviračių plukdymas laive nebuvo numatytas dar tuomet, kai šį laivą statė. Tokia didelė dviračių plukdymo kaina esą dėl to, kad nėra techninių galimybių jų paimti. „Valstiečių laikraštis“ primena, kad į pajūrį važiuojant autobusu, dviračio vietos rezervacija tekainuoja 2 eurus.

Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas teigė, kad techniškai „Raketa“ buvo tvarkinga ir galėjo plaukti jau praėjusių metų sezoną. Nemune yra 14–15 seklumų, sudarančių 40–50 km atkarpą. Jo žiniomis, yra planų pradėti plukdyti keleivius reisu Klaipėda–Nida–Klaipėda.

Pasak jo, Nemunas yra tinkantis laivybai, tačiau 25-erių metų vagos nepriežiūra ir nepakankamas finansavimas davė neigiamų rezultatų.

Per savaitę numatyti 3 rekonstruotos „Raketos“ reisai. Ketvirtadieniais ir penktadieniais ji iš Kauno pajudės 9 val. ryto, iš Nidos į Kauną šiomis dienomis plauks 15.30 val. Tačiau iš Kauno plaukusi šeštadienį 9 val. ryto, į laikinąją sostinę „Raketa“ sugrįš tik sekmadienį – iš Nidos senosios prieplaukos pajuda taip pat 15.30 val.

 

Adomas Grinius

VL žurnalistas

Rekomenduojami video