Asociatyvi nuotr.

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų. Pavyzdžiui, Europoje kol kas dominuoja nedideli susisiekti mieste skirti modeliai. O jeigu reikia kompaktiško, bet ganėtinai erdvaus šeimos automobilio?

Šiuolaikinės mašinos

Vidutinio dydžio krosoveriai stulbinamai populiarūs tapo neatsitiktinai. Tai – praktiški ir daugeliui įperkami automobiliai, dėl optimalių gabaritų puikiai tinkantys ir kasdieniam susisiekimui, ir išvykoms į užmiestį. Tačiau tokių praktiškų elektromobilių pasiūla yra nedidelė.

Tokius reikalavimus iš esmės atitinka du šiuo metu gaminami elektromobiliai – „Kia e-Niro“ bei „Tesla Model Y“, tačiau jis artimiausiu metu bus pristatomas tik JAV.

Lietuvos rinkoje tik vasaros pabaigoje pristatytas „Kia e-Niro“ 204 AG pajėgumą išvystančiu elektros varikliu vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 455 kilometrus (pagal WLTP bandymų metodiką), o vidutiniškai naudoja 15,9 kWh/100 km elektros energijos.

„Tesla Model Y“ taip pat taikosi į jaunų šeimų pamėgtą segmentą ir pirkėjus vilios įspūdingais techniniais duomenimis. Sportinio automobilio vertas 351 AG pajėgumo elektros motoras žada įspūdingą dinamiką, o dėl 72,5 kWh naudingos talpos baterijos nuvažiuojamas atstumas sieks 505 kilometrus (pagal WLTP).

Teks palaukti

Elektromobilių entuziastas, tinklaraščio „100 proc. elektrinis“ autorius Dainius Jakas teigė, jog europiečiams skirti „Model Y“ bus surenkami gamykloje, kurią pastatys tik kitų metų vasarą. Kita vertus, net ir gamykla Europoje neišspręs pagrindinės problemos – neturime atstovybės Lietuvoje. Dėl šios priežasties „Tesla“ atrodo mažiau patraukli nei tradicinių automobilių gamintojų kuriami modeliai.

Ateityje konkurenciją vidutinio dydžio krosoverių segmente sudarys ir „Volkswagen ID.4“ bei „Nissan Ariya“, tačiau šių modelių pirkėjams teks laukti bent iki 2021 metų. Maždaug tuo pat laiku turėtų debiutuoti ir naujos kartos BMW X3, tačiau jis greičiausiai kainuos brangiau nei „Tesla Model Y“.

Iš šiuo metu rinkoje siūlomų elektromobilių, vienintelis „Jaguar I-Pace“ priskiriamas prie vidutinio dydžio visureigių. Tačiau jis – prabangus „Premium“ klasės elektromobilis, tad aukšta kaina neleidžia konkuruoti su „Kia“, „Volkswagen“ ar kitais trečdaliu pigesniais modeliais.

Praktiškas pasirinkimas

Vidutinio dydžio miesto visureigiai yra puikiai perkami ir su benzininiais ar dyzeliniais varikliais, todėl, anot D.Jako, solidų pelną gaunantys gamintojai neskuba ruošti elektrinių modelių.

„Tesla Model Y“ technologijos bus šiek tiek pranašesnės už korėjiečių modelio, tačiau, kaip pastebėjo D.Jakas, tai – natūralu. Technologijų srityje (vertinant variklio ir baterijos efektyvumą, autonominio važiavimo galimybes) „Tesla“ varžovus lenkia visuose segmentuose.

Anot jo, kitas racionalus variantas už panašią arba šiek tiek mažesnę kainą galėtų būti naudotas „Tesla Model S“, o iš naujų – nebent „Nissan e-NV200“ mikroautobusas, tačiau jo nuvažiuojamas atstumas viena įkrova yra perpus mažesnis.

Pirks norvegai?

Praėjusią vasarą pristatytas „Nissan Ariya“ elektromobilis D.Jakui atrodo viliojančiai. Dėl šviežiai atrodančio dizaino ir keturių varančiųjų ratų pavaros, šiuo miesto visureigiu gali susidomėti nemažas būrys pirkėjų.

Vis dėlto kol kas ekspertas išlieka skeptiškas. Anot jo, visų pirma, reikia sužinoti, kokia bus šio modelio kaina pasirinkus ne pačią kukliausią komplektaciją, ir ar gamintojas sugebės pasiūlyti elektromobilius visiems norintiesiems juos įsigyti.

„Jeigu iš pradžių bus griežtų gamybos apribojimų, visus automobilius nupirks norvegai ir niekam kitam jų tiesiog neliks“, – nuogąstavo D.Jakas.

Norvegija yra didžiausia elektromobilių rinka pasaulyje, skaičiuojant pagal milijonui gyventojų tenkančius elektra varomus modelius, daugelis gamintojų prioritetą teikia būtent jai.

 

VL