Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
„Škoda Octavia“ akį traukia ne tik patobulintomis linijomis

Atnaujintas škodos modelis OCTAVIA atpažįstamas ne vien pagal naujas priekinės ir galinės dalies išorės formas. Populiariausias čekų gamintojų modelis turi didesnį variklių pasirinkimo spektrą, didesnę salono ir krovinių skyriaus erdvę. OCTAVIA vairuotojui talkina šiuolaikiškos pagalbinės ir informacinės-pramogų sistemos, o kelionę lengvina praplėstos ryšio su išoriniu pasauliu galimybės bei nauja įranga.

Išraiškingesnės linijos

Atnaujinto OCTAVIA modelio priekinė dalis tapo dar platesnė ir išraiškingesnė, sudarydama galingesnio automobilio įspūdį. Jis pasiektas supaprastinus formų linijas, besidriekiančias per dvi priekinių žibintų poras. Kartu sukurtas įsimintinesnis automobilio „veidas“, geriau matomas markės logotipas.

Pravėrus dureles, dėmesį atkreipia didesnė salono ir krovinių skyriaus erdvė. Tiek sedano, tiek universalo salono ilgis – 1 782 mm, bagažinės talpa – atitinkamai 590 ir 610 l. Nulenkus galinių sėdynių atkaltes, erdvė kroviniams padidėja atitinkamai iki 1 580 ir 1 740 l. Akivaizdu, kad pagal šiuos parametrus atnaujinto OCTAVIA modelio erdvė išlieka viena didžiausių savo klasėje. Dėl funkcionalumo besirenkantiesiems universalą paranku papildomai užsisakyti elektra valdomą bagažinės dangtį. Ši įranga turėtų palengvinti dalią dažnai vežiojantiesiems krovinius.

Bendrovės nuotr.

Galios spektras

Vertinant automobilį, svarbi ne tik jo išorė, bet ir tai, kas slypi po variklio antvožu. Atnaujintam OCTAVIA automobiliui traukti skirti penki benzininiai TSI ir keturi dyzeliniai TDI variklių variantai. Motorai pasižymi veržlumu ir nuosaikiomis degalų sąnaudomis. Jų darbinis tūris svyruoja nuo 1,0 iki 2,0 l, galios diapazonas siekia nuo 63 kW (84 AG) iki 135 kW (184 AG).

Benzininių variklių gerbėjai gali rinktis OCTAVIA automobilį ir su naujuoju 3 cilindrų 1,0 l darbinio tūrio turbininiu agregatu, pasiekiančiu 115 AG galią tarp 2 tūkst. ir 3 500 apsukų per minutę bei turinčiu 200 Nm sūkio momentą. Atsižvelgiant į modifikaciją, OCTAVIA su šiuo varikliu iki 100 km/val. greičio gali įsibėgėti per 9,9–10,2 sek., pasiekdama iki 202 km/val. greitį. Šis motoras pakeis anksčiau naudotą 1,2 litro jėgainę. Anot „Škodos“ inžinierių, jis yra 8 proc. taupesnis už ankstesnį variklį (vidutinės sąnaudos 100 km – 4,5–4,6 l). Be to, galima rinktis specialų aerodinaminį paketą, kuriame įdiegta sportiškiau sureguliuota pakaba, aktyvios oro sklendės, oro aptakas ant stogo ir mažesnio prasipriešinimo riedėjimui padangos. Šis paketas vidutines benzino sąnaudas turėtų sumažinti iki 4,4 l 100 km.

Beveik su visais galios agregatais komponuojama ir šešių ar septynių laipsnių automatinė DSG pavarų dėžė. 1,8 TSI ir 2,0 TDI variklių atmainos montuojamos į OCTAVIA 4x4 versijas su visais varomaisiais ratais. Esant tokiai įvairovei, automobilio pasirinkimą galima formuoti atsižvelgiant į įnoringiausius poreikius.

Pasirenkamas režimas

Atnaujintame OCTAVIA modelyje papildomai galima užsisakyti dinaminę važiuoklės kontrolės sistemą (DCC). Ją pasirinkęs vairuotojas gali reguliuoti vairo ir pakabos darbo charakteristikas nuo komfortiškų iki sportiškų. Suteikti automobiliui individualių bruožų padės išorės akcentai, pavyzdžiui, atnaujinto dizaino lengvojo lydinio ratlankiai (nuo 16 iki 18 colių).

Atnaujintame modelyje papildytas ir „Simply Clever“ sprendimų asortimentas: tai programuojamas raktas, leidžiantis keliems vartotojams išsaugoti asmeninius automobilio nustatymo parametrus, taip pat šildomas vairas, atlenkiami staleliai ant priekinių sėdynių atlošų, butelių laikikliai su lengvo PET butelių atidarymo funkcija, „Combi“ versijai – nulenkiamas priekabos vilkimo įtaisas ir kt.

Elektroniniai talkininkai

Jei OCTAVIA naudojama priekabai vilkti, elektroninė priekabos pagalbinė sistema perims valdymą, kai transporto priemonė lėtai judės atbuline eiga. Be to, parkavimosi asistentas dar labiau patobulintas. Galinio radaro dėka, kliūties „aklojoje zonoje“ aptikimo ir galinio eismo įspėjimo sistemos garantuoja saugų persirikiavimą į kitą juostą bei išvažiavimą atbuline eiga iš stovėjimo vietos. Tokia technologija iki šiol buvo diegiama tik vidutinės klasės modeliuose. Važiavimo saugumą didinantys ir vairuotojo klaidas ištaisantys elektroniniai pagalbininkai sudaro reikšmingą dalį „Škoda Connect“ sistemos. Šie šiuolaikiško ryšio su išoriniu pasauliu sprendimai padalyti į pramogas internetu ir „Care Connect“ .

OCTAVIA modelyje įdiegtos ir atnaujintos informacinės ir programinės sistemos. Visos keturios – radijo aparatai „Swing“ ir „Bolero“ bei navigacijos sistemos „Amundsen“ ir „Columbus“ – turi liečiamus stiklinius valdymo skydelius, reaguojančius į menkiausią prisilietimą. „Columbus“ išsiskiria net 9,2 colio liečiamu ekranu, WLAN prieigos tašku ir (pagal pageidavimą) SIM kortelės moduliu su LTE ryšiu, garantuojančiu itin greitą prisijungimą prie interneto.

Bendrovės nuotr.

Veržliam vairavimui

Įkandin atnaujintam OCTAVIA modeliui „Škodos“ gamintojai modernizavo ir jo sportiškąsias RS versijas. Tiek sedanas, tiek universalas kartu su naujais išorės bruožais įgijo 2 l darbinio tūrio 230 AG galios bei 350 Nm sūkio momento benzininį turbovariklį (galia išaugo 10 AG) arba analogiško tūrio ankstesnę 184 AG ir 380 Nm dyzelinę jėgainę.

Sedanas su benzinine jėgaine nuo 0 iki 100 km/val. dabar įsibėgėja 0,1 sek. greičiau – per 6,7 sek., o maksimalus jo greitis siekia 250 km/val. , sunaudojant vidutiniškai 6,5 l degalų šimtui kilometrų. Dyzeliniai automobiliai, kaip ir anksčiau, siūlomi tiek su dviejų, tiek su visų varomųjų ratų pavara, tik pastaroji versija bus siūloma vien su automatine pavarų dėže. Nepaisant išsaugoto ankstesniojo variklio, dabar sedanas iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,9 sek., arba 0,2 sek. greičiau nei ankstesnis automobilis. Maksimalus OCTAVIA RS su dyzeliniu motoru greitis siekia 232 km/val., o vidutinės sąnaudos – 4,5 l. Išorėje RS modeliai atsinaujino analogiškai, kaip ir  modernizuoti įprastiniai OCTAVIA modeliai. Pagrindinė naujovė – kitokio modelio priekiniai žibintai,taip pat atnaujintos radiatoriaus grotelės, pakeisti aerodinamikos elementai, galinė pakabos dalis pažeminta 15 mm. Standartinėje įrangoje OCTAVIA RS bus montuojami 17 colių ratlankiai, taip pat bus galima užsakyti 18 ir 19 colių skersmens ratus. Už papildomą mokestį taip pat bus leidžiama užsakyti „Alcantara“ odos sėdynes, multimedijos kompleksą su 9,2 colio įstrižainės pagrindiniu ekranu, LTE ryšio modulį ir kitą įrangą.

Išlaiko vertę

Įvertinus įdiegtus patobulinimus galima teigti, kad OCTAVIA išaugo iš vien tik darbo reikmėms naudojamos transporto priemonės marškinėlių. Be to, kompaktinių automobilių segmente „Škodos“ populiariausias modelis OCTAVIA jau senokai ėmė diktuoti naujus erdvumo, funkcionalumo, saugumo ir komforto, dizaino ir „vertės už pinigus“ standartus.

OCTAVIA automobilis pelnė populiarumą įvairių šalių rinkose ir prisidėjo keliant „Škoda“ markės, kaip automobilių gamintojo, parduodančio savo produkciją daugiau nei 100 pasaulio rinkų, reputaciją.

 

Mindaugas Dainauskas

 

Rekomenduojami video