Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Sportininkas iš Prancūzijos

Modelio „Renault Megane R.S.“ tikriems automobilių gerbėjams pristatinėti nereikia. Nuo pat savo pasirodymo pradžios, tai buvo vienas labiausiai kraują kaitinančių, geriausiai valdomų ir daugiausiai emocijų keliančių „karštųjų“ hečbekų. Ko vertas naujos kartos modelis „Valstiečių laikraščio“ žurnalistas turėjo progą išmėginti Poznanės (Lenkija) žiedinių lenktynių trasoje.

Daugiau kompromisų

Net patys gamintojai pripažįsta, kad 2009 m. pristatytas „Megane III R.S.“ tapo tikra ikona, tad jį pakeisti tapo dideliu iššūkiu.Po teorinės pristatymo dalies sėdome prie oranžinės spalvos „Megane R.S.“ vairo ir keletą ratų apsukome žiedinių lenktynių trasoje. Koks įspūdis?

Įspūdis toks, jog ketvirtos kartos „Megane R.S.“ tapo labiau kompromisiniu modeliu nei buvo jo pirmtakas. Ankstesnės kartos RS buvo tik triduris, tik su mechanine pavarų dėže ir lenktynių trasa lėkė tarsi kartingas,  o dabartinis turi penkių durų kėbulą, galimybę rinkti automatinę pavarų dėžę, yra labiau „civilizuotas“ ir  labiau pritaikytas kasdieniam naudojimui.

Tai nieko stebėtino, mat jeigu ankstesnės kartos „Megane R.S.“ teko konkuruoti su 4 panašaus pajėgumo ir paskirties modeliais, tai šiam tenka jau konkuruoti su 8. Tad, siekdami atsiriekti kuo didesnę „karštųjų hečbekų“ rinkos dalį, „Renault SportCars“ konstruktoriai leidosi į kompromisus.

Pavyzdžiui, kas pirks „Megane R.S.“ su automatinė pavarų dėže Lietuvoje ar Europoje? Turbūt niekas. Tačiau žinant, kad šis modelis parduodamas net 48 pasaulio šalyse, pirkėjai Australijoje ir Azijoje neabejotinai apsidžiaugs galimybe turėti automatinę pavarų dėžę, nes kitokių jie tiesiog nesupranta. Jiems „Megane R.S“ siūlo tai, ko negali pasiūlyti konkurentai „Honda Civic Type-R“, „Ford Focus RS“ar „Hyundai i30N“.

Tuo tarpu neabejoju, kad mūsų sportinių automobilių gerbėjai tikrai rinksis mechaninę pavarų dėžę ir stangresnę „Cup“ važiuoklės versiją.O tikriems tikslaus valdymo ir greičio gurmanams reikėtų palaukti šių metų pabaigos, kai debiutuos ir ypatinga „Megane R. S. Trophy“ versija, kurios variklio galia sieks 400 AG, o sukimo momentas – 400 Nm.

Visi vairuojami ratai

Bene benepagrindinis naujojo „Renault Megane R.S.“ išskirtinumas yra pirmą kartą šioje automobilių klasėje pritaikyta unikali visų vairuojamųjų ratų „4CONTROL“ sistema. Nedideliu greičiu darant posūkį, galiniai ratai automatiškai pasukami priešinga priekiniams ratams kryptimi, taip užtikrinant tikslesnį posūkių įveikimą.

Tuo tarpuvažiuojant didesniu kaip 60 km/val. greičiu („Race“ režimu – didesniu kaip 100 km/val.), galiniai ratai pasukami ta pačia kryptimi kaip ir priekiniai, taip padidinant važiavimo stabilumą ir užtikrinant sportiškesnį valdymą. Lenktynių trasoje Galėjome įsitikinti, kad ši sistema padeda iš tiesų padeda įveikti posūkius maksimaliai tikslia trajektorija ir be didesnių vairuotojo pastangų.

Naujasis „Renault Megane R.S.“ komplektuojamas su „Sport“ arba „Cup“ važiuokle, turinčia skirtingus pakabos nustatymus (skiriasi spyruoklės, amortizatoriai, stabilizatorių standumas) ir leidžiančia pasirinkti norimą valdymo charakterį.

Dar viena „Renault Megane R.S.“ naujovė yra „Renault Sport“ padalinio specialistų sukurti amortizatoriai su hidrauliniais eigos ribotuvais. Ši ralio automobiliuose naudojama technologija turi amortizatorius, kurių viduje sumontuotos papildomos hidraulinės kameros. Kai amortizatoriaus eiga pasiekia ribą, atsiveria papildomas vožtuvas, sugeriantis smūgio jėgą. Taip išskaidoma energija, kuri nenukreipiama atgal į ratą (kaip įprastuose amortizatoriuose), tad hidrauliniai ribotuvai leidžia išvengti smūgių ir šokčiojimų, užtikrinant maksimalią rato ir kelio kontakto kontrolę.

Be to, ši technologija ne tik padidina komfortą važiuojant per greičio ribojimo kalnelius, duobes ir kitus didelius kelio nelygumus, bet ir užtikrina stabilesnį važiavimą dideliu greičiu.

Gundo gera kaina

„Renault Megane R.S.“ sumontuotas naujos kartos 1,8 litro benzininis variklis su turbina, pasiekiantis 280 AG.Jis leidžia automobiliui 100 km/val. greitį pasiekti per 5,6 sekundės. Geras rezultatas, smagu jausti kaip nuspaudus akceleratorių vairuotoją spaudžia prie sėdynės.

Kita vertus, konkurentai nesnaudžia ir su tokio pajėgumo varikliu „Megane R.S.“ atsiduria maždaug per vidurį tarp visų „karštųjų hečbekų“, šiek tiek aplenkdama „Hyundai i30N“, bet nusileisdama gerokai galingesniems„SeatLeonCupra“ (300 AG),  „Honda Civic Type R“ (320 AG) ir „Ford Focus RS“ (350 AG).

Tačiau ne galioje esmė. „Megane R.S.“ siūlomas už itin patrauklią, lyginant su konkurentais, 24,8 tūkstančių eurų kainą, jis smagus vairuoti, gana komfortiškas ir toks, su kuriuo lengva „susidraugauti“ važinėjant kasdieną.

 

„Valstiečių laikraščio verdiktas“

Mums patiko:

Tikslus valdymas,

Pakabos darbas,

Kaina.

Mums nepatiko:

Automatinė pavarų dėžė,

Multimedijos valdymas,

Nenatūralus variklio garsas.

Rekomenduojami video