Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Stabdymas varikliu automobiliui nekenkia

Stabdymas varikliu yra amžina automobilių mėgėjų diskusijų tema. Vieni teigia, kad tai – reikalingas įgūdis ir normali praktika, kiti tvirtina, jog taip gadinama sankaba ar variklis, trumpinamas pastarojo darbinis resursas. Kaip yra iš tikrųjų? Ar vairuotojai turėtų vengti stabdyti varikliu automobilius, kurių pavarų dėžė mechaninė?

Pirmiausia verta išsiaiškinti, kas yra stabdymas varikliu? Kai kurie žmonės mano, kad tai veiksmas, kuomet vairuotojas, siekdamas sumažinti automobilio greitį, transmisiją perjungia į žemesnę pavarą ir lėtai atleidžia sankabą, taip efektyviai stabdydamas variklį. Toks stabdymas neabejotinai yra žalingas automobiliui – be reikalo dėvima sankaba.

Dar daugiau – staigus pavarų žeminimas gali tiesiog išbalansuoti transporto priemonę slidžiame kelyje, tačiau tai nėra tas stabdymas varikliu, apie kurį kalba inžinieriai ir vairavimo ekspertai.

Tikrasis stabdymas varikliu yra veiksmas, kuomet vairuotojas nespaudžia akceleratoriaus pedalo (ir jokių kitų pedalų) ir automobilis rieda su įjungta pavara. Kadangi, paprastai kalbant, tuo metu automobilio ratai yra tiesiogiai sujungti su varikliu, o vairuotojas nedidina apsisukimų akceleratoriaus pamina, mašina sparčiai lėtėja. Tikriausiai taip daro dauguma vairuotojų, nors kai kurie teigia, kad tokia praktika yra žalinga ir vengtina – esą ji gadina variklį, pavarų dėžę ar kitus komponentus.

Iš tikrųjų atleidus akceleratoriaus pedalą į cilindrus patenka mažiau oro ir degalų. Kai kuriuose naujesniuose automobiliuose tokiu atveju visiškai nutraukiamas degalų įpurškimas.

Toks automobilio sulėtinimo būdas varikliui nekenkia ir tikrai netrumpina jo gyvenimo. Stabdant stabdžiais kinetinė energija paverčiama karščiu. Lygiai tas pats vyksta ir stabdant varikliu, juk kinetinė energija turi kažkur pasišalinti. Tačiau variklis turi gerą aušinimo sistemą ir bėdų vien dėl stabdymo varikliu tikrai nekils.

Dar daugiau – kartais varikliu stabdyti yra tiesiog geriau. Anksčiau minėtas karštis mažina stabdžių efektyvumą, jei stabdžių diskai perkaista. Važiuojant nuo ilgo kalno geriau palikti įjungtą žemesnę pavarą ir stabdyti varikliu. Taip išvengiama stabdžių perkaitimo ir išlaikomas automobilio stabilumas.

 

Rekomenduojami video