Asmeninio archyvo nuotr.

Lietuvos „Metų automobiliu“ tapęs „Peugeot 508“, greta savo žavesio turėjo ir trūkumų, pavyzdžiui, labai nepatogus įlipimas į galines sėdynes ir vietos stoka jose aukštesnio ūgio žmogui. Gamintojas žadėjo, kad tiems, kuriems trūko erdvės keturduriame kupė modelyje, jos tikrai užteks universale „508 SW“. Ar gamintojui pavyko ištesėti pažadus?

Tapo draugiškesnis

Vertinant tiek „Peugeot 508“ kupė, tiek universalą, reikėtų pradėti nuo to, kad tai anaiptol nėra nei patys praktiškiausi, nei erdviausi vidutinės klasės automobiliai. Tiems, kam labiausiai reikia erdvaus salono ir didelės bagažinės, tegu važiuoja į „Škoda“ saloną ir dairosi „Superb“. Tikrai neprašaus, o ir laiko sutaupys: „Peugeot 508 SW“ bagažinės tūris yra 530 litrų, „Škoda Superb“ bagažinė – 660 litrų.

Tuo tarpu „Peugeot 508 SW“ yra visai kitoks – elegantiškas, stilingas automobilis su išskirtiniais priekiniais žibintais, vadinamais „liūto iltimis“. Jos ypač efektingai atrodo tamsoje.

Automobilis puikiai valdomas, o pagal savo dydį yra labai judrus ir manevringas, rafinuotas ir tylus.

Taigi, šis „Peugeot“ turėtų traukti tuos, kurie automobilius renkasi ne galva, o širdimi. Panašiai, kaip „Alfa Romeo“.

Universalo „Peugeot 508 SW“ kainos prasideda nuo 28 800 eurų – t. y. 1 400 eurų daugiau nei kupė. Ar verta mokėti daugiau? Tikrai verta, nes automobilis neprarado nei elegancijos, nei smagumo vairuoti, bet tapo gerokai „draugiškesnis“ juo važiuojantiems. Ypač – ant galinių sėdynių. Pagrindinė problema, kodėl žmonės pasigedo vietos gale kupė modelyje, – žemėjanti stogo linija. SW modelyje ši problema buvo išspręsta. Tiesa, gale vietos kojoms nepadaugėjo.

Blogiau, kad vairuotojo vietoje niekas nepasikeitė ir pastarasis, būdamas apie 1,9 m ūgio, sėsdamas į mašiną kaskart turi atlikti savotišką mankštą: gerokai palenkti galvą, kad nestuktelėtų į žemą stogo liniją ir tuo pat metu gerokai kilstelėti kojas – kad neišsipurvintų kelnių į aukštą slenkstį. Tai tikrai nėra patogu.

Dominuoja vairuotojas

Tačiau jau įsitaisius prie vairo, „Peugeot 508“, tarsi „atsiprašydamas“ už nepatogumus laipiojant, apsupa vairuotoją kokybišku, puikaus dizaino interjeru ir dovanoja patogią sėdėjimo poziciją. Salono apdailos minkštos, malonios liesti, interjere panaudota tamsios spalvos medžio imitacija.

Atsidūręs prie vairo jautiesi visišku padėties šeimininku: mažas sportiškas vairas, plati, į vairuotoją orientuota centrinė konsolė su stilingais ir patogiais prietaisų valdymo klavišais, žema sėdėjimo pozicija sukuria įspūdį, kad automobilis visiškai atsidavęs vairuotojui ir vykdys visas jo komandas.

Iš esmės taip ir yra – reakcijos į vairo ratą tikslios, automatinė 8 laipsnių pavarų dėžė veikia sklandžiai, o 1,6 litro turbobenzininis 225 AG variklis su 300 Niutonmetrų sukimo momentu užtikrina lengvą ir malonų greitėjimą. Ir visa tai daroma labai tyliai bei solidžiai – aukštesnės klasės automobiliui būdingu stiliumi.

Apetitas – saikingas

Beje, pasirinkus vieną iš 4 važiavimo režimų („Eco“, „Comfort“, „Normal“ ir „Sport“), pavarų dėžė bando suprasti vairuotojo važiavimo stilių ir prie jo prisitaikyti. Skirtumo pasirinkus „Comfort“ ir „Normal“ režimą iš esmės nėra, o „Sport“ režimu pakaba tampa standesnė ir ilgiau laikomos žemesnės pavaros, tarsi automobilis nuolatos būtų pasiruošęs startui.

Universalas iki 100 km/val. pagreitėja per 7,3 sek. – tai gėdos jokiam automobiliui nedarantys skaičiai.

Bandant universalą, susidarė įspūdis, kad jis turi gana saikingą apetitą degalams – važiuojant leistinu greičiu automobilis naudojo apie 5,8 litro 100 kilometrų kelio, o mieste – iki 8 litrų benzino.

Labai įdomus dalykas – automobilio priekyje esanti naktinio matymo kamera, kuri reaguoja į šilumą skleidžiančius objektus ir juos geltonu kvadratu išskiria prietaisų skydelyje. Nors tai nėra naujas dalykas, iki šiol jis įprastai buvo sutinkamas aukštesnės klasės automobiliuose.

 

„Valstiečių laikraščio“ vertinimas

Mums patiko:

  • Tikslus valdymas
  • Salono garso izoliacija
  • Dizainas

Mums nepatiko:

  • Nepatogus įlipimas
  • Salono erdvė priekyje
  • Bagažinės tūris