Asmeninio archyvo nuotr.

53 metų vilnietis Virgilijus Noreika savo rankomis kuria automobilius, nepaliekančius abejingų tarp bent kiek besidominčiųjų automobiliais. Vienas tokių – visiškai perdarytas „vabalas“ su „Yamaha“ varikliu.

V.Noreika „Valstiečių laikraščiui“ pasakoja, kad „donoras“ atkeliavo iš Daugų.

„Kadangi jis buvo visas supuvęs ir nevažiuojantis, man jį atvežė sunkvežimiu. Visa apačia buvo surūdijusi, norint jį „prikelti“ antram gyvenimui, būtų labai užtrukę. Tai nusprendžiau nupjauti maždaug 10 cm apačios ir nuleisti stogo liniją. Tai šliaužiantis automobilis, prigulęs prie žemės“, – sako V.Noreika.

Iš originalių detalių likęs tik variklio dantis, o visa mašina – perpjaustyta ir pervirinta. Galinis reduktorius BMW, o vairo kolonėlė iš „Ford Fiesta“.

Galinius ratus suka motociklo „Yamaha“ 1,3 litro darbo tūrio variklis, pasiekiantis apie 140 AG. Pakaba savadarbė, tik stebulės panaudotos BMW. Prietaisų skydelis iš to paties „Yamaha“, o variklis sukasi iki 9 000 apsisukimų per minutę.

„Realiai automobilis buvo „numiręs“, o dabar važiuoja tikrai smagiai. Šiemet įdėjau pneumatinę pakabą, tai maloniau važiuoja, nes prieš tai buvo labai kietas, skaičiavo visas duobes. Dabar kai nuleidi, ji gula ant dugno. Jis vis tiek nėra skirtas kasdieniam važinėjimui – važiuojant į Kauną jau pusiaukelėje norisi sustoti pailsėti. Sėdynės gana spartietiškos, labiau akims paganyti, o ne kasdien važinėti,“ – sako pašnekovas.

Kadangi variklis įmontuotas tiesiai už nugaros, o garso izoliacija prasta, važiuojant kenčia ausys. V.Noreika teigia, kad bandys pagerinti garso izoliaciją.

„Dukra šiuo automobiliu važinėja į sąskrydžius, tai reikia jos ausų pagailėti“, – šypsosi pašnekovas.

Jis kol kas teigia nemąstantis apie šio automobilio pardavimą.

„Manau, Lietuvoje nėra rinkos nėra tokioms mašinoms. Tai nėra praktiškas ir racionalus pirkinys. Jeigu tik praktiškai galvotum, tai ir paveikslo tapyti gal neapsimoka“, – kalba V.Noreika.

Pašnekovas tikina specialiai kūręs sportišką ir spartietišką automobilį.

„Kitiems patinka, kad salone būtų oda, visur minkšta, o aš norėjau priešingai“, – sako V.Noreika.

Automobilis sveria nedaug, o variklis pakankamai galingas, tad šis „vabalas“ nuo šviesoforo startuoja tikrai ne paskutinis.

„Jeigu gerai duosi apsukų, tai gali ir 20 litrų benzino naudoti, bet galios rezervą turi didelį, gali aukšta pavara ramiai važiuoti – tai 6–7 litrus naudoja“, – kalba pašnekovas.

 

Adomas Grinius