Vairuotojams, kurie įsigijo didelio galingumo automobilius, ypač svarbu reguliariai keisti tepalą.

Laisvėjant karantino suvaržymams bei šylant orams savo automobiliais į gatves išriedame vis dažniau, nuvažiuotų kilometrų kiekis didėja. Tam, kad keliaujant automobiliu netektų susidurti su nemaloniais išbandymais, vienas pirmųjų darbų, kuriuos reikalinga atlikti – patikrinti variklio tepalo lygį, mat vasaros karščių metu gali pakisti jo kokybinės savybės.

Nors įprastai tepalas keičiamas atsižvelgiant į konkretų pravažiuotų kilometrų skaičių arba laiką, o daugumoje automobilių vadovų rekomenduojama šią procedūrą atlikti priimtinais intervalais, svarbu įvertinti ir daugiau veiksnių, tarp kurių – vairavimo stilius bei sąlygos.

Šiuolaikinių tepalų gamybos technologijos objektyviai prailgina tepalų tarnavimo laikotarpį, per kurį jo savybės išlieka nepakitusios. Visgi tepalo kokybei įtakos turi daug veiksnių, vienas jų – oro temperatūra.

Būtinybę užtikrinti, kad tepalas būtų keičiamas laiku, o jo kiekis variklyje pakankamas, akcentuoja jau ilgus metus klientų automobilius prižiūrintis Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovas Tomas Mareckas.

Pasak specialisto, automobilių varikliai dirba esant aukštai temperatūrai ir apkrovai – tai prisideda prie alyvos oksidacijos ir neigiamai veikia jos molekulinę struktūrą, todėl variklyje padidėja užterštumas ir nuosėdų kiekis.

„Vasaros metu didėjant pravažiuotam kilometražui, o karščiui atitinkamai veikiant alyvos kokybines savybes, sulaukiame didesnio vairuotojų dėmesio tepalų būklei įvertinti. Taigi poreikis tinkamai paruošti automobilį vasaros sezonui ir naudoti tik kokybiškus produktus yra akivaizdus“, – sako jis.

Pasak tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovo Andrzejaus Husiatynskio, karščio veikiamas tepalas suskystėja, dėl šios priežasties suprastėja jo tepimo savybės ir prasčiau apsaugomos variklio dalys.

„Egzistuoja trys tepalų rūšys: sintetinis, pusiau sintetinis ir mineralinis. Mineraliniai ar pusiau sintetiniai tepalai itin suskystėja esant karštai temperatūrai, tuo tarpu sintetinė alyva yra atsparesnė slėgiui ir išlieka panašaus klampumo net esant labai didelei temperatūrai“, – apie įtakos alyvos kokybei turinčius veiksnius pasakoja specialistas.

Pasak A.Husiatynskio, dažnai važinėjant dideliais atstumais, nesukeliant per daug apkrovos automobiliui ir varikliui tinkamai įšilus, tepalo keitimo intervalas galimai pailgės. Tuo tarpu, jei mieste važiuojate tik trumpais atstumais ir jūsų variklis nespėja tinkamai įkaisti, automobilis yra dažnai užvedinėjamas bei dažnai įsibėgėjama žemomis pavaromis, tepalą prireiks keisti anksčiau.

„Tepalas kokybės ir klampumo savybes greičiau praranda ir dėl agresyvaus vairavimo – tokiais atvejais jis nebegali tinkamai sutepti ir atvėsinti variklio, o tai gali prisidėti prie ankstyvo jo gedimo“, – įspėja A.Husiatynskis.

Įtakos tepalo keitimui turi ir vairuojamo automobilio modelis – ypač svarbu reguliariai keisti tepalą vairuotojams, įsigijusiems daug arklio galių turinčius automobilius, taip pat automobiliams, aprūpintiems išmetamųjų dujų kenksmingumo mažinimo sistemomis.

„Naujausiuose sportiniuose automobiliuose gamintojai rekomenduoja pakeisti tepalą nuvažiavus pirmuosius 2 000 km ir prireikus jį keisti įprastais intervalais. Šį poreikį lemia mikrodrožlės, kurias galima rasti bet kuriame naujame variklyje. Nors jų skaičius nepalyginamai mažesnis nei naudojant technologijas prieš 30 metų, šios drožlės yra kenksmingos bet kuriam varikliui. Svarbu atsižvelgti ir į tai, kad šie automobiliai skirti važiuoti greitai, o tepalas yra veikiamas sunkių variklio eksploatacijos sąlygų“, – akcentuoja specialistas.

Pasak jo, be reguliaraus keitimo ir priežiūros, itin svarbu naudoti geros kokybės tepalą, turintį įtakos bet kurio variklio tarnavimo laikui.

„Aukščiausios kokybės tepaluose naudojama atsparumo senėjimui technologija (ART) yra pažangiausia, šiuolaikinė formulė lemia tinkamas tepalo antioksidacines savybes ir atsparumą dilimui. Taip užtikrinama tinkama apsauga nuo nuosėdų ir variklio nusidėvėjimo“, – teigia jis.