Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vilnius vėl griebėsi ne vietoje paliktų mašinų nuvežimo

Tiek sostinės svečiams, tiek Vilniaus gyventojams reikėtų būti itin dėmesingiems ir nepalikti automobilio stovėti tai draudžiančio kelio ženklo zonoje. Mat nuo sausio pabaigos Vilniaus savivaldybė griebėsi kadaise jau naudotų, bet primirštų veiksmų – ėmėsi nuvežti ne vietoje paliktus automobilius į specialią saugojimo aikštelę.

Kol kas tik bando

Savivaldybė pripažįsta, kad sausio pabaigoje prasidėjusi „baudžiamoji akcija“ kol kas yra tik bandymų pobūdžio. Tačiau neatmetama, kad ateityje automobilių nuvežimas iš neleistinų stovėjimo vietų gali tapti įprasta praktika.

Pirmoji parodomosios nuvežimo akcijos dalis įvyko sausio 24 d. sostinėje, Daugėliškio gatvėje, antroji įvyko penktadienį – sausio 31 d., vilniečių ir sostinės svečių itin pamėgtoje vietoje šalia Siemens Arenos ir prekybos centro „Ozas“.

Informacija apie tai, kad Vilniuje, Daugėliškio gatvėje, nutempiamos ne vietoje stovėjusios mašinos, greičiausiai pasklido socialiniame tinkle „Facebook“.

Kiek vėliau Adomas Bužinskas, Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, žurnalistams paaiškino, kad ši akcija buvo bandomoji – buvo norima įsitikinti, kad automobilius išvežti pavyksta sklandžiai. Tąkart sostinės Daugėliškio gatvėje policija užfiksavo 14 Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų, o į Minsko plente esančią saugojimo aikštelę išvežta 11 automobilių.

Ne vietoje stovinčio automobilio nuvežimo procesas nuo pažeidimo užfiksavimo iki išvežimo trunka apie 30 minučių: iš pradžių automobilio ratai įtvirtinami metaliniais stabilizatoriais, o tada transporto priemonė užkeliama ant specialaus „evakuatoriaus“ ir išvežama į saugomą aikštelę.

Užstato konteinerius

A.Bužinsko teigimu, didesnė nei pats pažeidimas problema yra ta, kad dažnai užstatomi privažiavimai prie atliekų konteinerių arba patys konteineriai.

„Viena pagrindinių priežasčių, kodėl kartais neištuštinami pusiau požeminiai atliekų konteineriai, yra ta, kad kažkas toje vietoje palieka savo automobilius, o dideli atliekų surinkimo sunkvežimiai netelpa. Tokių pavyzdžių mieste turime ne vieną“, – kalba A.Bužinskas.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo teigimu, nuvežant automobilius nenorima vairuotojams sukelti papildomų nepatogumų, tačiau būtina spręsti stovėjimo problemas.

Už netinkamą mašinos pastatymą neleistinoje vietoje numatyta 15 eurų bauda dažno visai negąsdina (bauda siekia 30-90 eurų, tačiau pirmą kartą pažeidus šį KET punktą, pažeidėjui siūloma sumokėti pusę minimalios baudos).

Tiesa, patys Vilniaus savivaldybės darbuotojai nutempti ne vietoje paliktų automobilių negali – sprendimą dėl vieno ar kito automobilio nutempimo priima tik policijos pareigūnai. Tačiau savivaldybė tikina ieškosianti galimybių prisidėti prie proceso.

Tiems, kurie paliko automobilį mokomoje stovėjimo vietoje, bet pamiršo sumokėti, baimintis dėl mašinos nuvežimo nereikia – jiems gali būti skirta tik bauda. Nuvežami bus tie automobiliai, kurie trukdo eismą, viešojo ar aptarnaujančio transporto judėjimą.

Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių patrulių rinktinės vadas Žydrūnas Adomaitis teigė, kad savo automobilio neradę ten, kur paliko, savininkai turėtų skambinti bendrosios pagalbos numeriu 112, o ten dirbantys operatoriai suteiks informaciją, kada ir kur nuvežtas automobilis.

Bauda auga 7 kartus

Skaičiuojama, kad tų, kurių automobiliai bus nuvežti iš neleistinų vietų, laukia maždaug 7 kartus didesnės nei iki šiol baudos.

Tokiam pažeidėjui ne vietoje pastatyta ir nuvežta mašina kainuos ne tik įprastus 15 eurų už KET pažeidimą, bet dar 75 eurus už nuvežimą ir 15 eurų per parą už saugojimą aikštelėje. Toks pažeidimas kišenę patuština mažiausiai 105 eurais ir automobilio atsiėmimas virsta didele laiko gaišatimi.

„Valstiečių laikraštis“ primena, kad Vilniuje automobilių nuvežimo praktika buvo paplitusi prieš keletą metų, tuomet per mėnesį būdavo nuvežama iki 80 ne vietoje pastatytų automobilių, kurie trukdė transporto eismą ar vairuotojų matomumą.

Šie automobiliai būdavo vežami į saugomą automobilių aikštelę Verkių gatvėje, o pažeidėjai turėjo sumokėti baudą už KET pažeidimą ir 200 litų už automobilio nuvežimą į saugomą aikštelę.

Taigi, jei lygintume dabartinį laikotarpį su laikotarpiu „prie lito“, dabar automobilio nuvežimas į aikštelę kainuotų ne 200, bet 362 litus.

Reakcijos – įvairios

Po pirmosios įvykdytos automobilių nuvežimo akcijos komentatoriai „Facebook“ tinklalapyje pasidalino į dvi stovyklas – vieni sveikino iniciatyvą, kiti piktinosi, kad tai yra dar vienas Vilniaus savivaldybės būdas pasipinigauti po to, kai nuo šių metų pradžios buvo išplėsta pačių brangiausių stovėjimo zonų teritorija ir senamiestyje nebeliko galimybės automobilį pasistatyti nemokamai net sekmadienį.

A.Bužinskas teigia, kad jau po pirmosios akcijos išryškėjo kelios problemos, apie kurias nebuvo pagalvota. Pavyzdžiui, dabar automobiliai nuvežami į Minsko plente esančią aikštelę, tačiau savaitgaliais ji nedirba, todėl vairuotojams, kurie nesuspėjo atsiimti automobilių darbo dieną, atsiranda papildomų rūpesčių.

Jo manymu, miestas galėtų pasiūlyti patogesnėje vietoje esančią aikštelę, nes Minsko plentas tikrai nėra pati patogiausia vieta. Pasak jo, nesinori, kad atgrasymo nuo pažeidimų priemonė būtų itin nepatogi automobilių savininkams.

A.Bužinskas pabrėžė, kad surengta akcija – ne vienkartinė. Bus tariamasi su policija, kaip nuvežimo sistemą padaryti nuolat veikiančią ir kaip taisyti po bandomojo nuvežimo pastebėtas klaidas.

Rekomenduojami video