Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Aitriųjų paprikų verslas draugėms dovanoja saldžių akimirkų

Dvi drau­ges – kau­nie­tę Lau­rą Garš­vai­tę ir aly­tiš­kę Jur­gi­tą Mic­ke­vi­čie­nę – su­vie­ni­jo ben­dra ver­slo idė­ja. Mo­te­rys au­gi­na ait­ri­ą­sias pa­pri­kas bei ki­to­kias dar­žo­ves ir prie­sko­ni­nes žo­les, iš ku­rių ga­mi­na ori­gi­na­lius, ašt­ru­mu iš­si­ski­rian­čius pa­gar­dus, dže­mus, prie­sko­nių mi­ši­nius ir ma­ri­nuo­ja pa­pri­kas.

Anot ūki­nin­kės L.Garš­vai­tės, idė­ja įkur­ti „Pip­rės“ ūkį ir pra­dė­ti ga­min­ti lie­tu­viams ga­na ne­įpras­tus pro­duk­tus ki­lo ban­dant pa­si­ga­min­ti lie­tu­viš­ką Gru­zi­jo­je la­bai po­pu­lia­raus pa­gar­do adži­kos va­rian­tą.

„Tė­tė, tar­nau­da­mas Gru­zi­jo­je, bu­vo la­bai pa­mė­gęs adži­ką ir ma­nęs pa­pra­šė pa­ga­min­ti šį pa­gar­dą, pats va­do­vau­da­mas pir­mie­siems ban­dy­mams. Taip bu­vo su­kur­ta „Gar­dži­ka“ – pro­duk­tas iš tė­tės pri­si­mi­ni­mų, da­vęs pra­džią „Pip­rės“ ūkio at­si­ra­di­mui“, – pa­sa­ko­jo L.Garš­vai­tė.

Šian­dien „Gar­dži­ka“ – „Pip­rės“ ūkio pa­si­di­džia­vi­mas, jo vi­zi­ti­nė kor­te­lė. Ašt­rų gru­zi­niš­kos re­cep­tū­ros pa­gar­dą, iš­si­ski­rian­tį ne­pa­kar­to­ja­mu sko­niu ir aro­ma­tu, jau spė­jo įver­tin­ti ir pa­mėg­ti nau­jų sko­nių ieš­kan­tys pir­kė­jai.

„Gar­dži­ka“ – uni­ka­lus pro­duk­tas, Lie­tu­vo­je ne­tu­rin­tis ana­lo­gų, kas pa­ra­gau­ja – pa­mėgs­ta“, – džiau­gė­si I.Mic­ke­vi­čie­nė. Lie­tu­vos pa­ten­tų biu­re vyks­ta „Gar­dži­kos“ pa­va­di­ni­mo įre­gist­ra­vi­mo pro­ce­dū­ra.

Pa­si­kvie­tė drau­gę

„Ma­no spe­cia­ly­bė ne­su­si­ju­si nei su mais­to tech­no­lo­gi­jo­mis, nei su ūki­nin­ka­vi­mu. Esu pe­da­go­gė va­dy­bi­nin­kė. „Pip­rės“ ūkis – po­mė­gis, vir­tęs ver­slu“, – sa­kė Kau­no ra­jo­ne, Rau­dond­va­ry­je, kul­tū­ros ren­gi­nių pro­jek­tų ve­dė­ja dir­ban­ti L.Garš­vai­tė.

„Gar­dži­kos“ su­kū­ri­mas bu­vo tik pir­mas žings­nis, ve­dan­tis į ūkio stei­gi­mą. Ait­rio­sios pa­pri­kos tur­gu­je bu­vo la­bai bran­gios, tad Lau­ra nu­spren­dė jų už­si­au­gin­ti pa­ti. „Pa­pri­kų už­de­rė­jo tiek daug, kad ne­ži­no­jau, ką su to­kia gau­sy­be da­ry­ti. Nu­ve­žiau Jur­gi­tai, ku­ri pui­kiai ga­mi­no įvai­rius pa­gar­dus, ma­ri­na­vo dar­žo­ves, ir pa­pra­šiau iš jų ką nors pa­ga­min­ti“, – da­li­jo­si pri­si­mi­ni­mais L.Garš­vai­tė.

Anot aly­tiš­kės, nors jos spe­cia­ly­bė – ver­slo va­dy­ba, ji vi­sa­da mė­go ga­min­ti val­gy­ti, at­ras­ti nau­ją sko­nį, eks­pe­ri­men­tuo­ti, pa­vai­šin­ti ki­tus sa­vo pa­ga­min­tais pa­tie­ka­lais ir iš­girs­ti jų įver­ti­ni­mą, tad drau­gės pa­siū­ly­mą pri­ėmė iš kar­to.

J.Mic­ke­vi­čie­nės įdė­tas dar­bas pa­si­tei­si­no, jos su­kur­ti pro­duk­tai ar­ti­mie­siems ir drau­gams pa­ti­ko. Drau­gės nu­spren­dė dau­giau eks­pe­ri­men­tuo­ti ir sa­vo ga­mi­nių su ait­rio­sio­mis pa­pri­ko­mis pa­siū­ly­ti įsi­gy­ti pir­kė­jams.

Ašt­ro­ki, bet ska­nūs drau­gės su­kur­ti pro­duk­tai L.Garš­vai­tę pa­ska­ti­no ženg­ti dar vie­ną žings­nį ūkio su­kū­ri­mo link – pa­si­do­mė­ti ait­rių­jų pa­pri­kų veis­lė­mis, jų sko­nio sa­vy­bė­mis. Sėk­lų ūki­nin­kė at­si­siun­tė iš Olan­di­jos spe­cia­li­zuo­tų sėk­li­nin­kys­tės ūkių. „Iš smal­su­mo at­si­siun­čiau ir la­bai ašt­rių pa­pri­kų, bu­vo įdo­mu, kaip jos augs pas mus. Su­lau­kus der­liaus ir pa­skai­čius spe­cia­li­zuo­tos li­te­ra­tū­ros, pa­aiš­kė­jo, kad Lie­tu­vo­je šilt­na­miuo­se ait­rio­sios pa­pri­kos už­au­ga di­des­nės nei šil­tuo­siuo­se kraš­tuo­se, tik dėl il­gos ve­ge­ta­ci­jos vos spė­ja su­nok­ti“, – pa­sa­ko­jo ūki­nin­kė.

Jo­kios che­mi­jos

„Pip­rės“ ūkis įre­gist­ruo­tas 2013 me­tais, ta­čiau jo veik­la – dar­žo­vių ir prie­sko­ni­nių žo­le­lių au­gi­ni­mas – pra­si­dė­jo po­rą me­tų anks­čiau. Rei­kė­jo įsi­reng­ti vir­tu­vę, pa­si­rū­pin­ti in­de­liais, eti­ke­tė­mis, su­ras­ti spe­cia­li­zuo­tas par­duo­tu­vė­les, pre­kiau­jan­čias iš­skir­ti­niais ga­mi­niais, ku­rių pir­kė­jai ver­ti­na ran­kų dar­bo pro­duk­tus. „Pip­rės“ pro­duk­ci­jos ga­li­ma įsi­gy­ti Kau­no, Klai­pė­dos, Šiau­lių spe­cia­li­zuo­to­se par­duo­tu­vė­se ir per in­ter­ne­ti­nę pre­ky­bą.

Ūki­nin­kė ne­sle­pia, kad pa­siū­ly­mų pre­kiau­ti „Pip­rės“ pro­duk­ci­ja bu­vo su­lau­ku­si iš di­džių­jų pre­ky­bos cen­trų, ta­čiau at­si­sa­kė, nes dėl ne­di­de­lės ga­my­bos ap­im­ties pro­duk­ci­ją bū­tų te­kę re­a­li­zuo­ti že­miau sa­vi­kai­nos.

„Ūkio su­kū­ri­mas bu­vo la­bai drą­sus žings­nis, nes mū­sų pro­duk­tai iš­skir­ti­niai, spe­ci­fi­niai, ku­rių di­de­lė da­lis žmo­nių ne­var­to­ja. Pa­čio­je pra­džio­je net pa­tys ar­ti­miau­si žmo­nės ir drau­gai ga­na at­sar­giai žiū­rė­jo į mū­sų ver­slą, ban­dy­da­mi per­spė­ti, kad ga­li ne­pa­vyk­ti. To­kie pro­duk­tai ka­žin ar ati­tiks lie­tu­vių men­ta­li­te­tą, esą mes ne šil­tų­jų kraš­tų gy­ven­to­jai, ku­rių vir­tu­vei bū­din­gas ašt­res­nis pa­tie­ka­lų sko­nis. Ta­čiau mū­sų sie­kiai ir dar­bas pa­si­tei­si­no, nes žmo­nės da­bar ati­džiau ren­ka­si pro­duk­tus, ieš­ko iš­skir­ti­nio sko­nio, ko­ky­bės. Mū­sų pro­duk­ci­ja ga­li drą­siai kon­ku­ruo­ti ir su di­des­niais ana­lo­giš­kos pro­duk­ci­jos ga­min­to­jais“, – apie įveik­tus bar­je­rus kal­bė­jo L.Garš­vai­tė.

„Pip­rės“ ūkio ga­mi­niuo­se nė­ra spal­vos, sko­nio stip­rik­lių, der­vų, E prie­dų. Di­džiau­si kon­ser­van­tai – drus­ka ir ac­tas. Anot L.Garš­vai­tės, ne­nau­do­ja­ma ir jo­kios che­mi­nės au­ga­lų ap­sau­gos. Pa­ste­bė­jus, kad ku­rį nors pi­pi­riu­ką ban­do pul­ti li­gos, jis iš­rau­na­mas ir iš­me­ta­mas. „Ne­tu­ri­me eko­lo­gi­nio ūki­nio sta­tu­so, nes rei­kia daug in­ves­ti­ci­jų ir daug pro­ce­dū­rų at­lik­ti, no­rint jį įre­gist­ruo­ti, ta­čiau mū­sų pro­duk­tai yra aukš­tos ko­ky­bės“, – tei­gė ūki­nin­kė.

Dar­bas iš­ti­sus me­tus

Nors Kau­no ra­jo­ne, Rau­dond­va­ry­je, įsi­kū­ręs „Pip­rės“ ūkis ne­di­de­lis, tik 30 arų, dar­bo ne­trūks­ta iš­ti­sus me­tus. Pa­pri­kos au­gi­na­mos 6 arų šilt­na­my­je su įreng­tu vie­ti­niu šil­dy­mu, ku­ris nau­do­ja­mas tik eks­tre­ma­lio­mis są­ly­go­mis. Li­ku­sia­me plo­te au­ga prie­sko­ni­nės žo­le­lės, dar­žo­vės – mo­liū­gai, cu­ki­ni­jos.

Da­bar, kai dau­ge­lis ūki­nin­kų ruo­šia­si pail­sė­ti nuo lau­ko dar­bų, L.Garš­vai­tė ir J.Mic­ke­vi­čie­nė rū­šiuo­ja ir už­sa­ki­nė­ja sėk­las. Nuo gruo­džio pa­bai­gos iki va­sa­rio pa­bai­gos šil­do­mo­se pa­tal­po­se vyks­ta sė­ji­mas, dai­gi­ni­mas, dai­ge­lių pi­kia­vi­mas į in­de­lius. Ba­lan­džio pa­bai­gos–ge­gu­žės pra­džios pa­pri­kų dai­ge­liai ke­liau­ja į šilt­na­mį.

Ūky­je au­gi­na­ma 14 rū­šių ait­rių­jų pa­pri­kų (ypač ait­rios ‘Red sa­va­na‘, ‘Tri­ni­dad Mo­ru­ga Scor­pion‘), ke­lių rū­šių sal­džių­jų pa­pri­kų, įvai­rių prie­sko­ni­nių žo­le­lių, mo­liū­gų, cu­ki­ni­jų. Anot J.Mic­ke­vi­čie­nės, ūky­je kas­met už­au­gi­na­ma apie 2 to­nas pa­pri­kų.

Pir­kė­jams siū­lo­mos 3 pro­duk­ci­jos rū­šys – prie­sko­ni­nės žo­le­lės be drus­kos ir su drus­ka, pa­gar­dai su dar­žo­vė­mis ir dže­mas bei ma­ri­nuo­tos ait­rio­sios pa­pri­kos ir aly­vuo­gės. „Pip­rė“ per­ka 4 rū­šių ne­ap­do­ro­tas aly­vuo­ges ir pa­gal sa­vo su­kur­tus re­cep­tus ma­ri­nuo­ja.

„Kad su­kur­tum nau­ją pro­duk­tą, rei­kia ne­ma­žai eks­pe­ri­men­tuo­ti. In­ter­ne­te ga­li ras­ti tik pa­grin­di­nių ma­ri­na­to in­gre­dien­tų – ac­to, drus­kos pro­por­ci­jas, o uni­ka­lų sko­nį jau ten­ka su­kur­ti pa­čiam“, – pa­sa­ko­jo J.Mic­ke­vi­čie­nė.

Ne­tru­kus jau spė­ju­sių iš­po­pu­lia­rė­ti svo­gū­nų ir mo­liū­gų dže­mų asor­ti­men­tą pa­pil­dys nau­jas – bu­ro­kė­lių su ait­rio­sio­mis pa­pri­ko­mis dže­mas.

At­ei­tį sie­ja su ver­slu

Kaip nepa­si­klys­ti mil­ži­niš­ko­je dar­žo­vių sėk­lų pa­siū­lo­je, ko­kias veis­les pa­si­rink­ti, kad jos ge­rai aug­tų mū­sų kli­ma­to są­ly­go­mis ir tu­rė­tų sko­nio sa­vy­bių, rei­ka­lin­gų įvai­riems pro­duk­tams kur­ti, drau­gėms pa­de­da Lie­tu­vos so­di­nin­kys­tės ir dar­ži­nin­kys­tės moks­li­nin­kių kon­sul­ta­ci­jos. Daug pa­tir­ties L.Garš­vai­tė ir J.Mic­ke­vi­čie­nė įgy­ja ir ben­drau­da­mos su pir­kė­jais, įsi­klau­sy­da­mos į jų po­rei­kius ir pa­ste­bė­ji­mus bei skai­ty­da­mos spe­cia­li­zuo­tą li­te­ra­tū­rą.

„Kol kas tai ne vie­nin­te­lė mū­sų veik­la, ta­čiau at­ei­ty­je šis ver­slas ga­li iš­aug­ti ir tap­ti pa­grin­di­niu pra­gy­ve­ni­mo šal­ti­niu“, – su­tar­ti­nai kal­bė­jo abi drau­gės.

 

Rita KRUŠINSKAITĖ

Rekomenduojami video