Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
MANITOU „NewAG“: pristatyta naujoji pavarų dėžė „Vario Plus“

Prieš metus pasaulinei rinkai pristatytus garsiosios „Manitou“ kompanijos teleskopinius krautuvus jau galima išvysti ir lietuvių ūkiuose. Vienintelis „Manitou“ produkcijos atstovas mūsų šalyje UAB „INTRAC Lietuva“ ūkininkams šią savaitę Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Praktinio mokymo ir bandymų centre Giraitėje (Kauno r.) pristatė naujausius „NewAG“ modelius. Bendrovė ne tik parduoda „Manitou“ krautuvus, bet suteikia garantinį bei pogarantinį aptaranavimą.

Kai kurių dar dažais kvepiančių standartinių „NewAG“ krautuvų modelių bendrovė turi sandėliuose, o jeigu jų pritrūktų arba jeigu ūkininkas norėtų išskirtinio modelio varianto, užsakymas būtų įvykdytas per 3–6 mėnesius.

NewAG“ sudrebino rinką

Europos rinkai pirmuosius šakinius krautuvus „Manitou“ pristatė 1958-aisiais.

 Šiuo metu kompanija visoje planetoje turi 3 700 darbuotojų. Beveik 80 proc. „Manitou“ gaminių eksportuojama. 2016 m. kompanijos apyvarta siekė 1,3 mlrd. eurų. Apie 70 proc. krautuvų parduodama Europos šalyse, 20 proc. – Amerikos žemyne. Lietuvoje 75 proc. parduodamų „Manitou“ krautuvų skirti žemės ūkiui.

„Užimame apie 30 proc. Lietuvos krautuvų rinkos, esame vieni iš lyderių“, – sakė UAB „INTRAC Lietuva“ direktorius Rimantas Damkauskas.

Vienintelė „Manitou“ atstovė Lietuvoje UAB „INTRAC Lietuva“ turi atstovybių Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Panevėžyje. Šiuose miestuose veikia ir stacionarios serviso dirbtuvės. Dar yra 15 mobiliųjų dirbtuvių.

„Per trejus metus serviso paslaugas teikiančių darbuotojų skaičius išaugo dvigubai. Šiuo metu bendrovė turi 21 mechaniką ir ketina priimti dar daugiau darbuotojų. Jie kvalifikaciją anksčiau keldavo Prancūzijoje rengiamuose kursuose, o pastaraisiais metais – „Manitou“ įsteigtame serviso darbuotojų tobulinimo centre Rygoje“, – sakė R.Damkauskas.

Pasak direktoriaus, šiuo metu „INTRAC Lietuvos“ sandėlyje yra atsarginių detalių, kurių vertė siekia beveik beveik 200 tūkst. eurų. Jeigu prireiktų, reikiama detalė per 1–2 paras būtų pristatyta iš gamyklos.

Naujausi „Manitou“ kompanijos sukurti krautuvai „NewAG“ priskiriami prie rinkos naujovių. „Jie buvo pristatyti parodoje Italijoje 2016-ųjų spalio mėnesį. Simboliška, kad parodoje pristatydamas naujuosius modelius „Manitou“ prezidentas pažadėjo šiomis mašinomis sudrebinti pasaulinę rinką. Taip nutiko ir tiesiogine prasme – tą pačią dieną Italijoje įvyko žemės drebėjimas“, – prisiminė „Manitou“ pardavimo vadovas Sigitas Ašmonas.

[caption id="attachment_65469" align="alignnone" width="1024"]

Ūkininkų dėmesys MLT 737 modeliui.  Organizatorių nuotr.

Ūkininkų dėmesys MLT 737 modeliui. Organizatorių nuotr.

[/caption]

Apkrovos diagrama

Kaip pasirinkti ūkiui labiausiai tinkantį krautuvą?  Pasak S.Ašmono, jeigu gausite keletą pasiūlymų, pirmiausia išnagrinėkite modelio apkrovos diagramą.

„Joje nurodomi konkretūs duomenys. Nežinant kai kurių apkrovos diagramos niuansų, galima suklysti pasirenkant krautuvą. Atkreipiu dėmesį, kad kai kurios kompanijos apkrovas nurodo pagal A standartą“, – aiškino S.Ašmonas.

Vadinasi, jeigu krautuvas dirbs ne ant idealiai lygaus paviršiaus, nurodyti A standarto duomenys neatitiks tikrovės. Pavyzdžiui, jeigu nurodoma, kad keliamoji galia yra 4 t, ant nelygaus pagrindo stovintis krautuvas tiek nepakels.

„Žinoti tikslius duomenis labai svarbu dirbant, kai negali abejoti ir neturi laiko skaičiuoti paklaidos. Pažiūri į diagramą ir priimi sprendimą, kokių laikytis atstumų, kaip efektyviausiai išnaudoti krautuvo galimybes“, – sakė S.Ašmonas.

[caption id="attachment_65467" align="alignnone" width="1024"]

Skirtingų spalvų valdymo mygtukai.  Organizatorių nuotr.

Skirtingų spalvų valdymo mygtukai. Organizatorių nuotr.

[/caption]

Bendrieji privalumai

Ką rodo prie modelio nurodyti skaičiai? Pavyzdžiui, MLT 741 V+?

„7 – didžiausias galimas krovinio pakėlimo aukštis (metrais), o 4,1 – didžiausia keliamoji galia (tonomis), V+ – pavarų dėžė „Vario Plus“. Galima rinktis krautuvus, į 6–9 m aukštį keliančius nuo 3 iki 4 t. Taip pat galima pasirinkti papildomą įrangą ir jos lygį.

Krautuvų pasirinkimas platus. Mažiausias modelis – MLT 630. Didžiausia keliamoji galia – 3 t. Tai labai kompaktiška mašina, ypač praverčianti ūkiuose, kuriuose dar yra seniau statytų fermų ar sandėlių su žemomis durimis.

„Su „NewAG“ modeliais į tokius pastatus įvažiuosite, be to, jie daug manevringesni, patogu dirbti ir nedidelėse patalpose“, – sakė S.Ašmonas.

Komfortas ir saugus darbas

Naujų modelių krautuvų kabinos pakeistos iš esmės. Išskirtinis „NewAG“ bruožas – puikus matomumas.

„Sumanymas pakeisti stogo grotelių kampą labai pagerino matomumą. Dabar galima ypač gerai matyti keliamą krovinį, kad ir kokioje padėtyje jis būtų“, – sakė S.Ašmonas.

Beje, žemai esantis strėlės lankstas ir vientisas priekinis langas leidžia apžvelgti aplinką net 360 laipsnių kampu. Šis niuansas padeda užtikrinti darbų saugumą.

Visa informacija ekrane

Užsisakant „Manitou“ teleskopinius krautuvus, yra keli ekranų pasirinkimo variantai: „Classic“ ir „Premium“ komplektacijoje yra „Harmony“ , o „Elite“ komplektacijoje bus spalvoti „Vision“ ekranai. Juose matyti visa darbui reikalinga informacija: strėlės pakėlimo aukštis, apkrovos, AdBlue bei degalų lygis, rodomi įspėjimai bei įjungiamos / išjungiamos funkcijos.

Paspaudus mygtuką porankyje, apie aktyvuojamą funkciją informuojama ir ekrane. Taigi visa darbui reikalinga informacija pateikiama viename monitoriuje ir nereikia blaškytis.

[caption id="attachment_65470" align="alignnone" width="895"]

Patobulinta įlipimo pakopa. Organizatorių nuotr.  Organizatorių nuotr.

Patobulinta įlipimo pakopa. Organizatorių nuotr. Organizatorių nuotr.

[/caption]

Patogiau įlipti ir valdyti

Į naujų modelių kabinas lengviau įlipti ir iš jų išlipti. Taip yra ne tik dėl neslidžios pakopos ir didelės rankenos ant krautuvo statramsčio.

„Turintieji senesnės gamybos modelius pastebės svarbų patobulinimą – padaryta pakopos išėma, kad būtų lengviau išlipti iš kabinos arba į ją įlipti. Anksčiau reikėdavo išlipti pasisukus nugara arba iš kabinos ant žemės nušokti“, – pasakojo S.Ašmonas.

Regis, smulkmena, tačiau ji labai svarbi krautuvų operatoriams, kuriems tenka iš kabinos išlipti ir į ją įlipti keliasdešimt kartų per dieną. Patobulintas ir krautuvų „NewAG“ valdymas. Dabar net nuvargęs operatorius nesuklys, nes DSB valdymo mygtukai pažymėti skirtingomis spalvomis: raudona, mėlyna ir juoda. Be to, DSB mygtukus galima sukeisti vietomis – tai palengvina darbą kairiarankiams operatoriams.

Pavarų dėžių niuansai

„NewAG“ modeliuose sumontuotos „Powershift“ arba „Vario“ tipo pavarų dėžės – „M-Varioshift“ arba „M-Vario Plus“.

„Vario“ pavarų dėžė labai kompaktiška – joje sumontuoti du kumšteliniai siurbliai. Keliant sunkius krovinius ir dirbant iki 19 km/ val. greičiu, jie dirba abu. Jeigu krautuvu tik važiuojama, vienas siurblys automatiškai išsijungia. Taip pasiekiamas didelis darbo našumas, sutaupoma degalų“, – aiškino S.Ašmonas.

Kitos kompanijos tokio pobūdžio pavarų dėžės neturi, paprastai naudoja kitokios konstrukcijos pavaras, kurios yra triukšmingesnės ir veikia didesniais sūkiais. „NewAG“ modelių kabinos šiuo metu yra tyliausios rinkoje – maksimalaus triukšmo lygis sumažėjo nuo 76 iki 72 dB, o jutimine prasme, pasak S.Ašmono, jis sumažėjo perpus.

[caption id="attachment_65466" align="alignnone" width="1024"]

Galingasis MLT 840 suko slalomo ratus.  Organizatorių nuotr.

Galingasis MLT 840 suko slalomo ratus. Organizatorių nuotr.

[/caption]

Ekonomiški varikliai

„NewAG“ modeliai yra iš esmės naujos žemės ūkio darbams skirtos mašinos. Viena iš pagrindinių naujovių – naujausius ES taršos standartus atitinkantys varikliai, sukurti atsižvelgiant į „Stage IV/Final Tier 4“ normas.

Naujųjų modelių variklio galia – nuo 101 iki 136 AG. Kiekvienam modeliui yra pritaikytas jam labiausiai tinkantis variklis – konstruktoriai parinko geriausią variklio galios santykį didžiausiam našumui mažiausiomis sąnaudomis pasiekti. Kaip tai pavyksta? „Vario“ pavarų dėžė gali veikti dviem darbo režimais – švelniu ir dinaminiu. Jis pasirenkamas pagal darbų pobūdį.

Atskiro dėmesio verti „NewAG“ hidrauliniai siurbliai, kurių našumas siekia nuo 150 iki 170 l/min.

„Hidraulinėje sistemoje įdiegta naujovė – greitasis pakėlimas.Pavyzdžiui, pasisėmus grūdų, su rankena keliama į viršų, o atstumas nuo rato iki reikiamo aukščio išlaikomas vienodas. Taigi viena dalis automatiškai ilgėja nuo kėlimo kampo. Tai labai svarbu atliekant monotoniškus darbus“, – pabrėžė S.Ašmonas.

Laukia naujienos

Ateityje Lietuvoje išvysime ir naujienų – „Manitou“ MLT 840 ir MLT 1040 modelius su patobulinta vairavimo sistema CSS.

Daugiau apie naujoves bus galima sužinoti Hanoveryje vyksiančioje parodoje „Agritechnika 2017“.  

jhc,nmvbc

Daugiau informacijos

tel. 8 626 17 721

www.intrac.lt

arba

newag.manitou.com
Rekomenduojami video