Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Traktorių gal ir neapmokestins, bet akys krypsta į ūkininkams pigesnį dyzeliną

Taršius automobilius apmokestinti žadanti valdžia žemės ūkio technikos turėtojus ramina, kad jiems tokio mokesčio nebus. Aplinkos ministro teigimu, traktoriai naudojami ne pramogai, o darbui, be to, žemės ūkio sektoriui ir taip sunku. Nevyriausybinės organizacijos dėl mokesčio ministrui pritaria, tačiau sako, kad turėtų nelikti privilegijos ūkininkams – kur kas pigesnio nei visiems vartotojams dyzelino.

Traktorius, sako Jonas Zaborskas, pagrindinis darbuotojas ūkyje. Nors iš viso jame 6 vienetai skirtingos technikos, o laukuose pluša žmonės. Ūkio tradicija – braškininkystė. Čia, Velžio kaime, užaugintas desertines braškes ūkininkas parduoda šviežias, visas – Lietuvoje. J. Zaborskas girdėjo valdžios kalbas apie galimą taršių automobilių apmokestinimą. Sako, jeigu mokestis būtų pritaikytas ir jo traktoriams, tektų mokėti ir jam. Bet dūminti traktoriai dėl to neimtų mažiau.

„Man tragedijos nebūtų. Bet nerimauti yra ko – sunaudoju maždaug apie 2 tūkst. litrų į metus. Tai nėra didelis skaičius... Manau, kad suma nebūtų didelė, bet vis tiek, pagal mano pagaminamą produkciją, tai turėtų kažkiek įtakos kainos didėjimui“, – teigia jis.

Žemės ūkis, šalia transporto ir pramonės, anot laikinojo aplinkos ministro Kęstučio Mažeikos, yra taršiausi sektoriai Lietuvoje. Bet ministras ramina ūkininkus – jau apsispręsta, kad traktoriams ir kitokiai žemės ūkio technikai už taršą mokėti taip, kaip lengvųjų mašinų savininkams, nereikės: „Žemės ūkio technika naudojama žemės dirbimui, darbui, ne pramogai, žmonės gauna naudą iš uždirbtų žemės ūkio produkcijos, tai iš tiesų tokios diskusijos nėra.“

Vartotojų organizacijų atstovas sako, kitose šalyse lengvųjų automobilių ir traktorių mokesčiai į vieną neplakami, todėl logiška, kad to nedarytų ir Lietuva.

Tačiau, nevyriausybininko teigimu, valdžiai reikėtų imtis kito klausimo, susijusio su ūkininkais – pagaliau panaikinti privilegiją jiems pirkti pigesnį dyzeliną. To nepadarius esą pati valstybė toliau taip rems taršią ir netaupią žemės ūkio techniką.

„Turime maždaug 5 kartus mažesnį degalų akcizą žemės ūkio darbams negu kiekvienam piliečiui. Jie tokiu būdu nusipelno kažkokių papildomų privilegijų, tuo pačiu galėdami panaudoti dyzeliną turbūt ne vien tik traktorių, bet ir savo asmeninių automobilių ir kaimyno automobilių varymui ir tai nėra gerai. <...> Tas žemės ūkio dyzelinio akcizas yra tam tikra anomalija“, – kritikuoja Vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys Kęstutis Kupšy.

Finansų ministerija nurodo, kad pernai akcizo lengvata ūkininkams peržiūrėta – sumažinta.

Aplinkos ministerija sako, daugiau teršia ne technika, o gyvuliai. Nors jų ir mažėja, žemės ūkio kompleksus ketinama labiau apmokestinti. Vyriausybė jau pritarusi, kad mokesčiai už taršą jiems kitąmet didėtų bent 3 kartus. Kiaulių augintojai iškart pareiškė, kad tokių pinigų neturi. Galutinį sprendimą dėl taršos mokesčių turės priimti Seimas.

Vartotojų organizacijų atstovas sako, metinis mokestis automobiliams turėtų būti ne 20 eurų kaip planuojama, o 200. Didesnė suma tikrai pasijaustų ir esą verstų žmones pagalvoti, galbūt jiems užtektų mažiau galingo variklio mašinos. Panevėžio rajono ūkininkas sako – nauda gamtai pasijaustų tik tokiu atveju, jeigu visas dyzelinu varomas, standartų neatitinkantis transportas būtų sunaikintas.

 

Irma Janauskaitė

Rekomenduojami video