Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Automobilių ir NT apmokestinimas? Vardija, kas gali būti ramūs

Naujai patvirtintas premjeras Saulius Skvernelis užsiminė, kad siekiant didesnio valstybės biudžeto, bus siūloma apmokestinti taršius automobilius ir išplėsti nekilnojamojo turto (NT) mokestį. Tačiau ar būsimiems mokesčiams pritars Seimas?

Liepos pabaigoje prezidentas Gitanas Nausėda Seimui pateikė svarstyti S. Skvernelio kandidatūrą į ministrus pirmininkus. Atsakydamas į parlamentarų klausimus, laikinasis Vyriausybės vadovas pripažino, kad siekiant prezidento žadėtos gerovės valstybės, bus svarstomi nauji mokesčiai.

„Iš esmės mes turėsime priiminėti sprendimus, kas yra susiję su mokesčiais, kurie tiesiogiai neįtakoja mūsų fiskalinės drausmės ir išlaidavimo. Tai yra tie patys nekilnojamojo turto mokesčiai, ekologiniai mokesčiai, susiję su transporto sritimi, ir mes esame pasirengę įvedinėti, pristatyti.

Kol kas tai yra galbūt daugiau skatinančios priemonės, kad pirmiausia būtų siekiama tų tikslų, kas susiję su aplinkos tarša, tačiau tos priemonės taip pat leis generuoti į valstybės biudžetą ar rinkliavų forma, ar tiesioginių įplaukų į didesnes pajamas forma, kaip mes įvardinsime, ar tai bus mokestis, ar tai bus rinkliava, tai jau yra detalės, bet tuos žingsnius neišvengiamai turėsime daryti, nes iš nieko niekur niekada nebūna“, – iš Seimo tribūnos kalbėjo S. Skvernelis.

Kad ir ką Vyriausybė nuspręstų dėl automobilių ir NT apmokestinimo, įstatymai įsigaliotų tik tuo atveju, jeigu juos priimtų Seimas. Taigi, jų ateitis priklausys nuo parlamentinių frakcijų balsavimo.

Santūrūs opozicijos vertinimai

Seimo opozicijos lyderė, Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnė Viktorija Čmilytė-Nielsen neigiamai vertino Vyriausybės planus apmokestinti taršius automobilius ir išplėsti NT mokestį.

„Kiek frakcijoje mes esame kalbėję, tai labai skeptiškai vertiname tokius planus. Viena vertus, dėl to, kad jie nėra ir aiškiai suformuluoti. Kiek matėme, tą idėją premjeras išsakė Seime iš tribūnos tą dieną, kai turėjo būti tvirtinamas, kai dėl jo turėjo būti balsuojama.

Bet iš tikrųjų tada aiškiai nebuvo pasakyta, ar eina kalba apie visų automobilių apmokestinimą, ar ypatingai taršių, ar dyzelių, atvežamų iš užsienio. Žodžiu, pirmiausia trūksta aiškumo“, – komentavo politikė. Antra vertus, anot jos, frakcija iš principo nepritartų tokiems naujiems mokesčiams, kurie sunkia našta gultų ant skurdžiausiai gyvenančių žmonių pečių. Esą ir dėl NT mokesčio išplėtimo maža aiškumo.

„Mes, kaip frakcija, kaip partija labiau pasisakytume už tai, kad būtų naikinamos visos mokestinės landos ir išimtys, kurių Lietuvoje yra dešimtys, šimtai ar tūkstančiai ir kuriomis kasmet naudojamasi labai daug. Manome, tuo keliu turėtų būti einama. Būtent „gyvulių ūkio“ naikinimo, o ne naujų mokesčių įvedimo keliu“, – kalbėjo V. Čmilytė-Nielsen. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos vadovas Gabrielius Landsbergis taip pat pasigedo konkretumo dėl būsimų mokesčių.

Martynas Žilionis

Rekomenduojami video