Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Lietuvos duonos rinka pernai susitraukė 4,7 proc.

Lietuvos duonos rinka ir toliau traukiasi - remiantis rinkos tyrimus atliekančios įmonės AC „Nielsen“ duomenimis, pernai ji apimtimi susitraukė 4,7 proc. Tačiau besikeičiantys valgymo įpročiai - užkandžiavimas, mobilumas ir sveikatai palankesnių produktų poreikis - daro įtaką duonos rinkos pokyčiams.

Pasak kepyklų „Fazer Bakery Baltic“ vadovo Klavo Berzinio, tokios tendencijos rodo, kad išgyvename duonos gaminių evoliuciją, kuri atveria naujas galimybes duonos kepėjams ir siūlo visiškai naujus skonius ir formatus duonos vartotojams.

„Fazer Bakery Baltic”, prekiaujančios duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ prekės ženklu, atstovo teigimu, pernai duonos rinkos traukimuisi didžiausią įtaką padarė mažėjantis gyventojų skaičius šalyje. Dar vienas svarbus veiksnys - mažėjantys namų ūkiai, kuriuos dažnai sudaro tik vienas ar du asmenys. Tai lemia mažesnius duonos kiekių pardavimus ir perėjimą prie mažesnių duonos pakuočių. Šios tendencijos būdingos visose Baltijos šalyse, kur šviežios duonos rinka pernai susitraukė 3,6 proc.

Šios tendencijos, pasak K. Berzinio, padarė įtaką ir duonos kategorijų pokyčiams - toliau nuosekliai mažėjo tradicinių duonos gaminių populiarumas. Didžiausias 6 proc. vertės nuosmukis Lietuvoje buvo matomas batonų segmente.

Tačiau mitybos įpročių pokyčiai lėmė netradicinių ir modernių duonos formatų augimą: remiantis „Nielsen“ duomenimis, verte sparčiausiai augo tamsių (21 proc.) ir šviesių porcijinių duonelių (17 proc.) segmentai. Taip pat 10 procentų augo netradiciniai duonos formatai, kuriuos sudaro tokie gaminiai kaip duonos paplotėliai ar etninės duonos.

Prognozuojama, kad tradiciniai duonos segmentai ir šiemet išgyvens smukimą, užleisdami vietą moderniems gaminiams - duonos užkandžiams, porcijinėms duonelėms, duonos paplotėliams.

„Duonos kategorija išgyvena savotišką evoliuciją, nes šiandien duona - tai nebe tik tradicinis duonos kepalas, skirtas sotumo jausmui patenkinti. (...) Šiandien duonos valgytojai ieško alternatyvų tradicinėms duonos formoms, plečiasi duonos gaminių vartojimo situacijos. Šios tendencijos artimiausiu metu tik augs ir stiprės, todėl duonos kepėjai vartotojams siūlys naujus, dažnai duonos kategorijai nebūdingus formatus“, - vartojimo įpročių dinamiką komentavo K. Berzinis.

Dėl besikeičiančių vartotojų poreikių, duonos kepėjai vis daugiau dėmesio skiria naujų produktų gamybai, eksperimentavimui ir naujų receptūrų kūrimui.

„Pastaraisiais metais duonos asortimente stebime ženklius pokyčius. Rinkoje atsirado gaminių, kuriuose trečdalį produkto sudaro daržovės ar sėklos, pakeičiančios įprastinius miltus. Taip pat populiarėja gaminiai be pridėtinio cukraus“, - sakė K. Berzinis.

Lietuvoje pridėtinės vertės duonos segmentai pernai augo ir šiuo metu sudaro 42 proc. bendros duonos rinkos.

Viena ryškiausių ir labiausiai augančių duonos kategorijų - užkandžiai. Remiantis AC „Nielsen“ duomenimis, užkandžių paklausa auga visose Baltijos šalyse. Lietuvoje pernai ji paaugo 6,9 proc. Latvijoje - 8,2 proc., Estijoje - 4,4 proc.

Anot K. Berzinio, duonos užkandžiai - tai palankus produktas eksportui, kadangi jo galiojimo laikas ilgesnis, o transportavimas - paprastesnis. Todėl šis produktas atveria naujų verslo plėtros galimybių.

Rekomenduojami video