Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Miestuose ir miškingose vietovėse privaloma ne rečiau nei kas trejus metus apžiūrėti oro linijas

Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas susitikime su bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) vadove Dalia Andrulioniene aptarė problemas dėl elektros tiekimo sutrikimų šventinį savaitgalį.

„Situacija, kai iškritus gausesniam sniegui elektros netenka beveik aštuoniasdešimt tūkstančių gyventojų nėra patenkinama. Būtina ieškoti sprendimų, kad tokie nepatogumai gyventojų nebevargintų, o elektros energijos tiekimo paslauga būtų kuo kokybiškesnė“, – sako energetikos ministras Ž. Vaičiūnas.

Praėjusį savaitgalį didelė dalis gedimų įvyko dėl miškingose teritorijose ant oro linijų ir elektros laidų nuvirtusių medžių bei nukritusių šakų. Ministro teigimu, dėl elektros tiekimo patikimumo ir saugumo turi būti imtasi aktyvesnių veiksmų, raginant savininkus tinkamai prižiūrėti proskynas prie elektros linijų.

Susitikime pažymėta, kad pagal nustatytą tvarką elektros skirstomųjų tinklų operatorius miestuose ir miškingose vietovėse privalo ne rečiau nei kas trejus metus atlikti oro linijų apžiūrą, siekiant nustatyti silpnąsias elektros tinklo vietas ir identifikuoti tas vietas, kuriose gali kilti grėsmė patikimam elektros energijos tiekimui.

„Turime sutelkti dėmesį ne į nemalonių vartotojams pasekmių, bet į priežasčių, dėl kurių kyla tokios problemos, šalinimą“, – akcentavo ministras, pažymėdamas, kad esant poreikiui, gali būti tobulinami teisės aktai dėl medžių ir krūmų priežiūros elektros tinklų apsaugos zonose ir ministerija yra pasirengusi aktyviai dalyvauti šiame procese.

Ministro teigimu, ESO pavyko operatyviai pašalinti elektros tiekimo sutrikimus, tačiau vis tik nebuvo užtikrintas, ypač pirmosios valandomis nuo ekstremalios situacijos pradžios, sklandus ir efektyvus gyventojų informavimas – dalis gyventojų tiesiog negalėjo prisiskambinti ir pranešti apie gedimus.

„Galimybė vartotojui greitai pranešti ir gauti informaciją apie kilusius elektros tiekimo sutrikimus yra mažiausia ko gali tikėtis kiekvienas klientas iš kokybiškos paslaugos teikėjo. Sutarėme, kad šioje srityje bus gerinama teikiamų paslaugų kokybė ir pateikti konkretūs siūlymai, kaip tobulinti aptarnavimą“, – sakė ministras.

Nutiesus požeminius kabelius, praktiškai išnyksta tikimybė, kad dėl sniego, audrų ar stiprių liūčių dings elektra. Diegiant išmaniuosius tinklus būtų užtikrinamas operatyvesnis elektros tiekimo sutrikimų nustatymas ir tai leistų veiksmingiau paskirstyti pajėgas šioms problemoms šalinti.

Rekomenduojami video