Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Muitinės Alytaus krovinių postas: jei išliks, turės keistis

Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės va­do­vai, įver­tin­da­mi ver­sli­nin­kų su­si­rū­pi­ni­mą dėl ga­li­mo pa­nai­kin­ti Kau­no te­ri­to­ri­nės mui­ti­nės Aly­taus kro­vi­nių pos­to, dis­ku­tuo­ti pa­kvie­tė Mui­ti­nės de­par­ta­men­to prie Fi­nan­sų mi­nis­te­ri­jos at­sto­vus ir ver­sli­nin­kus. Po dis­ku­si­jų pa­aiš­kė­jo, jog šio pos­to kol kas ne­si­ren­gia­ma nai­kin­ti, bet jis tu­ri keis­tis, kad ati­tik­tų ke­lia­mus rei­ka­la­vi­mus.

„Rei­kia ieš­ko­ti ke­lių dėl pos­to per­spek­ty­vų“

Dis­ku­si­jo­je da­ly­va­vęs Mui­ti­nės de­par­ta­men­to ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas Jo­nas Miš­ki­nis pir­miau­sia pri­sta­tė Eu­ro­pos Są­jun­go­je įgy­ven­di­na­mą Mui­ti­nės ko­dek­są, ku­rio es­mė – ju­dė­ti į be­po­pie­ri­nę ap­lin­ką: „Mui­ti­nė tu­ri iš­mok­ti ap­tar­nau­ti ver­slą be­kon­tak­čiu bū­du, per ben­drą elek­tro­ni­nę sis­te­mą, pa­tik­rai at­ren­kant kro­vi­nius. Tuo sie­kia­ma, kad ver­slas pa­tir­tų kuo ma­žiau nuos­to­lių dėl mui­ti­nės ap­tar­na­vi­mo.“

Kal­bė­da­mas apie mui­ti­nės pos­tus J.Miš­ki­nis įvar­di­jo pa­grin­di­nę jų pro­ble­mą – ne­ma­žai jų įsi­kū­rę pri­va­čio­se te­ri­to­ri­jo­se, mui­ti­nė ar sa­vi­val­da ne­ga­li in­ves­tuo­ti į jų pri­va­čią in­fra­struk­tū­rą, ima­mi au­to­mo­bi­lių įva­žia­vi­mo mo­kes­čiai, o taip ne­tu­rė­tų bū­ti. Pri­va­čio­se te­ri­to­ri­jo­se vei­kian­tys mui­ti­nės pos­tai su­ku­ria ne­skaid­rią at­mo­sfe­rą dir­ban­tiems pa­rei­gū­nams.

„Aly­taus kro­vi­nių pos­tas di­so­nuo­ja su šiuo­lai­ki­ne lo­gis­ti­ka, rei­kia ieš­ko­ti ke­lių dėl pos­to per­spek­ty­vų. Kaip lo­gis­ti­kos vei­das Aly­taus pos­tas at­ro­do liūd­nai. Taip pat šio pos­to pa­rei­gū­nų ap­kro­vi­mas dar­bu nė­ra pats di­džiau­sias, pa­ly­gin­ti su ki­tais mui­ti­nės pa­da­li­niais. Ta­čiau, ma­nau, kad įma­no­ma su­ras­ti spren­di­mus, ku­rie ten­kin­tų Aly­taus re­gio­ną“, – sa­kė Mui­ti­nės de­par­ta­men­to ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas.

Kau­no te­ri­to­ri­nės mui­ti­nės Aly­taus kro­vi­nių pos­tas du de­šimt­me­čius vei­kia pri­va­čio­je mies­to ver­sli­nin­kui Va­liui Smai­džiū­nui, tiks­liau, jo va­do­vau­ja­mai ben­dro­vei „Ai­gin­ta“ pri­klau­san­čio­je te­ri­to­ri­jo­je ir pa­tal­po­se Nau­jo­jo­je gat­vė­je.

Kaip tvir­ti­no dis­ku­si­jo­je dėl šio pos­to at­ei­ties da­ly­va­vęs V.Smai­džiū­nas, ke­lio dan­ga į pos­to te­ri­to­ri­ją iš tie­sų yra su­si­dė­vė­ju­si, su­ti­ko, jog ją rei­kia tvar­ky­ti, ta­čiau pa­brė­žė apie de­šimt me­tų ne­gau­nan­tis mo­kes­čių už pa­tal­pų ir te­ri­to­ri­jos nu­omą. Pos­tas nau­do­ja­si 1 tūkst. 575 kv. met­rų dy­džio te­ri­to­ri­ja ir 130 kv. met­rų „Ai­gin­tai“ pri­klau­san­čių pa­tal­pų.

V.Smai­džiū­nas pa­tvir­ti­no, kad ima­mas mo­kes­tis už įva­žia­vi­mą į „Ai­gin­tos“ te­ri­to­ri­ją, ku­rio­je ir įsteig­ta Aly­taus kro­vi­nių pos­to mui­ti­nio tik­ri­ni­mo vie­ta. Už tai ten­ka su­si­mo­kė­ti 5,8 eu­ro.

Kaip ir Mui­ti­nės de­par­ta­men­to ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas, mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vai tvir­ti­no ne­tu­rin­tys tei­si­nio pa­grin­do in­ves­tuo­ti į pri­va­čią te­ri­to­ri­ją ir jo­je su­tvar­ky­ti duo­bė­tą įva­žia­vi­mą į pos­to nau­do­ja­mą aikš­te­lę. Ne­bent sa­vi­nin­kas vals­ty­bės nau­dai su­tik­tų at­si­sa­ky­ti da­lies skly­po.

Taip pat įvar­dy­ti ir ki­ti mui­ti­nės Aly­taus kro­vi­nių pos­to trū­ku­mai – čia nė­ra au­to­mo­bi­lių nu­me­rių nu­skai­ty­mo sis­te­mos, už­da­rų, ra­ki­na­mų pa­tal­pų pre­kėms tik­rin­ti.

Kam la­biau­siai rei­kia mui­ti­nės pos­to?

Lie­tu­vos mui­ti­nė ša­ly­je tu­ri 12 krovinių pos­tų, Kau­no te­ri­to­ri­nei mui­ti­nei pri­klau­so 5. Aly­taus ap­skri­ty­je yra vie­nin­te­lis Dzū­ki­jos sos­ti­nė­je ir Pie­tų Lie­tu­vos re­gio­ne kro­vi­nių pos­tas, ap­tar­nau­jan­tis ke­tu­ris mui­ti­nės san­dė­lius Aly­tu­je, vie­ną Laz­di­juo­se, aš­tuo­nias pre­kių tik­ri­ni­mo vie­tas ir vi­sas im­por­to, eks­por­to ir ki­tas mui­ti­nės pro­ce­dū­ras vyk­dan­čias šio ir ne tik šio re­gio­no įmo­nes. Šiuo me­tu pos­te dir­ba še­ši pa­rei­gū­nai.

Pos­to vir­ši­nin­ko Al­gi­man­to An­ta­ne­vi­čiaus tei­gi­mu, per­nai per mė­ne­sį vi­du­ti­niš­kai įfor­min­ta apie 200 tran­zi­to de­kla­ra­ci­jų, 100 Car­net TIR kny­ge­lių, išduota apie 29 trans­por­to prie­mo­nių tin­ka­mu­mo tarp­tau­ti­niam per­ve­ži­mui liu­di­ji­mus.

Vyk­dant cen­tra­li­zuo­tą im­por­to ir eks­por­to de­kla­ra­ci­jų įfor­mi­ni­mą Aly­taus pos­te mui­ti­niam įfor­mi­ni­mui per mė­ne­sį vi­du­ti­niš­kai pa­tei­kia­ma 150–200 im­por­tuo­ja­mų ir 350–400 eks­por­tuo­ja­mų kro­vi­nių. Jų pa­tei­ki­mo kon­tro­lę ir fi­zi­nę prie­žiū­rą vyk­do Aly­taus kro­vi­nių pos­to pa­rei­gū­nai. Įver­ti­nus ri­zi­kas, iki 10 proc. kro­vi­nių at­lie­ka­mas de­ta­lus pre­kių fi­zi­nis pa­tik­ri­ni­mas.

Aly­tu­je tik sep­ty­nios stam­bios įmo­nės tu­ri įvai­rius su­pap­ras­ti­ni­mus, ku­rie su­tei­kia tei­sę pa­teik­ti pre­kes ne mui­ti­nės pos­te, o įmo­nių te­ri­to­ri­jo­se bei pa­tiems to­kių lei­di­mų tu­rė­to­jams at­lik­ti kai kuriuos mui­ti­nės pa­rei­gū­nų atliekamus veiksmus.

A.An­ta­ne­vi­čiaus pa­ste­bė­ji­mu, ke­le­tą pro­ce­dū­rų per me­tus vyk­dan­čioms smul­kioms įmo­nėms lei­di­mus įvai­riems su­pap­ras­ti­ni­mams, pa­vyz­džiui, įga­lio­to siun­tė­jo, įga­lio­to ga­vė­jo, AEO sta­tu­sui, gau­ti yra ga­nė­ti­nai su­dė­tin­ga, to­dėl joms tu­rė­tų at­sto­vau­ti mui­ti­nės tar­pi­nin­ko veik­la už­si­i­man­čios įmo­nės: „Šiuo me­tu nė vie­na Aly­taus re­gio­ne esan­ti mui­ti­nės tar­pi­nin­ko įmo­nė įga­lio­to siun­tė­jo, įga­lio­to ga­vė­jo ar AEO sta­tu­so ne­tu­ri.“

Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Tur­to val­dy­mo ir ver­slo sky­riaus duo­me­ni­mis, mies­te vei­kian­čio kro­vi­nių pos­to tei­kia­mo­mis pa­slau­go­mis nau­do­ja­si dau­giau nei 100 Aly­taus mies­to ir ra­jo­no bei Laz­di­jų ir Va­rė­nos ra­jo­nų įmo­nių.

Lie­tu­viš­kos kil­mės pre­kių iš Aly­taus ap­skri­ties įmo­nių per me­tus eks­por­tuo­ja­ma už 343,4 mln. eu­rų, tai su­da­ro apie 2,5 proc. vi­so lie­tu­viš­kų pre­kių eks­por­to. Dau­giau­sia iš­ve­ža­ma ap­skri­ties įmo­nė­se pa­ga­min­tos me­die­nos ir jos dir­bi­nių (16,8 proc.), bal­dų, pa­ta­ly­nės, čiu­ži­nių (15 proc.), ma­ši­nų ir me­cha­ni­nių įren­gi­nių (13,8 proc.), plas­ti­ko ir jo ga­mi­nių (10,9 proc.). Pa­grin­di­nės eks­por­to rin­kos ša­lys – Len­ki­ja, Vo­kie­ti­ja, Jung­ti­nė Ka­ra­lys­tė, Nor­ve­gi­ja, Aust­ri­ja ir Ru­si­ja.

Pa­ren­gė krei­pi­mą­si

„Jei ne­lik­tų Aly­taus kro­vi­nių pos­to, re­gio­nas tap­tų ma­žiau kon­ku­ren­cin­gas. Jo pa­slau­go­mis be­si­nau­do­jan­čios įmo­nės pa­tir­tų di­de­lių iš­lai­dų at­lik­da­mos iš­mui­ti­ni­mo pa­slau­gas Kau­ne ar Vil­niu­je. Pos­tas tu­rė­tų iš­lik­ti bent kol bus vi­siš­kai pa­reng­ta ir iš­ban­dy­ta elek­tro­ni­nė mui­ti­nės pa­slau­gų sis­te­ma“, – tvir­ti­no Lie­tu­vos smul­kio­jo ir vi­du­ti­nio ver­slo ta­ry­bos pir­mi­nin­kė, Aly­taus kraš­to ver­sli­nin­kų aso­cia­ci­jos pre­zi­den­tė Da­lia Ma­tu­kie­nė.

Aly­taus kraš­to ver­sli­nin­kų aso­cia­ci­ja, Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų Alytaus filialas, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovai yra pa­ren­gę krei­pi­mą­si į Fi­nan­sų mi­nis­te­ri­ją, Mui­ti­nės de­par­ta­men­tą dėl Aly­taus kro­vi­nių pos­to, kaip svar­baus re­gio­nui ob­jek­to, iš­sau­go­ji­mo.

Mui­ti­nės de­par­ta­men­to ge­ne­ra­li­nio di­rek­to­riaus pa­va­duo­to­jas J.Miš­ki­nis Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės va­do­vų su­reng­to­je dis­ku­si­jo­je dėl šio pos­to pa­brė­žė, kad šis pos­tas nuo ko­vo 1-osios ne­dings­ta, iki šios da­tos Kau­no te­ri­to­ri­nė mui­ti­nė tu­ri pa­teik­ti iš­va­das dėl pos­te esan­čių trū­ku­mų. O jie be­veik vi­si bu­vo įvar­dy­ti dis­ku­si­jo­je.

Kaip juos rei­kės iš­tai­sy­ti, jau bus ne tik mui­ti­nės, bet ir mies­to val­džios, no­rin­čios pa­dė­ti ver­sli­nin­kams, gal­vos skaus­mas.

 

Alma MOSTEIKAITĖ

Rekomenduojami video