Artėjančią vasarą visi norintys galės prisiminti istorines keliones Nemunu iki pajūrio. Restauruoto „Raketos“ tipo laivo pirmasis reisas į Nidą numatytas birželio pradžioje.
Daug kam nostalgiją kelianti „Raketa“ šį ketvirtadienį sugrįžta į Nemuną. Greitaeigis keleivinis kateris, daugeliui žinomas tiesiog „Raketos“ vardu, Vidaus vandens kelių direkcijos žiemos uoste Nemuno vandenį palies po daugiau nei 8 metų pertraukos.
Per du su trupučiu mėnesio trukusius remonto darbus renovuota ir atnaujinta „Raketa“, pasak Vidaus vandens kelių direkcijos pranešimo, bus nuleista į vandenį ir žiemos uoste pora savaičių dar bus tikrinama. Jei prireiks, čia bus baigiami paskutiniai darbai. Birželio pradžioje žadama pradėti reguliarius reisus maršrutu Kaunas-Nida-Kaunas.
Į vandenį nuleidžiamas laivas pagamintas 1963 metais. Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas jo korpusas, pakeisti svarbūs mazgai. „Raketoje“ – 58 sėdimos vietos, taip pat vietos dviračiams. Lietuvoje yra tik keli upeiviai, galintys valdyti tokio tipo laivus.
„Šį istorinį laivą su nostalgija prisimena daugelis lietuvių. Atgaivinti „Raketų“ tipo laivų reisus pastaraisiais metais buvo bandoma jau ne kartą. Tačiau vis kažko pritrūkdavo – tai pinigų, tai politinės valios, tai savivaldybių palaikymo, tai optimistiškesnio verslininkų požiūrio. Šiemet Vidaus vandens kelių direkcijai atgaivinus krovininę laivybą, o keleivinius laivus įsigijus naujiems savininkams, svajonė vėl matyti atgijusį Nemuną, atrodo, pradeda pildytis.
Netrukus į reguliarius reisus išplauks ir mūsų keleivinis laivas „Vilkija“, tad, galima sakyti, Kaunas pamažu atkuria savo istorines šaknis, ir vėl jaučiame, kad esame paupio miestas“, – sako valstybinės įmonės Vidaus vandens kelių direkcijos generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.
Naujieji „Raketos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas. Tokio tipo laivų greitis siekia apie 60-70 kilometrų per valandą, tad kelionė iki Nidos turėtų užtrukti apie 3,5-4 valandas. Toks greitis pasiekiamas dėl ypatingos konstrukcijos – specialių menčių. Šis greitaeigis keleivinis kateris – puiki susisiekimo priemonė ne tik ieškantiems įdomesnių keliavimo būdų, norintiems pasigrožėti gamta, bet ir greitesnė bei pigesnė alternatyva autotransportui.
Keliaujant laivu iš Kauno galima pasiekti Nidą žymiai greičiau, nereikia mokėti jokių įvažiavimo ar kelto mokesčių, o kartu gabenamo dviračio ar paspirtuko užteks vietinėms kelionėms. Be to, taip keliaujant išvengiama ne tik spūsčių prie keltų, bet ir jau dabar nemenku išbandymu tampančio rekonstruojamo Kauno aplinkkelio.
Kaune laivas keleivių lauks Vilijampolėje, uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste.
Vidaus vandens kelių direkcijos pranešime minima, kad okupacijos laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas-pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net trys reisai per dieną. Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995-aisiais. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 metų „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.