Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Pasaulio žvejai nė neįtaria, kad populiarūs įrenginiai gaminami Tauragėje

Užkietėję žvejai tikriausiai nė neįtaria, kad visame pasaulyje itin populiarūs masalui gaminti skirti įrenginiai „Boilie Roller“ kuriami Tauragėje daug metų veikiančioje įmonėje „Topas.lt“. Įmonės produkcija eksportuojama į 14 šalių: Latviją, Bulgariją, Kanadą, Kroatiją, Estiją, Vokietiją, Prancūziją, Jungtinę Karalystę, Vengriją, Lenkiją, Rumuniją, Rusiją, Serbiją, Ukrainą.

Įžvelgė nišą

Įmonės vadovas Edmundas Juodeikis pasakoja, kad pats yra karpių žvejys, ir dėsto, kad šiais laikais karpiai viliojami ir gaudomi baltyminiais kukuliais (vadinamaisiais boiliais). „Įvairių baltyminių kukulių galima nusipirkti žūklės reikmenų parduotuvėse, bet norint sėkmingiau privilioti karpių geriau žvejyboje naudoti savos gamybos šviežius kukulius. Vadinasi, reikia įrangos jiems gaminti. Pigiausi įrenginiai – tai baltyminių kukulių gamybos lentos, bet norint pasigaminti daugiau šių kukulių, reikia daug laiko ir energijos. Todėl prieš aštuonerius–devynerius metus kilo idėja pasigaminti baltyminių kukulių gamybos įrenginį“, apie verslo užuomazgas pasakoja jis.

Pirmasis E. Juodeikio įrenginys buvo nupirktas internetinėje prekybos platformoje „eBay“ pačią pirmąją dieną. „Likau maloniai nustebintas. Tada ėmiausi gaminti tobulesnį prietaisą ir kilo dilema: arba visai jo negaminti, arba užsisakyti medžiagų iškart dešimčiai įrenginių, nes mažesnį kiekį medžiagų tiekėjas iš Vokietijos atsisakė pristatyti. Teko iškart gaminti dešimt. Dar tada jų savikaina ir, suprantama, galutinė kaina buvo didelė, bet ir tuos 10 brangių įrenginių gana greitai pardaviau per „eBay“ ir savo naują interneto svetainę“, – prekybos pradžią prisimena verslininkas.

Kai jis paskelbė, kad įrenginiai baigėsi, sulaukė dešimčių laiškų su klausimais. Tuomet E. Juodeikis suprato, kad aptiko laisvą nišą. „Taip pradėjau projektuoti dar tobulesnius įrenginius jau masinei gamybai ir ieškojau investuotojų, nes vienam išvystyti tokią gamybą buvo nerealu. Su savo projektu kreipiausi į visus Lietuvos investicinius fondus ir verslo angelus, bet nė vienas nepanoro investuoti. Tad visą gamybą pradėjome dviese tik savais ištekliais“, – sako verslininkas.

Iš karto suprato, kad eksportuos

Įmonės vadovas iš karto suprato, kad jo gaminamiems įrenginiams vietos rinka per maža. Esą tai specifinis produktas, tad galima pardavinėti tik pasauliniu mastu. Tai rodo ir faktas, kad pasaulyje yra tik du gamintojai – įmonė iš Italijos ir tauragiškiai.

„Lietuvoje parduodame gal tik porą procentų savo produkcijos. Apibendrinus galima sakyti, kad viską eksportuojame. Iš viso mūsų įrenginiais naudojasi klientai apie 50-yje šalių. Visuose žemynuose, išskyrus Antarktidą, galite rasti „Boilie Roller“ prekės ženklu pažymėtų produktų“, – produkcijos paplitimą nurodo E. Juodeikis.

Jis sako, kad norint rasti partnerių užsienyje reikia sistemingai ir kryptingai dirbti. Tuomet ir aplanko sėkmė. „Suprantama, jeigu siūlomas produktas yra įdomus. Jeigu niekam mūsų įrenginių nereikėtų, tai niekam ir nebūtume įsiūlę“, – teigia įmonės vadovas.

Kad įmonės turėtų daugiau galimybių eksportuoti, rūpinasi ir Ūkio ministerija. Šiuo metu ji turi ne vieną priemonę ir programą, kuriomis padedama šalies įmonėms ieškoti partnerių ir rinkų užsienyje. Eksporto auditas – verslumą ir eksportą skatinančios agentūros VšĮ „Versli Lietuva“ vykdoma priemonė. Ja siekiama nustatyti įmonės pasirengimą eksportuoti, išaiškinti spragas ar sritis, kurios įmonei suteiktų galimybę tapti konkurencingesnei rinkoje (pvz., nėra prekės ženklo, eksporto vadybininko ir t. t.).

Atliktus auditą, darbas gali būti tęsiamas padedant komercijos atašė. Jo uždavinys – aktyviai ieškoti Lietuvos verslo ryšių užsienio šalyse, skatinti eksportą, inovacijas ir atvykstamąjį turizmą į Lietuvą, pritraukti investicijų, skleidžiant žinią apie Lietuvos verslo ir investicijų galimybes. Komercijos atašė padeda įmonėms rasti potencialių prekybos partnerių, rengia individualius įmonių vizitus, derina dalykinius susitikimus,  konsultuoja, ar prekė, paslauga bus paklausi toje rinkoje. Komercijos atašė dirba Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Suomijoje, Izraelyje, Kinijoje, Rusijoje (Maskvoje ir Sankt Peterburge), Baltarusijoje, Ukrainoje, JAV.

Naudoja internetą ir partnerius

E. Juodeikis pabrėžia, kad svarbu pažinti savo klientus – tuomet būna aiškios ir priemonės, kuriomis jie pasiekiami. „Jeigu išskirstytume mūsų įrenginių pirkėjus į keletą grupių, suprantama, pirmiausia tai būtų karpių žvejai iš Vakarų Europos, paskui, manau, karpių žvejai iš kitų pasaulio šalių, o tuomet – įvairūs pirkėjai, kurie mūsų gaminamus įrenginius pritaiko kitoms reikmėms. Kai kas gamina ėdalą šunims. Pavyzdžiui, JAV vyriausybinė laukinės gamtos apsaugos organizacija „U.S. Fish and Wildlife Service“ mūsų įrenginius naudoja pašarams su vakcinomis gaminti, juos dronais išbarsto miškuose. Pašarus ėda laukiniai prerijų šunys ir kojotai, kurie taip vakcinuojami nuo pasiutligės ar kitų ligų. Yra klientų, kurie gamina apvalius saldainiukus, sausainius ar sūrio rutuliukus“, – apie klientus pasakoja įmonės vadovas.

Jo vadovaujama įmonė, norėdama pasiekti klientus, naudoja internetą ir dalyvauja parodose. „Aktyviai prekiaujame savo internetinėse parduotuvėse, pavyzdžiui, populiariausia jų „BoilieRoller.com“, internetinių parduotuvių platformose „eBay“ ir „Amazon“, savaime suprantama, socialiniuose tinkluose „Facebook“, „Twiter“ ir „YouTube“, dalyvaujame specializuotose parodose Olandijoje, Britanijoje, Lietuvoje“, – aiškina E. Juodeikis.

Parodose dalyvaujančios įmonės gali sulaukti ir Ūkio ministerijos pagalbos konsultacijomis, taip pat gali teikti paraiškas gauti Europos Sąjungos investicijų. Maža to, Ūkio ministerija siekia didinti ekonominio atstovavimo sistemos efektyvumą – sujungti bendram darbui ambasadas, profesionalų tinklus, pasaulio lietuvius, kurie prisidėtų tiek renkant visą informaciją apie galimybes eksportuoti, tiek ir skleidžiant informaciją užsienio rinkoms apie Lietuvą.

Rekomenduojami video