Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Prekybininkams 1 euras svarbiau nei reputacija?

Į redakciją atskubėjusi garbaus amžiaus Sigita, nešina kuklia plastikine staltiesėle, skubėjo pasidalinti  nemalonia istorija, į kurią pateko dėl vos 1 euro verto pirkinio. Senjora pasakoja, kad parduotuvėje „Viskas už 1 Eur“, esančioje šalia „Giraitės“  turgavietės, pirko nedidukę plastikinę staltiesėlę, dėl kurios ir teko gerokai pasinervinti.

„Užėjau aš į tą parduotuvę „Giraitėj“, kur viskas už 1 eurą. Pirkau įvairių daiktų, tarp jų ir staltiesėlę. Graži ji man pasirodė, patiko – galvojau pasitiesiu svetainėje ant stalo, bus gražu. Bet kai grįžusi namo pirkinį parodžiau savo marčiai, ji pastebėjo, kad staltiesėlė per visą ilgį yra lyg perrėžta – pjūvis su tarpais eina beveik per patį vidurį išilgai visos staltiesės. Aš esu vyresnio amžiaus, nelabai gerai primatau, tai ir nepastebėjau to dalyko. Per daug nesijaudinau, pamaniau, kad nunešiu į parduotuvę ir man šią brokuotą staltiesėlę pakeis į gerą. Taip ir padariau. Kitą dieną iš pat ryto nuskubėjau į parduotuvę. Deja, staltiesės man nepakeitė. Pardavėja tik pasakė, kad gal aš pati tą staltiesę sugadinau ir liepė kalbėtis su įmonės direktore, jei ši leis pakeisti prekę, tik tada ji tai ir padarys“, – bėdojo pensininkė.

Dar kėdainietė skundėsi, kad tiek parduotuvės pardavėja, tiek įmonės direktorė buvo ne itin malonios. Pati pensininkė dievagojosi su prekybininkėmis bendravusi gražiai ir pagarbiai.

„Su manimi abi prekybininkės kalbėjo labai nemandagiai, grubiai. Stebėjosi, kaip aš galėjau nepastebėti to įpjovimo ant staltiesės. Aišku, aš jo nepastebėjau, nes jis nėra labai ryškus, o be to, ir regėjimas mano prastas. Esu pensininkė, kiekvieną eurą privalau skaičiuoti. Tad ir tas 1 euras man yra pinigas – gaila, pinigai išleisti, o daiktu negaliu naudotis. O be to, norėčiau, kad ir kiti žinotų, kad perkant šioje parduotuvėje reikia būti labai atidiems – jei kokį prekės trūkumą pastebėsite tik namuose, nebūtinai ji bus pakeista į kokybišką daiktą“, – sako pašnekovė.

Susisiekusi su įmonės „Viskas už vieną eurą“ direktore senjora taip pat gavo neigiamą atsakymą – staltiesėlė į kitą nebus pakeista, nes mechaninis pažeidimas galėjo atsirasti ir pirkėjos namuose. Tos pačios pozicijos šios bendrovės vadovė laikėsi ir kalbėdama su „Rinkos aikšte“.

„Ar jūs atlikote tyrimą, kur ta staltiesė buvo prapjauta? Gal ji namuose ją prapjovė ir t.t., – kalbėjo įmonės vadovė Ugnė Usevičiūtė. – „O jūs turite kažkokių įrodymų, kad mes chamiškai (su pirkėja aut. past.) kalbėjome? Ar kiekvienos bobutės pasakymas jums yra kaip įrodymas. Tos moteriškaitės ir mūsų pokalbis yra įrašytas ir tą pokalbį, jei reikės, pateiksiu, pažiūrėsim, kuri čia chamiškai elgiasi – ar ji gąsdindama mus, kad mums bus bankrotas, šakės ir taip toliau, ar aš normaliai aiškindama, kad ji turi teisę skųstis, kreiptis į atitinkamas instancijas? O kai daiktas yra mechaniškai pažeistas... Pas mane ateina žmonės sako: „Pažiūrėkit, pardavėt sudaužytą daiktą“, ką mes žinom, ką jinai kur sudaužė, ta prasme, ką mes žinome, ką ji darė su ta staltiese, gal duoną pjaustė ant stalo. Mes nesam atsakingi už tokius dalykus. Ir jeigu jūs pasiskaitytumėt įstatymus, o ne aklai atpasakotumėte tai sužinotumėte“.

Paklausus, ar staltiesė negalėjo būti sugadinta dar iki kraštietei ją įsigyjant, minėtos bendrovės vadovė tik pasiūlė pokalbio netęsti, nes ji nemato jo esmės.

Šios istorijos rezultatas – ne mūsų kraštietės naudai. Akivaizdu, kad kol kas šioje situacijoje spręsti, kas teisus, o kas ne, kiekvienas yra laisvas pats. Tačiau gali būti, kad šiuo atveju ši istorija įmonei gali kainuoti mažiausiai vieną prarastą klientą.

Esu regėjusi gražų pavyzdį, deja, tik užsienyje, kur vadovaujamasi kliento nekaltumo prezumpcija. Kur prekė su pažeidimais, net ir mechaniniais, yra pakeičiama. Matyt, vien tam, kad klientas liktų patenkintas, kitiems skleistų gerą žinią apie įmonę bei dar ne kartą sugrįžtų apsipirkti pas tave.

 

Kristina MIRVIENĖ

Rekomenduojami video