Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Savivaldybė krečia reklamuotojus

Pas­ta­ruo­ju me­tu vis dau­giau iš­ori­nės re­kla­mos skel­bė­jų ir pa­sta­tų sa­vi­nin­kų, ant ku­rių sta­ti­nių skel­bia­ma re­kla­ma, su­lau­kia Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos spe­cia­lis­tų su­si­do­mė­ji­mo, ar tam tu­ri­mi rei­ka­lin­gi sa­vi­val­dy­bės lei­di­mai. Iki šių me­tų to­kius lei­di­mus tu­rė­jo maž­daug treč­da­lis pa­sta­tų sa­vi­nin­kų. Už skel­bia­mą re­kla­mą mo­kė­jo mies­to ta­ry­bos nu­sta­ty­tais įkai­niais. Šiais me­tais sa­vi­val­dy­bė iš­ori­nei re­kla­mai iš­da­vė apie 300 lei­di­mų ir to­liau ra­my­bė­je ne­pa­lie­ka­mi lei­di­mų ne­tu­rin­tys re­kla­muo­to­jai. Kai ku­rių įmo­nių sa­vi­nin­kai, ypač vei­kian­čių dau­gia­bu­čiuo­se na­muo­se, to­kius sa­vi­val­dy­bės žings­nius su­pran­ta kaip pa­si­pi­ni­ga­vi­mą. O mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos už re­kla­mą at­sa­kin­gi spe­cia­lis­tai aiš­ki­na­si se­niai ga­lio­jan­čių tei­sės ak­tų vyk­dy­mu.

Ak­ty­viau do­mė­tis pa­ska­ti­no re­kla­mos ga­min­to­jai

Kaip sa­kė Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės vy­riau­sia­sis ar­chi­tek­tas Min­dau­gas Ma­ta­žins­kas, jau be­veik de­šimt­me­tį iš iš­ori­nės re­kla­mos skel­bė­jų rei­ka­lau­ja­ma tu­rė­ti sa­vi­val­dy­bės iš­duo­tus lei­di­mus, nes tai yra nu­ma­ty­ta Re­kla­mos įsta­ty­me ir sa­vi­val­dy­bės pri­im­tuo­se tei­sės ak­tuo­se: „Prieš iš­duo­dant lei­di­mus ją skelb­ti ant pa­sta­tų ar spe­cia­liuo­se sten­duo­se yra su­de­ri­na­ma re­kla­mos vie­ta, plo­tas, tu­ri­nys, iš­vaiz­da, at­stu­mai, pa­vyz­džiui, nuo gat­vių ar san­kry­žų. Sa­vi­val­dy­bės ta­ry­ba nu­sta­čiu­si įkai­nius už iš­ori­nę re­kla­mą, o sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos va­do­vai jau ne kar­tą pa­tvir­ti­nę lei­di­mų įreng­ti iš­ori­nę re­kla­mą iš­da­vi­mo tvar­kos ap­ra­šą.“

Re­gis, šio­je sri­ty­je nie­ko nau­jo. Tai pa­tvir­ti­na ir sa­vi­val­dy­bės vy­riau­siasis ar­chi­tek­tas. Ta­čiau pas­ta­ruo­ju me­tu sa­vi­val­dy­bė kaip nie­ka­da anks­čiau ėmė krės­ti re­kla­muo­to­jus – do­mė­tis jiems iš­duo­tais lei­di­mais. Jei­gu jų ne­tu­ri­ma, va­di­na­si, ne­mo­ka­mi ir mo­kes­čiai į mies­to biu­dže­tą.

Pa­sak M.Ma­ta­žins­ko, ak­ty­viau do­mė­tis re­kla­mi­niais sten­dais ir iš­ka­bo­mis pa­ska­ti­no re­kla­mos ga­min­to­jai: „Kai vie­ni re­kla­muo­ja­si be sa­vi­val­dy­bės lei­di­mų, at­si­ran­da ir pi­ges­nių jos sten­dų ar iš­ka­bų ga­min­to­jų. To­dėl pa­pra­šy­ta vi­siems su­vie­no­din­ti są­ly­gas. O ki­to ke­lio kaip iš vi­sų re­kla­mos skel­bė­jų rei­ka­lau­ti tu­rė­ti sa­vi­val­dy­bės lei­di­mus, nė­ra.“

Tad šiais me­tais mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Ar­chi­tek­tū­ros, ur­ba­nis­ti­kos ir že­mė­tvarkos sky­rius pra­dė­jo in­ven­to­ri­zuo­ti iš­duo­tus lei­di­mus iš­orės re­kla­mai ir pa­ste­bė­jo, kad iki šiol to­kių lei­di­mų bu­vo iš­duo­ta maž­daug treč­da­liui jos skel­bė­jų.

Už iš­ori­nę re­kla­mą at­sa­kin­ga šio sky­riaus vy­riau­sio­ji spe­cia­lis­tė Si­mo­na Žiū­kai­tė siun­čia laiš­kus vi­siems re­kla­mos skel­bė­jams, ku­rie ga­li­mai ne­tu­ri lei­di­mų. To­kių už­fik­suo­ta apie 500, dau­giau­sia – Pra­mo­nės ra­jo­ne.

Per šiuos me­tus sa­vi­val­dy­bė iš­da­vė apie 300 lei­di­mų iš­orės re­kla­mai. Už tai vie­ti­nis biu­dže­tas pra­tur­tė­jo maž­daug 30 tūkst. eu­rų. Pa­vyz­džiui, prieš tre­jus me­tus iš iš­ori­nės re­kla­mos bu­vo su­rink­ta apie 30 tūkst. li­tų.

Nau­ja­me sa­vi­val­dy­bės lei­di­mų įreng­ti iš­ori­nę re­kla­mą iš­da­vi­mo tvar­kos ap­ra­še nu­ma­ty­ti stan­dar­tai sten­dams, ku­riuo­se ga­li re­kla­muo­tis ke­lios įmo­nės. To­kį sten­dą ke­lios įmo­nės jau yra įsi­ren­gu­sios Ulo­nų gat­vė­je, toks sten­das pla­nuo­ja­mas ir Pra­mo­nės gat­vė­je.

Di­džio­sioms įmo­nėms – su­pran­ta­ma, iš ma­žų­jų – pa­si­pik­ti­ni­mas

Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės vy­riau­sio­jo ar­chi­tek­to tei­gi­mu, di­džio­sios įmo­nės ar pre­ky­bos cen­trai nie­ka­da jo­kių klau­si­mų dėl iš­ori­nės re­kla­mos lei­di­mų ne­kė­lė, nes tai šiems ob­jek­tams yra su­pran­ta­ma, – kiek­vie­na sa­vi­val­dy­bė de­ri­na re­kla­mą, pas­kui iš­duo­da lei­di­mus, o už re­kla­mi­nį plo­tą yra mo­ka­ma.

Ėmus rei­ka­lau­ti lei­di­mų re­kla­mai, di­džiau­sio pa­si­pik­ti­ni­mo su­lauk­ta iš ma­žų įmo­nių, ypač vei­kian­čių dau­gia­bu­čiuo­se na­muo­se. Daug jų už re­kla­mi­nius sten­dus ar iš­ka­bas ne­mo­kė­jo ir da­bar ne­su­pran­ta, ko­dėl taip tu­ri da­ry­ti. Sa­vi­val­dy­bės rei­ka­la­vi­mus lai­ko pa­si­pi­ni­ga­vi­mu, sa­vi­nin­kų tei­sių su­var­žy­mu, kai iš­ori­nė re­kla­ma įsi­ren­gia­ma nuo­sa­vo­se pa­tal­po­se, pa­vyz­džiui, pir­mų aukš­tų lan­guo­se ar prie įė­ji­mų į pa­tal­pas.

M.Ma­ta­žins­ko tvir­ti­ni­mu, to­kie pa­si­pik­ti­ni­mai su­pran­ta­mi, nes kai ku­rios dau­gia­bu­čiuo­se vei­kian­čios ir be­si­rek­la­muo­jan­čios, pa­vyz­džiui, kir­pyk­los ar gy­dy­to­jų ka­bi­ne­tai ne­ga­li gau­ti sa­vi­val­dy­bės lei­di­mų iš­ori­nei re­kla­mai, nes ne­pa­keis­ta ver­slui nau­do­ja­mų pa­tal­pų pa­skir­tis ar­ba nė­ra gau­ta dau­gia­bu­čių na­mų ben­dri­jų su­ti­ki­mų skelb­ti re­kla­mą.

To­kiais at­ve­jais re­kla­ma lai­ko­ma ne­le­ga­lia, ir sa­vi­val­dy­bės spe­cia­lis­tai, at­sa­kin­gi už iš­ori­nę re­kla­mą, fi­zi­nius as­me­nis pa­gal Ad­mi­nist­ra­ci­nių nu­si­žen­gi­mų ko­dek­są ga­li baus­ti bau­do­mis nuo 140 iki 300 eu­rų, ju­ri­di­nius as­me­nis pa­gal Re­kla­mos įsta­ty­mą – bau­do­mis nuo 289 iki 2 tūkst. 896 eu­rų. Iki šiol dar nė­ra nu­baus­tų­jų, kol kas ap­si­ri­bo­ja­ma per­spė­ji­mais su­si­tvar­ky­ti lei­di­mus dėl re­kla­mos.

„Iš­ori­nės re­kla­mos lei­di­mai rei­ka­lin­gi sie­kiant jos ko­ky­bės, to­kia re­kla­ma tu­ri di­de­lės įta­kos ir mies­to įvaiz­džiui“, – pa­brė­žė mies­to sa­vi­val­dy­bės vy­riau­sia­sis ar­chi­tek­tas.

Ko­dėl rei­kia mo­kė­ti me­ti­nį mo­kes­tį už kvad­ra­ti­nius met­rus?

Va­do­vau­jan­tis Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ta­ry­bos spren­di­mu pa­tvir­tin­ta rin­klia­va už iš­ori­nės re­kla­mos lei­di­mų iš­da­vi­mą, nu­ma­ty­ti ke­tu­ri jos dy­džiai. Už to­kią re­kla­mą, įreng­tą prie pat gat­vių, ant ke­lei­vi­nio trans­por­to prie­mo­nių, kai ku­rių sa­vi­val­dy­bės pa­sta­tų jud­riau­sio­je Nau­jo­jo­je gat­vė­je, mies­to cen­tre už vie­ną kvad­ra­ti­nį met­rą per me­tus ten­ka mo­kė­ti 24 eu­rus, toks plo­tas Pra­mo­nės ra­jo­ne, Pir­ma­ja­me Aly­tu­je, Sta­ty­bi­nin­kų, Puns­ko, Kal­niš­kės gat­vių te­ri­to­ri­jo­se per me­tus kai­nuo­ja 18 eu­rų, mies­to pa­kraš­čiuo­se – 12 eu­rų, mies­to pa­kraš­čiuo­se, 100 met­rų at­stu­mu nuo gat­vių, – 6 eu­rus.

Rin­klia­va ne­tai­ko­ma iš­ori­nei so­cia­li­nei, po­li­ti­nei, ne­mo­ka­mų ren­gi­nių re­kla­mai, sa­vi­val­dy­bei pa­val­džioms įstai­goms ir įmo­nėms, mai­ti­ni­mo įstai­gų kil­no­ja­miems re­kla­mi­niams įren­gi­niams, in­for­ma­ci­niams sten­dams apie sta­to­mus ob­jek­tus. Taip pat nu­sta­ty­ta mė­ne­sio iš­ori­nės re­kla­mos kai­na skai­čiuo­jant die­no­mis ant kai ku­rių sa­vi­val­dy­bės pa­sta­tų, pa­vyz­džiui, Spor­to rū­mų.

Sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Ar­chi­tek­tū­ros, ur­ba­nis­ti­kos ir že­mė­tvarkos sky­riaus spe­cia­lis­tų pa­ste­bė­ji­mu, įkai­niai už iš­ori­nę re­kla­mą yra vie­ni ma­žes­nių tarp ša­lies mies­tų.

Dau­ge­liu at­ve­jų sa­vi­val­dy­bė lei­di­mus re­kla­mai iš­duo­da pen­ke­riems me­tams. O už lei­di­mus re­kla­mai ant pa­sta­tų mo­ka jų sa­vi­nin­kai ar­ba pa­tys re­kla­muo­to­jai pa­gal su­si­ta­ri­mus su sta­ti­nių sa­vi­nin­kais, už re­kla­mi­nius sten­dus vie­šo­sio­se vie­to­se – pa­tys re­kla­mos skel­bė­jai.

Vie­nos Aly­taus mies­to cen­tre vei­kian­čios ma­žos įmo­nės sa­vi­nin­kas, ku­rio pa­var­dė re­dak­ci­jai ži­no­ma, ste­bė­jo­si, ko­dėl už re­kla­mos lei­di­mą rei­kia mo­kė­ti pa­gal kvad­ra­ti­nius met­rus ir dar kas­met, ko­dėl vie­no­di re­kla­mos įkai­niai ant vals­ty­bi­nių ir pri­va­čių pa­sta­tų: „Su­pran­tu, kad pa­gal Rin­klia­vų įsta­ty­mą už lei­di­mus iš­ori­nei re­kla­mai rei­kia mo­kė­ti, bet kiek ir ant ko­kių sta­ti­nių tu­ri nu­spręs­ti sa­vi­val­dy­bė. Ma­no įsi­ti­ki­ni­mu, už iš­ori­nės re­kla­mos lei­di­mą tu­rė­tų bū­ti vien­kar­ti­nis mo­kes­tis, o ne pa­si­pi­ni­ga­vi­mas kiek­vie­nais me­tais, už re­kla­mą ant vals­ty­bei ar sa­vi­val­dy­bei pri­klau­san­čių pa­sta­tų mo­kes­čiai tu­rė­tų bū­ti di­des­ni nei ant pri­va­čių.“

Sa­vi­val­dy­bės Ar­chi­tek­tū­ros, ur­ba­nis­ti­kos ir že­mė­tvarkos sky­riaus spe­cia­lis­tai dėl iš­ori­nės re­kla­mos įkai­nių tu­ri vie­nin­te­lį pa­aiš­ki­ni­mą – toks yra ta­ry­bos spren­di­mas, jį pa­keis­ti ga­li tik pa­ti ta­ry­ba. Kai pas­ta­ruo­ju me­tu sa­vi­val­dy­bė ėmė krės­ti re­kla­muo­to­jus ir rei­ka­lau­ti lei­di­mų už skel­bia­mą iš­ori­nę re­kla­mą, mies­to ta­ry­bai ga­li at­si­ras­ti bū­ti­ny­bė keis­ti spren­di­mą dėl jos įkai­nių ar ap­mo­kes­ti­ni­mo ant kai ku­rių pa­sta­tų, jei re­kla­mos skel­bė­jų pa­si­pik­ti­ni­mai už­virs ne tik tar­pu­sa­vy­je, bet pa­sieks ir sa­vi­val­dy­bę.

 

Alma MOSTEIKAITĖ

Rekomenduojami video