Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Vairuotojus išviliojo, įmonę paliko bėdoje

Savivaldybės valdoma uždaroji akcinė bendrovė „Biržų autobusų parkas“ susidūrė su konkurentu, darbuotojus viliojančiu geresnėmis darbo sąlygomis.

„Šiaurės rytuose“ išspausdinta UAB „Biržų autobusų parkas“ informacija apie vietinio susisiekimo (priemiesčio) maršrutų pakeitimus sujudino vabalninkiečius. Pirmadienį netilo redakcijos telefonai, skambinusieji žmonės sakė esantys keleiviai, kuriems autobusas yra vienintelė galimybė važinėti į darbą, pasiekti Panevėžyje dirbančius gydytojus arba Vabalninko žemėje besiilsinčių artimųjų kapus.

Skambino ir Vabalninko seniūnijos, ir Panevėžio rajono bei miesto gyventojai. Jų visų bėdą galima apibendrinti vienu sakiniu – tai galimybės važinėti autobusais tarp Vabalninko ir Panevėžio netekimas.

Dienos tinka tik apsipirkimui turguje ar „Babilone“?

Maršrutu Biržai-Panevėžys per Svilius, Vabalninką visomis dienomis važinėjusių autobusų nuo spalio 15 dienos žmonės sulauks tik ketvirtadieniais ir šeštadieniais. Pranešama, kad iš Biržų autobusai išvažiuos du kartus – 6.15 ir 11.20 val.

Tokia žinia sujaudino ir papiktino žmones, važinėjusius minėtu maršrutu. Redakcijos darbuotojams skambinusios moterys kalbėjo apie atimtą galimybę darbo dienomis pasiekti Panevėžio ligoninę, iš Panevėžio į Vabalninką pirmadieniais atvykti į darbą ir penktadieniais ar kasdien grįžti namo į apskrities centrą. Buvo bėdojančių, kad uždarius maršrutus žmonės nebegalės lankyti Vabalninko krašte esančių tėvų sodybų, kapų.

„Nejaugi tie, kurie sumanė nebeleisti autobusų kasdien važinėti minėtu maršrutu, nesupranta, ką tai reiškia senyvo amžiaus ar vienišiems žmonėms? Dažnas jų neturi savo automobilio ar artimo žmogaus, galinčio vežioti pas gydytojus ar kitur. Savivaldybės autobusų parkas juk ir išlaikomas tam, kad tarnautų vietos žmonėms, apie kuriuos šalies valdžia netgi iš viso pamiršta... Kam mes renkame rajono valdžią, jeigu jie net normaliai kalbėtis su žmonėmis nemoka?“ - tokias mintis vienas per kitą dėstė skambinusieji.

Aiškėjo, kad susisiekimas autobusu aktualus ir į darbą važinėjančiai muziejaus skyriaus vedėjai, ir gydytojai, ir buvusiai mokytojai, kurios gyvena Panevėžyje. Besipiktinusieji maršrutų uždarymu pavardžių sakyti nenorėjo - tik vardijo tuos, kuriems esą bus sunku atvažiuoti į Vabalninką ar pasiekti Panevėžį.

Viena iš kultūringai nuomonę išsakiusių buvo Vabalninke užaugusi panevėžietė Zita. Jos manymu, būtų be galo gerai, kad „Biržų autobusų parkas“ ir savivaldybė rastų galimybę autobusams minėtu maršrutu ir buvusiomis valandomis važinėti tris kartus per savaitę – pirmadienį, trečiadienį ir penktadienį.

„Šeštadieniais autobuso reikia tiems, kas važiuoja į turgų ar „Babiloną“. O pas gydytojus ir kitais svarbiais reikalais juk darbo dienomis reikia važinėti“, - sakė moteris.

Rajono valdžiai – pastabos

Žmonės „Šiaurės rytams“ išsakė ir nuostabą dėl, jų manymu, rajono savivaldybės vadovų nepagarbaus elgesio. Moterys tikino pajutusios ne vien dėmesio stoką, bet netgi pasityčiojimą. „Vienas, atrodo, direktorius, numetė ragelį ir daugiau nepaskambino. Meras siūlė važinėti taksi arba padėti ieškoti vairuotojų, kurių trūksta. Ir dar tikino apie problemą pirmą kartą girdintis“, - apie pokalbius su rajono valdžia pasakojo nusivylusios moterys. Dar jos nesupratusios, kas rajone priima sprendimus dėl maršrutų uždarymo. Esą savivaldybės vadovai sako, kad to nori autobusų parkas, o pastarojo direktorė tikina, kad be savivaldybės žinios nieko nedaranti.

Tuo metu savivaldybės administracijos direktorius Rolandas Žagaras „Šiaurės rytams“ paaiškino, kad pokalbis apie autobusus su moterimi nutrūkęs, ko gero, dėl ryšio trukdžio. Meras Valdemaras Valkiūnas teigė apie problemą sužinojęs iš vabalninkiečių skambučių.

„Esu pasirengęs išsiaiškinti situaciją ir ieškoti kartu su įmonės vadovybe sprendimų“, - sakė rajono vadovas korespondentei antradienį.

Būdų padėti žmonėms ieško ir Vabalninko seniūnė Lilija Vaitekūnienė. Jos manymu, būtų gerai, kad autobusai važinėtų nors pirmadienį ir antradienį.

Konkurentas – tolimojo keleivinio transporto kompanija

UAB „Biržų autobusų parkas“ valdybos pirmininkas Audris Mukas sakė, kad sprendimas dėl kai kurių maršrutų uždarymo bei keitimo priimtas norint padėti savivaldybės įmonei. Ji į bėdą pateko, kai vilniečių tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS) perviliojo gal šešis ar aštuonis vairuotojus.

Dėl vairuotojų trūkumo į nepavydėtiną situaciją patekusi įmonė analizavo visas aplinkybes ir valdybai pateikė siūlymus, kaip būtų galima gelbėtis iš situacijos. Valdyba, kurioje, be A. Muko, yra seniūnas Vytas Jareckas, savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vyriausiasis specialistas Marijonas Nemanis bei Strateginio planavimo ir turto valdymo skyriaus vyriausioji specialistė

Daina Kolomakienė, tvirtino maršrutus. Tada jų keitimas įteisintas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

Pasak D. Kolomakienės, situacija dėl keleivių vežimo vietinio susisiekimo maršrutais gali būti dar sudėtingesnė kitais metais. Savivaldybei įsigijus naujus ekologiškus autobusus reikės būtinai skelbti konkursą vežėjui. O konkursą laimėti gali bet kuri jame dalyvauti panorusi įmonė.

Savivaldybė stengėsi padėti savo įmonei

„Iš tikrųjų tai savivaldybė stengėsi dėl mūsų“, - kalbėjo UAB „Biržų autobusų parkas“ direktorė Giedra Pladytė-Petrovič. Ji patvirtino svarbią aplinkybę, privertusią imtis gyventojams nepatogių sprendimų. Į TOKS perėjo būrys vairuotojų, suviliotų galimybe gauti didesnį atlygį. Svarbiausia, kad jiems TOKS pažadėjo darbą važinėti maršrutais į Biržus, kad nereikėtų nakvoti ar gyventi Vilniuje.

„Mes su tuo vežėju atlyginimais konkuruoti negalime“, - sako autobusų parko vadovė. Vietiniais maršrutais važinėjantys vairuotojai per mėnesį „į rankas“ gavo apie 500 – 530 eurų atlygį. Važinėjantys tolimaisiais maršrutais vairuotojai gali uždirbti gerokai daugiau.

Direktorė sako, kad rasti vairuotojų nepavyksta, nors jiems žadama apmokėti ir už mokymus dėl kategorijos, ir egzaminų laikymą.

„Bandėme vilioti ir iš Pasvalio, žadėjome apmokėti atvykimo išlaidas, tačiau ir šios pastangos buvo veltui“, - liūdnai kalbėjo G. Pladytė – Petrovič apie bandymus rasti vairuotojais dirbti norinčių žmonių.

„Ieškome ir per asmeninius kontaktus, ir per seniūnijas, ir per darbo biržą. Tačiau norinčių nėra, ypač – jaunų. Domėjosi pora vyrų, tačiau abu jau pensinio amžiaus“, - pasakojo direktorė.

Mažėja ir autobusais važinėjančių keleivių. Minėtas maršrutas Biržai – Panevėžys per Svilius, Vabalninką, pasak direktorės, kiekvieną mėnesį neša 8 tūkstančių eurų nuostolį. Keleivių srautas ypač sumažėjo nebevažinėjant moksleiviams.

„Nuostolį dengia savivaldybė. Tačiau juk negalime dėl vieno ar dviejų žmonių siųsti į maršrutą autobuso“, - sako nepavydėtiną laikotarpį išgyvenančios įmonės „Biržų autobusų parkas“ direktorė.

Alfreda Gudienė

Biržų krašto laikraštis "Šiaurės rytai"

Rekomenduojami video