Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Keliaujantieji kemperiais nepasiilgsta „viskas įskaičiuota“

Nors Europoje pamažu atleidžiami pandemijos sukelti suvaržymai, daugeliui vis tiek teks rinktis ne įprastas keliones lėktuvais į pamėgtus kraštus, bet daugiau keliauti automobiliu ir rinktis artimesnius atstumus. Specialistai prognozuoja, kad šiemet smarkiai ūgtels namelių ant ratų (kemperių) paklausa.

Paskaičiuoti maršrutą

„Ne vienas klientas klausia, kokiu maksimaliu greičiu važiuoja kemperis ir bando susiplanuoti kelionę taip, kad išvažiavę iš Lietuvos per parą atsidurtų Kroatijoje. Reikia suprati, kad tai ne lengvasis lenktyninis automobilis ir tai praktiškai neįmanoma“, – pasakoja Valdas Valiukevičius, tinklalapio valdokemperiai.lt įkūrėjas.

To teigimu, įsėdus į kemperį galvoje reikia perjungti režimą, suvokti, kad vairuoji sunkų, 3,5 tonos sveriantį automobilį ir kad jį reiks vairuoti kitaip – lėčiau, švelniau, atidžiau. Be to, juo važiuojant 4 ar 6 žmonių kompanijai, reiks dažniau sustoti, pailsėti, pavalgyti.

„Taigi, skirtingai nuo lengvojo automobilio, su kemperiu nepavyks pasiekti vidutinio 100 km/val. kelionės greičio. Jis bus kur kas mažesnis – apie 70–80 km/val., o per dieną optimalu nuvažiuoti 400 kilometrų“, – sako V.Valiukevičius.

Vairuojant kemperį reikia neužmiršti, kad jis yra ne tik sunkesnis, bet ir gerokai aukštesnis bei platesnis už lengvąjį automobilį. Taigi, reikia stebėti aukščio ir pločio apribojimus, nesistengti lįsti į senamiesčio gatveles, nes ten galima taip įstrigti, kad be policijos pagalbos nepavyks išvažiuoti. Nuvykus į Italiją ir pabandžius kemperiu įvažiuoti į kai kurių mažesnių miestelių centrinę dalį, ant stogo galima parsivežti ne tik italų skalbinių, bet ir senamiesčio namo balkoną.

Be to, manevruojant kemperiu dar reikia atkreipti dėmesį į vadinamąją „krokodilo uodegą“ – gerokai didesnį kėbulo išsikišimą už galinių ratų. Paprastai kemperio kėbulas baigiasi maždaug už 2 metrų nuo galinių ratų, todėl ankštose vietose, net jeigu visi ratai telpa į numatytą vietą, už jų likusi „krokodilo uodega“ gali nušluoti aplink esančius daiktus ir kliudyti medį, krūmą.

„Verta paminėti, kad norint vairuoti kemperį nereikia specialios kategorijos ar kursų, užtenka turėti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, o važiuojant svarbu viską daryti ramiau bei iš anksto apgalvojus, mėgautis kelione ir nepakliūti į nemalonias situacijas“, – pataria pašnekovas.

Kemperyje galima jaustis kaip namuose, nes jame dažniausiai būna įdiegti visi būtiniausi prietaisai ir baldai.

Jausmas – kaip namie

Kemperyje, anot pašnekovo, galima jaustis kaip namuose, nes jame dažniausiai būna įdiegti visi būtiniausi prietaisai bei baldai: televizorius, šaldiklis, radijas, viryklė, šaldytuvas, stalas, kėdės, lovos, indai, įrankiai, vandens talpykla, dujų balionas. Kemperyje taip pat yra tualetas bei dušas. Taigi, kas kelionės metu yra paliekama namuose, beveik viską galima rasti kemperyje.

Turėti nuosavą kemperį yra brangus malonumas, ypač įvertinant ir tai, kad jo prireiks galbūt tik keletą kartų per metus, per atostogas. Todėl norint į kelionę ruoštis su šia transporto priemone, naudingiausia kemperį išsinuomoti.

Tokiu atveju nereikės rūpintis šio automobilio priežiūra, draudimu ar remonto išlaidomis, nes visą tai garantuos kemperių nuoma užsiimančios kompanijos, kurių šiuo metu yra gana daug.

Kemperių nuomos kompanijos visada yra pasiruošusios pasiūlyti techniškai tvarkingus, apdraustus, naujus ar vos kelių metų senumo kemperius, turinčius pačią įvairiausią komplektaciją.

Suplanavus atostogas nereikėtų kemperio pradėti ieškoti paskutinėmis dienomis, nes toks keliavimo būdas yra gana populiarus ir kemperiai greitai išgraibstomi, todėl jo rezervacija reikėtų pasirūpinti iš anksto.

Keliaujant kemperiu, reikia atkreipti dėmesį į jo svorį – labai svarbu jo neperkrauti. Europoje šios transporto priemonės yra sveriamos ir už perkrovą gresia baudos.

Išvengia monotonijos

Pasak V.Valiukevičiaus, daugybė jo draugų turi sodybas ir daugybę metų, kiekvieną savaitgalį jie važiuoja ta pačia kryptimi.

„Po savaitės darbų biuruose, jie dirba savo sodybose. Ir taip kas savaitgalį, kiekvieną mėnesį, kasmet“, – pasakoja pašnekovas.

Todėl jis pats, norėdamas pamatyti daugiau pasaulio ir turėti įvairesnius savaitgalius, įsigijo kemperį.

„Tai leidžia man kiekvieną savaitgalį ilsėtis vis kitoje vietoje. Ir ilsėtis tikrąja prasme – man nereikia pjauti žolės, tvarkyti aplinkos, sutvarkyti savaitgalinių svečių sujauktą namą. Su savu kemperiu atvažiuoju pas draugus į sodybas ir ten visuomet esu labai laukiamas, nes atvažiuoju su savo namu, savo lova, savo dušu. Šiandien čia, rytoj – kitoje vietoje. Kemperis man kainavo kur kas pigiau nei sodyba, o gyvenimas kur kas įvairesnis“, – aiškina V.Valiukevičius.

Pirkti ar nuomotis?

Jo teigimu, padorų ir geros techninės būklės kemperį galima įsigyti už 20 000 eurų. Už 30–35 tūkstančius eurų galima nupirkti labai modernų kemperį, o seni, maždaug 15–20 metų kemperiai kainuoja mažiau nei 20 000 eurų. Jeigu jie bus naudojami nelabai tolimoms kelionėms, tai ir 10 000 eurų kainuojantis namelis ant ratų bus nebloga pramoga.

Kemperio nuomos kainos prasideda nuo 50 eurų už parą. Tačiau už tokius pinigus nuomininkas dažniausiai gaus labai seną kemperį.

Modernesnių kemperių nuomos kainos yra nuo 80 iki 120 eurų parai. Nuomotojai, norėdami privilioti daugiau klientų, nemokamai prideda lauko baldus, grilius, indus, patalynę. Nuomojant kemperį, rekomenduojama atidžiai paskaityti sutartį, pasidomėti, ar kemperis draustas kasko draudimu.

Saugiau ir pigiau

V.Valiukevičiaus manymu, važiuoti kemperiu yra pigu ir saugu, atsižvelgiant į vis dar neišnykusią koronaviruso grėsmę kai kuriose šalyse.

Mat važiuojama su šeima uždarame name, kuriame yra visi patogumai – lovos, dušas, tualetas, virtuvė, šaldytuvas. Taigi, maistas gaminamas pačių rankomis ir valgoma namelio viduje. Taip pat, keliaujant kemperiu nereikia bendrauti ar prasilenkti su kitais žmonėmis, kaip kad būtų viešbutyje ar restorane.

Jeigu 6 asmenų kompanija už kemperio nuomą parai moka 100 eurų, tai žmogui kainuoja mažiau nei 20 eurų, o už tai kompanija gauna gyvenamąją vietą ir nuosavą maitinimą. Žinoma, kemperiui reikia degalų – važiuojant toli, teks daug pilti.

„Tokia kelionė nepripažįsta jokių suvaržymų. Keliauti galima kada tik panorėjus, o sustoti – ten, kur norima. Jeigu sustojimo vietoje staiga pablogėjo oras, galima be problemų rinktis kitą kryptį, kur daugiau saulės“, – patirtimi dalinasi pašnekovas.

Viešbutis ant ratų visada turi langus su puikiu vaizdu. Važiuojant kemperiu galima sustoti kur nori, kur yra leidžiamos vietos. Daugelyje Europos šalių galima rasti tūkstančius nemokamų aikštelių, kuriose galima saugiai nakvoti, nesvarbu, ar tai nuostabios Alpių viršukalnės, Austrijos ežerai ar Latvijos pajūrys.

Kemperiu galima vežtis visus savo mėgstamus laisvalaikio daiktus: dviratį, irklentę, meškerę ar net motorolerį.

„Jeigu kada nors teko keliauti su kemperiu, tai žinote, kad toks keliavo būdas yra itin patrauklus ir leidžiantis pasijusti savarankiškam ir nepriklausomam. Pagrindinis kemperio privalumas yra tas, kad kelionės metu nereikia rūpintis jokiais viešbučių arba motelių rezervacijos klausimais, nes būstas visuomet yra „ant ratų“ ir su juo galima apsistoti kempinguose, kurių tinklas Europoje yra gerai išvystytas“, – sako pašnekovas.

Naudingi patarimai

Prieš ruošiantis išsinuomoti kemperį, su nuomotoju reikia išsiaiškinti visas sąlygas ir taisykles:

  • Svarbu žinoti, koks yra kemperio amžius, kas įskaičiuota į jo nuomos kainą, ar įtrauktas kasko draudimas? Kokio dydžio užstatas ir ar reikia papildomai mokėti už antrą vairuotoją?
  • Labai svarbu žinoti, ar ribojamas kilometražas, ar galima keliauti už Europos Sąjungos ribų.
  • Kai kuriems žmonėms svarbu, ar kemperyje galima vežtis gyvūnus.
  • Papildomai vertėtų pasidomėti, ar nuomojant kemperį bus suteikta ir GPS navigacija, koks vairavimo stažas reikalingas, ar kemperyje bus patalynė, ar ją reikia turėti savo?
  • Taip pat – aptarti techninius dalykus: kokios yra vidutinės degalų sąnaudos, kuriam laikotarpiui gali užtekti dujų baliono ir kam kemperyje naudojamos dujos, kiek ilgai tarnauja akumuliatoriai bei kaip dažnai reikia kemperį prijungti prie elektros lizdo.

 

Adomas Grinius

VL žurnalistas

Rekomenduojami video