Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Atrodo, kad kinai nuo „Tesla Model S“ nukopijavo viską – „Tesla“ ėmėsi bylinėtis

Visai neseniai rašėme apie „Xpeng P7“ elektromobilį. Tai simpatiško dizaino elektrinis sedanas, su puikiomis specifikacijomis ir kaina prasidedančia nuo 29 000 eurų.

Viskas būtų puiku, bet aiškėja, kad čia turime „Model S“ kopiją. Ir jei tarp elektromobilių specifikacijų skirtumų tikrai yra, tai panašu, kad visa kita buvo nukopijuota.

Čia verta pažymėti ir tą faktą, kad „Tesla“ praėjusiais metais inicijavo teisinį ieškinį prieš Guangzhi Cao, kuris prieš pereidamas į „Xpeng“, dirbo „Tesla“ kompanijoje. Konkrečiai prie autopiloto programos.

„Tesla“ tvirtina, kad Cao, prieš pereidamas į Kinijos elektromobilių kompaniją, prisijungė prie „Tesla“ autopiloto duomenų bazės ir į savo asmeninį kompiuterį atsisiuntė „Tesla autopiloto kodą“. Kitaip tariant, programinės įrangos pagrindą.

„Tesla“ teisiniu keliu siekia įrodyti, kad „Xpeng“ naudojama autopiloto sistema ir jos suteikiamos pagalbinės priemonės vairuotojui yra tiesiog pavogtos.

Bylinėjimas vis dar tęsiasi, tačiau panašu, jog „Xpeng“ šių „Tesla“ pareiškimų neįima į galvą ir netgi dar labiau erzina.

Štai, pabandykite rasti 10 skirtumų tarp oficialių „Tesla Model S“ ir „Xpeng P7“ elektromobilius pristatančių internetinių svetainių. Dizainas yra praktiškai identiškas ir teks gerai pavargti, kol rasite tų skirtumų.

„Tesla Model S“ elektromobilio svetainė

©Gamintojo nuotr.

 

„Xpeng P7“ elektromobilio svetainė

©Gamintojo nuotr.

2014-aisias „Xpeng“ kompaniją įkūrė Henry Xia ir jis atvirai pripažino, kad jam „Tesla“ daro didelę įtaką. Ir ji tapo dar didesnė, kai „Tesla“ leido naudotis kai kuriomis savo patentuotomis technologijomis.

Pranešama, kad „Xpeng“ buvo pirmoji įmonė, kuri iš tikrųjų pradėjo naudotis „Tesla“ nemokamai paviešintomis technologijomis.

Tačiau „Tesla“ leido aiškiai suprasti, kad leidimas kitiems gamintojams pasinaudoti „autopiloto sistema, kuriant savo elektromobilius, nereiškia, jog leidžiama viską nukopijuoti.“

Kitaip tariant, paviešintos technologijos tampa svarbiu informacijos šaltiniu, kuriant savo autopiloto sistemą, o ne begėdiškai viską perdedant į savo elektromobilį ir tiesiog pakeičiant autopiloto sistemos pavadinimą.

Čia yra įdomu ir tai, kad kol dar oficialiai nebuvo pristatytas „Xpeng P7“ elektromobilis, viešumoje gamintojas jau buvo pasidalinęs keliomis nuotraukomis ir elektromobilių mėgėjai kinų elektromobilį iškart pakrikštijo „Tesla klonu“.

Užteko vien tik pasižiūrėti į automobilio saloną ir ypatingai „Xpeng P7“ kompiuterį bei autopiloto vartotojo sąsają.

Štai kaip atrodo „Model S“ kompiuteris:

„Tesla Model S“ vidus

©Gamintojo nuotr.

O štai čia kaip atrodė „Xpeng P7“ elektromobilio salone įtaisytas kompiuteris:

„Xpeng P7“ vidus

©Gamintojo nuotr.

Skirtumų labai nedaug. Ir čia švelniai tariant.

„Xpeng“ šiek tiek susiėmė ir pakeitė kompiuterio dizainą. Štai koks jis yra dabar:

„Xpeng P7“ vidus

©Gamintojo nuotr.

Tačiau prietaisų skydelyje rodoma autopiloto sąsaja išliko praktiškai nepakitusi ir skirtumų nuo „Tesla Model S“ beveik nėra.

„Tesla Model S“

©Gamintojo nuotr.

 

„Xpeng P7“

©Gamintojo nuotr.

Įdomu kur gi nuves ši situacija. Juolab, kad „Xpeng“ nebėra eilinė maža kompanija. Ji kasdien tampa vis didesniu Kinijos elektromobilių gamintoju ir „Xpeng“ remia didžiuliai tarptautiniai investuotojai, tarp kurių yra ir daugeliui žinoma „Xiaomi“ kompanija.

Be abejo, jau ne kartą girdėjome, kad intelektinės nuosavybės teisės Kinijoje suprantamos kiek kitaip, nei Vakarų pasaulyje.

Dabar dar sunku pasakyti kuo baigsis ši „Tesla“ ir „Xpeng“ konfrontacija. Galbūt tokių dalykų, kurie dedasi tarp JAV ir Kinijos dėl „Huawei“ kompanijos ir neišvysime, tačiau apsistumdymo tikrai bus.

Iš kitos pusės, „Tesla“ tvirtai įžengė į Kinijos rinką, pastatė „Gigafactory 3“ gamyklą ir čia vietiniai rinkai spėriai gamina elektromobilius. Iš esmės „Tesla“ to ir ėmėsi dėl JAV ir Kinijos muitų karo. Dabar „Tesla“ Kinijoje gamina elektromobilius ir gali išvengti didelių muito mokesčių.

Galbūt, tai ir yra toji kaina: jei nori dirbti Kinijoje – pamiršk kas yra intelektinė nuosavybė? O ką Jūs manote?

Rekomenduojami video