„DeLorean DMC-12“, vienas įsimintiniausių automobilių kino istorijoje, juostoje „Atgal į ateitį“ virtęs laiko mašina, taip ir nesulaukė sėkmės keliuose – buvo parduota mažiau nei 9 000 šių mašinų.

Suprakaitavęs vidutinio amžiaus vyriškis įšoka į baltą Marselio taksi ir tiesdamas pluoštą pinigų paprašo atsipalaidavusio vairuotojo jį per 25 minutes nuvežti į oro uostą. Taksistą Danielį vaidinantis aktorius SamyNaceris bemat paruošia savo „Peugeot 406“ir svilindamas padangas, nardydamas tarp tramvajų bei kitų automobilių nulekia.Į šią legendinio filmo „Taksi“ sceną jo autorius LucasBessonas sudėjo veiksmą, kelionę šiluma spinduliuojančiais Prancūzijos Rivjeros keliais ir komiškas veikėjų reakcijas.

Pirkėjai nepamėgo

Jei ne modifikuotas, sportiškas ir manevringas „Peugeot“, filmas „Taksi“ nebūtų prisimenamas kaip viena geriausių visų laikų prancūziškų komedijų net praėjus dviem dešimtmečiams po jo sukūrimo. Čia, kaip ir daugybėje kitų filmų, automobilis tapo ryškiausia juostos žvaigžde.

Vienasįsimintiniausių automobilių kino istorijoje,juostoje „Atgal į ateitį“ laiko mašina virtęs „DeLorean DMC-12“, taip ir nesulaukė sėkmės keliuose. Futuristinės išvaizdos, nedažytas, nerūdijančio plieno GiorgettoGiugiaro kūrinys atrodė lyg į „Ferrari“ ar „Lamborghini“ besilygiuojantis superautomobilis, tačiau jo variklis turėjo vos 130 AG, kurių buvo mažoka ir pagal 1981-ųjų standartus.

Kad filmo herojus MartisMcFly‘us galėtų įspūdingiau pasiekti 88 mylių per valandą greitį, kūrėjai net pakeitė originalausmotoro garsą į „Porsche 928“.

„Atgal į ateitį“ pasirodžius kino ekranuose, „DeLorean“ jau buvo bankrutavusi. Įmonei pavyko parduoti vos 8 975 unikalios išvaizdos „DMC-12“, kurių nepaprasta istorija kolekcininkus dabar domina labiaunei techninės savybės.

Suteikia prasmės

Automobiliai ryškiai matomi pačiuose įvairiausiuose filmuose, nepaisant žanro, siužeto ar laikotarpio. Juos režisieriai naudoja ir kaip bendro vaizdo detales, ir kaip pagrindinius filmo herojus. Automobiliai yra tokie įprasti ir plačiai naudojami, kad kūrėjams jie tampa lyg tuščiu popieriaus lapu, kuriam galima suteikti kokios tik nori prasmės.

Filmų analitikas ThomasFlightas,išnagrinėjęs beveik šimto kino juostų automobilių prasmę,pastebėjo, kad jie virsta lyg simboliška veikėjų tąsa, pabrėžiančia jų ketinimus, charakterį ir silpnybes. Elegantišką Džeimso Bondo įvaizdį sustiprina prabangūs „Aston Martin“, o „Greitų ir įsiutusių“ serijoje lengvabūdžius gatvių lenktynininkus nuo tikrai technikai atsidavusių herojų skiria tai, kaip jie tobulina ir prižiūri savo automobilius.

„Automobiliai filmuose vaizduojami gerokai dažniau nei kitos transporto priemonės, bet vadinti juos transporto priemonėmis reikštų visiškai neįvertinti jų reikšmės kinui,“– tvirtina T.Flightas.

Pagalvojus apie automobilius kine,dažniausiai atmintyje iškyla įspūdingos gaudynių scenos, bet jie naudojami nepalyginamai platesniu kontekstu.

Tampa legendomis

Kai kurie filmų automobiliai įgauna tokios gilios prasmės, kad laikui bėgant tampa tik dar žinomesni ir geidžiamesni. Vienas iš labiausiai vertinamų klasikinių „Ferrari“ modelių yra „Testarossa“. Prie jo žinomumo stipriai prisidėjo visame pasaulyje populiarus serialas „Majamio policija“, kuriame pagrindinis veikėjas Sonis vairavo baltą „Testarossa“.

Kultinį automobilio statusą įtvirtino „Ferrari“ įkūrėjas Enzo Ferrari, vaidmenį sukūrusiam aktoriui Donui Johnsonui asmeniškai padovanojęs tokį patį sidabro spalvos automobilį.

Tiesa, įdomu tai, kad D.Johnsono asmeninis „Testarossa“ aukcione 2014-aisiais buvo parduotas tik už 110 tūkst. JAV dolerių, o „Majamo policijos“ automobilis 2017-aisiais buvo įvertintas net 1,75 mln. JAV dolerių.

Juostoje „Dingti per 60 sekundžių“ parodoma net 50 įspūdingų automobilių, tačiau labiausiai žiūrovams įsiminė paskutinis modelis „Eleonora“ – 1967-ųjų „Shelby GT 500“. Lemtingą žingsnį, paskutinį darbą iki laimėjimo įkūnijęs automobilis iš tiesų net nebuvo originalus „Shelby“ modelis, bet nepaisydamas to, 2013-aisiais nežinomas pirkėjas už jį sumokėjo net 1 mln. JAV dolerių.

VL