Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Keičiasi padangų žymėjimas: dabar apie jas žinosime kur kas daugiau

Šiemet gegužę įsigalios naujas Europos Sąjungos padangų ženklinimas, kuris pirkėjus geriau informuos apie padangų charakteristikas. Naujoje padangų etiketėje buvo pakeistos riedėjimo pasipriešinimo ir stabdymo šlapiame kelyje klasės, o triukšmingumas bus nurodomas decibelais ir A, B arba C raidėmis, skelbiama pranešime žiniasklaidai.

Taip pat pirkėjai papildomą informaciją galės rasti ES duomenų bazėje, nuskenavę QR kodą. Nuo šiol etiketėje bus ir dvi piktogramos, nurodančios ar šios padangos atitinka ES patvirtintą sukibimo ant sniego standartą, dabar žymimą snaige kalnų fone, ir ar nedygliuotų padangų sukibimas ant ledo atitinka naują ISO standartą. Taip pat padangų žymėjimas taps privalomas ir sunkiojo komercinio transporto padangoms.

Naujo ženklinimo etiketėse klasės nuo A iki C liko nepakitusios. Anksčiau E klase žymėtas pasipriešinimas riedėjimui ir sukibimas šlapiame kelyje dabar bus žymimas kaip D klasė, o F ir G klasės bus apjungtos į E klasę. Visa tai leis aiškiau ir lengviau suprasti padangų ženklinimą.

Pirkėjai papildomą informaciją apie pasirinktas padangas galės sužinoti ir nuskenavę etiketėje esantį QR kodą. Jis nukreips į EPREL (angl. European Product Registry for Energy Labelling) duomenų bazę, kurioje bus galima sužinoti ne tik etikečių vertes, bet ir dominančio padangų modelio gamybos pradžią ir pabaigą. Kaip ir anksčiau, šiuos duomenis teiks patys padangų gamintojai.

Nauja padangų ženklinimo etiketė skirta padėti pirkėjams pasirinkti labiau degalus taupančias padangas, tuo pačiu informuojant ir apie stabdymo kelią. Pirkėjai ir automobilių parkų valdytojai, rinkdamiesi padangas su mažesniu pasipriešinimu riedėjimui, gali sutaupyti daug degalų ir sumažinti emisijas. Aiški informacija apie sukibimą šlapiame kelyje padidins eismo saugumą, o informacija apie triukšmingumą padės mažinti eismo keliamą triukšmą.

Rekomenduojami video