Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Lietuviai pagamino elektra varomus autobusus

Komercinių ir keleivinių automobilių perdarymu užsiimanti bendrovė „Altas Auto“ir elektros pavarų gamintojas „ElintaMotors“pristatė pirmuosius Lietuvoje sukurtus elektrinius autobusus. Šie lietuvių sukurti autobusai yra vieni pirmųjų serijiniu būdu pagamintų tokio tipo modelių Europoje.

Prieš metus „Altas Auto“ir „ElintaMotors“paskelbė apie bendrus planus kurtiserijinės gamybos elektrinius autobusus.

„Daugiau nei prieš metus, kilus koronaviruso pandemijai, nutarėme sutelkti dėmesį į inovatyviųproduktų kūrimą ir tobulinimą. Autobusuose naudojama elektros pavara jau ištestuota įveikus 4 mln. kilometrų, o su šiais demonstraciniais modeliais jau nuvažiuota per 10 tūkst. kilometrų“,–teigia Edvardas Radzevičius, „Altas Auto“ generalinis direktorius.

Per pastaruosius metus abiejų įmonių inžinieriaisuprojektavo tris skirtingusautobusus, atliko visus reikiamus testavimo ir sertifikavimo darbus bei pasirengė serijinei elektrinių autobusų gamybai.Šie autobusai gaminami netoli Vilniaus, Pikutiškių kaimeįsikūrusiame „Alto“ techniniame centre.

Šiuo metu jau atlikti variklio galios bandymai, baterijų ir kitų elektrinių automobilių dalių saugos, smūgių ir vibracijų, taip pat pasyviųjųsaugos sistemų (ABS, ESP)veikimo testai. Išbandytas irnuokrypio nuo važiuojamosios juostos indikatorius, atlikti triukšmo ir visi kiti reikiami bandymai elektrinio autobuso saugumui užtikrinti.

Autobusai ir toliau bus testuojami bei demonstruojami įvairiose Europos šalyse. Tokiu būdu bus bandomi įvairūs darbo režimai skirtingomis klimato sąlygomis. Jau dabar šių demonstracinių modelių kūrimo ir testavimo darbams išleistadaugiau nei 1 mln. eurų. Aktyviai investuojama ir toliau: numatyta kurtidaugiaumodelių, labiau tobulinti įrangą, kad baterijos būtų įkraunamos dar greičiau ir autobusai nuvažiuotų didesnį atstumą.

Priemiesčiui skirtas„EV Ecoline“ modelis turi 19 sėdimųvietų, o miestui skirtame autobuse„EV Cityline“tilps iki 23 keleivių. Elektriniai modeliai turi po 3 baterijų blokus, kurių bendra talpa yra 115 kWh: jie aprūpina 150 kW galingumo elektros variklį. Autobusas viena įkrova miesto sąlygomis gali nuvažiuoti per 200 kilometrų. Tokio atstumo pakanka miestuose ir priemiesčiuose kursuojantiems mažiesiems autobusams.

Elektriniai autobusai aprūpinti greitojo įkrovimo įranga (krovimo galia – daugiau nei 70 kW), tad baterijos įkraunamos šiek tiek greičiau nei per 2 valandas.

Gamintojų teigimu, elektros kaštai nuvažiuoti 100 kilometrų nesieks8 eurų.

Kuriant autobusus buvo atsisakyta ir transmisijos dalies.Elektros variklis galią perduoda tiesiogiai į galinį reduktorių be papildomos transmisijos, tad energijos nuostoliai yra mažesni, lyginant su pavara, kurią turi įprastas dyzelinis autobusas.

Mažieji elektriniai autobusai iš pirmo žvilgsnio bus panašūs į analogiškus vidaus degimo variklį turinčius modelius, tačiau šiems elektrinių autobusų modeliams išskirtinumo suteikia ir tam tikri dizaino akcentai.Pavyzdžiui, pakeistas prietaisų skydelis, kuriame aiškiai atsispindės būtent transportui su elektrine pavara aktualūs rodmenys.

PasakE.Radzevičiaus, rinkai pristatytų autobusų įranga skirtinga, o autobuso individualizavimas pagal specialius poreikius yra vienas iš klientui svarbiausių aspektų renkantis konkretų modelį. Todėl šie elektriniai autobusai,kaip ir dyzeliniai modeliai, pasirinktinai turės visąesminę papildomą įrangą.

Kartu su 18 savo užsienio partnerių „Altas Auto“ pardavinės autobusus, įrengtus „Mercedes-Benz Sprinter“ bazėje, kuri yra populiariausia mažųjų autobusų gamyboje ir geriausiai pritaikyta įvairioms modifikacijoms. Atskirą liniją su MAN TGE baze Lietuvos gamintojai pateiks MAN koncernui, su kuriuo vysto ypač glaudžius ryšius.Jau dabar trijų modelių autobususkoncernas yra oficialiai įtraukęs tarp savo gaminių.

Priklausomai nuo naudojimo paskirties ir specifikacijos,elektriniai autobusai kainuos nuo 160 iki 180 tūkst. eurų (be PVM).Autobusams suteikiama 24 mėnesių, o baterijoms – 60 mėnesių garantija. Šių modelių aptarnavimas yra gerokai paprastesnis ir pigesnis nei įprastų dyzelinių.

VL

Rekomenduojami video