Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Sunkvežimis be vairuotojo

Švedų sunkvežimių gamintojas „Scania“ parodė savo naujausią koncepcinį modelį AXL – autonominį savivartį, kurio tradicinė vairuotojo kabina pakeista programine įranga ir išmaniosiomis sistemomis.

„Scania AXL“ vidaus degimo variklis varomas ekologiškais biodegalais, jis kol kas testuojamas kasyklose ir statybvietėse., į gatves jis turėtų išriedėti 2030 metais.

Autonominius sunkvežimius bendrovė testuoja nuo praėjusių metų, tačiau visgi iki šiol autonominiai sunkvežimiai turėjo būti prižiūrimi vairuotojų, kurie, reikalui esant, galėjo valdyti automobilį.

„Scania AXL“ yra visiškai savarankiška autonominė transporto priemonė, kurioje programinė įranga daugeliu aspektų yra svarbesnė nei techninė. Šis savivartis valdomas ir stebimas naudojant intelektualią valdymo sistemą. Naudodama duomenis, gaunamus iš kamerų, radarų, lidaro jutiklių bei GPS, ji pakeičia žmogaus akis ir smegenų gebėjimą priimti sprendimus pagal tai, ką mato.

„Scania Lietuva“ regiono vadovas Darius Snieška tikisi, kad tokių inovatyvių transporto priemonių testavimą ateityje išvysime ir Lietuvoje. Koncernas, kuris šiandien autonominį transportą daugiausia testuoja Skandinavijos šalyse bei Australijoje, aktyviai žvalgosi į naujas rinkas.

VL

Rekomenduojami video