Nors animacinius filmus mėgsta daug kas, tačiau tik nedaugelis žino, kaip jie gimsta ir kokių skirtingų jų kūrimo būdų egzistuoja. Viena jų – keraminė animacija, kurios techniką Lietuvoje tobulina dailininkė Ieva Bunokaitė.
Naujausias jos darbas – animacinis filmas „Buvo mandri pelėda“ apie pelėdą ir jos prausiamus vaikus. Filmą netgi galima pavadinti rankdarbiu, nes visi šios istorijos personažai prieš filmuojant buvo pagaminti autorės rankomis iš keramikos.
„Pirmiausia personažai atsiranda ant popieriaus. Toliau vyksta jų lipdymas, išdegimas. (...) Tai itin kruopštus darbas: kiekvieną kadrą po truputį – pajudini, nufilmuoji ir taip toliau. Sekundėje yra 24 kadrai, tad, pavyzdžiui, jeigu filmukas yra 5 minučių trukmės, tai įsivaizduokit, kiek darbo reikia“, – teigia I. Bunokaitė.
Kelių minučių trukmės keraminės animacijos filmo sukūrimas užtrunka apie pusę metų. Jei sugalvojus scenarijų tenka dar ir kreiptis į kompozitorių, kad sukurtų specialią muziką, procesas užsitęsia dar ilgiau. I. Bunokaitė juokiasi, kad visi jos darbai – neišvengiamai lietuviški, nes dažniausiai ją įkvepia savo krašto tautosaka.