„Piešdama visada galvoju, kur mano darbas gali atsirasti – gal pas kažką namuose, o gal kas nors dovanos mylimam žmogui. O tai nežmoniškai skatina dirbti“, – teigia alytiškė Orinta Rasymaitė, devyniolikmetė menininkė, savo darbais prikaustanti akį.
– Meno gyslelę turėjote nuo vaikystės ar tai buvo ilgo darbo vaisius?
– Tiesą pasakius, nelankiau jokios dailės mokyklos, jokių būrelių, viską išmokau savarankiškai. Tikriausiai pirmieji suvokimai apie dailę, apie piešimą atėjo iš tėčio – anksčiau jis dažnai piešdavo. Vasaras leisdama kaime, matydavau visus tėčio piešinius ir nuolat galvodavau, kaip tai gražu. Natūraliai atsirado noras tai atkartoti. Taip pat mano pusseserė darydavo tatuiruočių eskizus. Taip po truputį kūriau paveikslus pati. Kasdien piešiau ir piešiau. Kasdien mane tai vis labiau žavėjo.
– Bandėte atkartoti tėčio piešinius ar pasitelkdavote vaizduotę?
– Viskas prasidėjo nuo kopijavimo. Kadangi augau sparčiai progresuojant internetui – tai buvo mano pagrindinis idėjų šaltinis. Žiūrėdavau įvairius vaizdo įrašus, kaip nupiešti tam tikras detales, kaip šešėliuoti vaizdinius, kaip piešti realistiškus gyvūnėlius. Tada būdavo daug piešimo ir dar daugiau darbo trintuku. Šiek tiek įgudusi bandydavau kurti ir savo vizijas ant popieriaus lapo. Negaliu pasakyti, jog tai buvo įgimtas talentas. Noras domėtis menu skatino tobulėti.
– Dažnai klystant, nekildavo noras viską mesti ir pamiršti piešimą?
– Paleisti meno niekada nenorėjau. Jeigu pabosdavo piešimas – imdavausi rankdarbių. Pavyzdžiui, buvau susidomėjusi siuvimu. Vėliau sekė drobės pažinimas. Pamenu, jog buvau ypač susidomėjusi piešimu ant drabužių. Nuo pat mažens traukdavo akį išskirtiniai drabužiai, jų detalės. Nusipirkdavau dėvėtų drabužių parduotuvėje švarkelį ar marškinėlius ir leisdavau pasireikšti savo fantazijai. Šis užsiėmimas man labai patiko, ypač, kai matydavau, jog pavyksta sukurti išskirtinį dizainą. Vėliau turėdavau mažiau laiko, prasidėjusi mokykla primalšindavo visus meninius darbus.
– Ar rankdarbių įvairovę atrasdavote pati?
– Tikrai ne. Rankdarbių įvairovę padėjo pažinti mokykla. Dailės pamokose mokydavomės apie įvairias meno rūšis. Turėjau puikią technologijų mokytoją, kuri parodydavo įvairiausių rankdarbių – nuo mezgimo iki karoliukų vėrimo. Susidomėjusi nekantraudavau grįžti namo ir išbandyti vis kažką naujo. Žinoma, buvau vaikas, greit viskas nusibosdavo, padėdavau į šalį ir pradėdavau naują projektą.
– Šiuo metu studijuojate grafinį dizainą Kauno kolegijoje. Dvejojote sieti ateitį su menu ar tai buvo tvirtas sprendimas?
– Rinkausi tarp dviejų studijų dalykų – grafinio dizaino ir šokių. Būdama vienuoliktoje klasėje patyriau kelio traumą – plyšo meniskas. Tuo ir pasibaigė mano, kaip šokėjos, karjera. Tada labiau pradėjau domėtis grafika. Buvo mintis stoti į mados dizainą. Tačiau turėjau svajonę kurti dizainus drabužiams, dėl to grafinis dizainas Kauno kolegijoje buvo galutinis pasirinkimas. Norint patekti į valstybės finansuojamą vietą, teko laikyti stojamuosius egzaminus, kurie man pasisekė ir šiuo metu esu baigusi pirmuosius mokymosi metus.
– Ar dailė vis dar išliko pomėgiu, kai pradėjote studijuoti?
– Ir taip, ir ne. Iš tikrųjų, viskas yra tikrai labai gerai su grafinio dizaino studijomis. Aš išmokau labai daug per pirmus studijų metus. Tačiau visada yra bet. Dėstytojai užduoda daug darbų. Iš pradžių jie atrodo lengvi. Tik vėliau supranti, kiek laiko ir kantrybės tai atima. Darbus darydavau naktimis. Normalu, jog po kurio laiko piešti visiškai nesinori. Piešdama savarankiškai galiu pasirinkti, ką ir kaip piešti. Besimokant tokios laisvės nėra. O šis dalykas neprideda noro. Pavyzdžiui, aš labai mėgstu piešti realistiškai. Detalės, šešėliai, realistiškumas yra mano stilius. Studijuodama ne visada galiu pildyti savo norus, kas yra normalu. Tačiau gaunant užsakymą iš žmogaus, noras sugrįžta žaibo greičiu.
– Ar gavus užsakymą darbus atlikti lengviau?
– Ir žymiai. Žinau, jog tada iš žmogaus sulauksiu tam tikros reakcijos, gausiu nuoširdžią emociją. Piešdama visada galvoju, kur mano darbas gali atsirasti – gal pas kažką namuose, o gal kas nors dovanos mylimam žmogui. O tai nežmoniškai skatina dirbti. Kaip ir minėjau, studijuodama neturiu tokios laisvės rinktis, kaip ir ką noriu daryti. Atliekant privačius užsakymus, viskas žymiai maloniau.
– Ar jau esate numačiusi savo meninę kryptį?
– Dar nesu. Ir manau, jog ji nebus viena, konkreti sritis. Man patinka daryti daug skirtingų dalykų. Kartais tai portretų piešimas, kartais tai piešimas ant rūbų, o kartais tas pats grafinis dizainas. Nemanau, jog kada nors apsistosiu ties viena sritimi.
– Kiek apytikriai užtrunka darbo parengimas pardavimui?
– Labai įvairiai. Portretą gali užtrukti nupiešti nuo dviejų iki keturių dienų. Taip pat klientui reikia suprasti, jog aš nesu spausdinimo mašina, piešinys ne visada būna identiškas kaip iš nuotraukos. Reikia nepamiršti, jog tai yra ranka pieštas darbas. Sunkiausia būna pati pradžia, kai pieši ir atrodo, jog niekas nepavyksta ir nepavyks. Bet kuo daugiau darbo įdedi, tuo darbas pasidaro tikresnis.
– Ar savo darbus kur nors publikuojate?
– Instagrame turiu savo puslapį „oriartwork“. Ten galima išvysti daugiau mano darbų. Puslapyje keliu ne tik piešinius. Galima pamatyti grafinio dizaino nuotrupų, drabužių dizaino, portretų. Paprastai klientai atranda mane per šį puslapį. Arba draugai pasidalina mano darbų rekomendacijomis su savo draugais.