Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaKultūraPatarimaiSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Konkursai
Kultūra
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Kaip neapsigauti perkant naudotą elektromobilį?

Elektromobilių populiarumas tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje stabiliai auga. Tai atsispindi ir naudotų automobilių rinkoje, nes vis daugiau vairuotojų domisi galimybe įsigyti pigesnę elektra varomą transporto priemonę.

Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ eksperto Mato Buzelio teigimu, nesąžiningi pardavėjai klastoja elektromobilių odometro rodmenis, kad nuslėptų tikrąją baterijos būklę ir padidintų transporto priemonės vertę. Į ką pirkėjai turėtų atkreipti dėmesį besirinkdami naudotą elektromobilį?

Pirkėjus labiausiai domina naudoti „Tesla“ modeliai

Brangesni elektromobiliai nuvertėja greičiau, todėl pirkėjai neretai renkasi kelių metų senumo transporto priemonę, kuri jau būna praradusi ženklią dalį savo vertės. Tai ypač aktualu vairuotojams, perkantiems elektromobilį lizingu ir nenorintiems mokėti didelių mėnesinių įmokų.

Tarp visų elektromobilių išsiskiria „Tesla“ gamintojas, kurio modeliai metams bėgant gerai išlaiko vertę. „TeslaModel 3“ – dažniausiai platformoje tikrintas elektromobilis (16,1 proc. visų elektromobilių patikrų) išsiskiriantis žemu nuvertėjimu ir dideliu populiarumu antrinėje rinkoje.

Už jo rikiuojasi kitas populiarus „Tesla“ automobilis – „Model S“ (11,84 proc.), „Nissan Leaf“ (11,83 proc.), „Audi e-tron“ (9,8 proc.) ir „Volkswagen Golf“ (9,5 proc.).

„Akivaizdu, kad „Tesla“ turi stiprų įvaizdį elektromobilių rinkoje. Naudotas „Model 3“ siūlo labai gerą kompromisą tarp kainos, išliekamosios vertės, siūlomų funkcijų, o talpi baterija nekelia streso vairuotojams ilgesnėse kelionėse. Be to, šie automobiliai rinkoje matomi jau seniai ir dažną pirkėją domina būtent naudoti tokie modeliai“, – tvirtina M. Buzelis.

Didesnė rida – susidėvėjusios baterijos ženklas

Paprastai elektromobilių gamintojai baterijoms taiko 8-10 metų arba 160,000 kilometrų garantiją. Kuo didesnė elektromobilio rida, tuo prastesnės būklės bus jo baterija. Tiesa, baterijos susidėvėjimas priklauso ir nuo to, kaip buvo įkraunamas automobilis: ar savininkas dažnai naudojo greitojo įkrovimo stoteles, ar kraudavo jį lėtai, iki 80 proc., kaip rekomenduoja gamintojai.

Elektromobiliai su suklastota rida – didelė problema, nes tokiu atveju tampa sudėtinga įvertinti tikrąją baterijos būklę. Remiantis „carVertical“ duomenimis, 2,6 proc. visų platformoje tikrintų elektromobilių turėjo suklastotą ridą. Hibridinių (4,5 proc.), benzininių (5,4 proc.) ir dyzelinių (6,2 proc.) automobilių rida klastojama dar dažniau.

Kuo elektromobilio baterija labiau susidėvėjusi, tuo trumpesnis bus juo nuvažiuojamas atstumas. Senesnis elektromobilis jau nenuvažiuos tiek, kiek ką tik nuo konvejerio nuriedėjęs modelis. Tai tikriausiai yra viena pagrindinių priežasčių, dėl kurios dalis vairuotojų vengia įsigyti senesnes elektrines transporto priemones.

Pigesnė priežiūra, bet brangesni remontai

Nors nemažai pirkėjų baiminasi, kad elektromobilio priežiūra gali brangiai atsieiti, tai nėra visiška tiesa. Elektromobiliai paprastai pasižymi paprastesne konstrukcija nei vidaus degimo variklius turinčios transporto priemonės ir turi mažiau judančių dalių.

Visgi, jei elektromobilis pateko į smarkų eismo įvykį, remonto darbai gali nustebinti. Tarp visų tikrintų automobilių, būtent elektrinių transporto priemonių vidutinė apgadinimų vertė buvo didžiausia – 7023 eurai. Hibridinių (6793 eurai), benzininių (5957 eurai) ir dyzelinių (4256 eurai) automobilių vidutinė apgadinimų vertė šiek tiek mažesnė.

Lyginant su kitomis transporto priemonėmis, elektromobiliai į avarijas patenka rečiau. Jei 45 proc. hibridinių, 49,1 proc. benzininių ir 46 proc. dyzelinių automobilių nors kartą buvo apgadinti, tai „carVertical“ tikrintų apgadintų elektromobilių dalis siekė tik 35,4 proc. M. Buzelio teigimu, tai lemia sąlyginai nedidelis elektromobilių paplitimas – daugumoje šalių jie dar nėra labai populiarūs bei pasižymi jaunesniu vidutiniu amžiumi.

Tyrimas atliktas išanalizavus duomenis iš 25 šalių - Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rumunijos, Vengrijos, Čekijos, Kroatijos, Bulgarijos, Belgijos, Slovakijos, Serbijos, Suomijos, Slovėnijos, Vokietijos, Italijos, Šveicarijos, Danijos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės, Portugalijos, Prancūzijos, Ukrainos, Švedijos ir Graikijos.

Daugiau informacijos:

Rekomenduojami video