Quantcast
ŠalyjeVerslasŪkininkų žiniosTechnikos kiemasSodybaPatarimaiKultūraSveikata Regionai
Atskirk pelus nuo grūdų
Bendruomenės
Dievo žodis
Konkursai
Kultūra
Langas
LKBK – mūsų nepriklausomybės šauklys
Moters pasaulis
Naujienos
Nuomonės
Patarimai
Šalyje
Sodyba
Sveikata
Technikos kiemas
Ūkininkų žinios
Verslas
Regionai
Alytaus
Kauno
Klaipėdos
Marijampolės
Panevėžio
Šiaulių
Tauragės
Telšių
Utenos
Vilniaus
Rubrika
Li­ki­mo iro­ni­ja – aly­tiš­kė pri­vers­ta įro­di­nė­ti, kad nė­ra mi­ru­si

Gy­ve­na­me skait­me­ni­nių tech­no­lo­gi­jų am­žiu­je, jos skver­bia­si vi­sur, kur tik įma­no­ma. Ir kiek daug ga­li­ma nu­veik­ti pa­si­tel­kus šian­dien pla­čiai de­kla­ruo­ja­mą vie­no myg­tu­ko pa­spau­di­mą. De­ja, aly­tiš­kė Vik­to­ri­ja (tik­ro­ji mo­ters pa­var­dė ir var­das re­dak­ci­jai ži­no­mi – A.K.) iki šiol mi­na klam­pius ke­lius, pra­šy­da­ma, jog bū­tų „at­gai­vin­ta“, pri­kel­ta iš mi­ru­sių­jų, mat nuo šie­me­čio ko­vo 8-osios vals­ty­bi­niuo­se re­gist­ruo­se nu­ro­dy­ta, kad ji yra mi­ru­si. „Ne­gy­vu­mas“ man ke­lia ypač daug rū­pes­čių, ry­ja bran­gų lai­ką. To­kia­me pa­žan­gia­me laik­me­ty­je ne­pa­pras­tai sun­ku įro­dy­ti, kad esi gy­vas, iš­si­brauk­ti iš mi­ru­sių­jų są­ra­šo, gy­ven­ti ir dirb­ti nor­ma­liai“, – sa­ko veik­li aly­tiš­kė.

Vy­lė­si, kad vi­sos są­skai­tos bus grei­tai at­blo­kuo­tos

O is­to­ri­ja, ku­rią kreip­da­mie­si į „Aly­taus nau­jie­nas“ pa­pa­sa­ko­jo vie­no gra­žiai pri­žiū­ri­mo mū­sų mies­to dau­gia­bu­čio gy­ven­to­jai, yra to­kia. Ko­vo 8 die­ną Vik­to­ri­ja, jų na­mo ben­dri­jos pir­mi­nin­kė, vie­nos pri­va­čios gy­dy­mo įstai­gos me­di­kės su­ta­ri­mu tu­rė­jo duo­ti krau­jo ty­ri­mui. Jį pri­ėmu­si spe­cia­lis­tė, ku­rį lai­ką su­si­kau­pu­si ste­bė­jo duo­me­nis kom­piu­te­rio mo­ni­to­riu­je ir nu­ste­bu­si pra­ta­rė: „Duo­me­nys ro­do, kad jūs mi­ru­si. Lai­mė, kad grei­tai pa­ma­tė­me klai­dą.“

„Klai­da pa­ste­bė­ta, tad iki ko­vo 13-osios, iki vi­zi­to pas gy­dy­to­ją, ra­miai lei­dau lai­ką na­muo­se. Nu­ro­dy­tą die­ną su ty­ri­mų at­sa­ky­mais at­ėju­si pas gy­dy­to­ją, iš­gir­dau, kad esu ne­draus­ta so­cia­li­niu drau­di­mu. Gy­dy­to­ja pa­ti­ki­no, kad me­di­ka­men­tų iš­ra­šys, nes ji at­si­me­na, ko­kius nau­do­ju. Ir iš­ra­šė“, – pri­kal­bin­ta ne­įti­kė­ti­ną is­to­ri­ją pa­vie­šin­ti, pa­sa­ko­ja Vik­to­ri­ja.

Ji yra pa­ty­ru­si dau­gia­bu­čio na­mo sa­vi­nin­kų ben­dri­jos pir­mi­nin­kė. Va, čia mo­te­riai ir skau­džiau­sia, ji ne­ga­li pri­si­jung­ti prie „Sod­ros“, Vals­ty­bi­nės mo­kes­čių ins­pek­ci­jos ir už­pil­dy­ti ati­tin­ka­mų ata­skai­tų, ku­rių šios įstai­gos rei­ka­lau­ja iki kiek­vie­no mė­ne­sio 15 die­nos. Ji pra­ra­do at­sto­va­vi­mo ben­dri­jai tei­sę.

Si­tu­a­ci­ja, ku­rio­je at­si­dū­rė aly­tiš­kė, – tra­gi­ko­miš­ka. Vi­so­se duo­me­nų ba­zė­se, įve­dus jos as­mens ko­dą, pa­tei­kia­mas at­sa­ky­mas, jog mo­te­ris yra mi­ru­si.

„Dar tą pa­čią ko­vo 13-ąją at­lė­kiau į „Swed­bank“ ban­ką – ir čia duo­me­nys ro­do, kad esu mi­ru­si. Ban­ko spe­cia­lis­tai nu­siun­tė į Gy­ven­to­jų re­gist­rų cen­trą, šio spe­cia­lis­tai, pa­kon­sul­tuo­ti vil­niš­kių, – į Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos sky­rių.

Čia ma­nęs jau at­si­pra­šė, iš­da­vė raš­tą, kad mir­ties įra­šas bus anu­liuo­tas, vy­liau­si, kad ir vi­sos są­skai­tos bus at­blo­kuo­tos“, – kal­ba Vik­to­ri­ja.

Iš tie­sų Ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos sky­riaus ve­dė­jos Rū­tos Bri­liaus­kie­nės pa­ra­šu pa­tvir­tin­ta­me do­ku­men­te ra­šo­ma, kad nu­sta­ty­ta, jog, re­mian­tis me­di­ci­ni­niu mir­ties liu­di­ji­mu, ko­vo 8 die­ną iš­ra­šy­tu UAB „In Me­di­ca“ ir per­duo­tu elek­tro­ni­nė­mis prie­mo­nė­mis, Aly­taus mies­to sa­vi­val­dy­bės ad­mi­nist­ra­ci­jos Ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos sky­riu­je 2023 m. ko­vo 10 d. bu­vo su­da­ry­tas mir­ties įra­šas, ku­rį me­di­ci­nos įstai­ga ko­vo 13 die­ną elek­tro­ni­nė­je erd­vė­je at­šau­kė kaip ne­ga­lio­jan­tį.

Mo­te­ris ne­ri­mau­ja, ne­ži­no, kas dar ir ka­da iš­lįs

Nors aly­tiš­kės mir­ties įra­šas anu­liuo­tas, ban­ko są­skai­tos už­blo­kuo­tos. Ban­kas pri­ima tik iš anks­to už­si­re­gist­ra­vu­sius sa­vo klien­tus, bet, kaip tei­gia Vik­to­ri­ja, ją pri­ėmė kaip pri­va­tų as­me­nį. O kaip ben­dri­jos pir­mi­nin­kei jai vėl te­ko at­ski­rai ke­liau­ti. Ban­ko dar­buo­to­jai do­ku­men­tus grei­tai su­tvar­kė, bet są­skai­tas at­blo­ka­vo tik ko­vo 17 die­ną.

„Jau tre­čią kar­tą at­ei­nu į „Sod­rą“, ra­šau daug įvai­rių pra­šy­mų, kad ne­tai­ky­tų sank­ci­jų už įmo­kų ne­su­mo­kė­ji­mą. Su Mo­kes­čių ins­pek­ci­ja ir­gi pa­na­ši pa­dė­tis – ne­lei­džia pri­si­jung­ti, re­gist­ruo­tis. Ei­nu ir vi­sur at­si­pra­ši­nė­ju, pra­šau at­kur­ti duo­me­nis.

Su­pran­tu tai, kad, kas ne­dir­ba, tas ne­da­ro klai­dų. Jų vi­siems pa­si­tai­ko, bet, pa­ra­šius pra­šy­mą, klai­dos tai­so­mos. Šiuo at­ve­ju – il­gas pa­ieš­kų ma­ra­to­nas, pri­ėmi­mo ter­mi­nai il­gi. Aš su pra­šy­mais kaip di­džio­ji nu­si­kal­tė­lė tik laks­tau, mi­nu įvai­rių ins­ti­tu­ci­jų ke­lius, o vi­si į ma­no mir­ties fak­tą žiū­ri su min­ti­mi, kaip tai įma­no­ma, kad gy­vas žmo­gus pa­vers­tas mi­ru­siu, bet jų ma­no si­tu­a­ci­ja vi­siš­kai ne­jau­di­na.

Su­pran­tu, kad nau­ja sis­te­ma mir­ties fak­tą iš­ra­šo elek­tro­ni­niu bū­du, bet ko­dėl ne­ga­li anu­liuo­ti ir­gi elek­tro­ni­niu bū­du, per­duo­ti vi­siems re­gist­rams, ku­rie to­kią ži­nu­tę gau­na apie as­me­nį?

At­vi­rai kal­bant, aš ne­ri­mau­ju, juk ne­ži­nau, kas dar ir ka­da iš­lįs“, – tai ne­su­pran­ta­ma ir vi­siš­kai ne­juo­kin­ga iš­si­la­vi­nu­siai, tai­kiai ir ra­miai mo­te­riai, kai nie­kas ne­sku­ba ati­tai­sy­ti klai­dos.

„Mes pa­da­rė­me, o tu kaps­ty­kis, jei svei­ka­tos tu­ri“

Vik­to­ri­jai ne tik dėl dau­gia­bu­čio na­mo ben­dri­jos rei­ka­lų rei­kia tiek lai­ko gaiš­ti, daug ko ne­ga­li at­lik­ti, kol do­ku­men­tais ne­įro­dys, kad yra gy­va. Vis dar ne­pa­vyks­ta jai iš­si­brauk­ti iš nu­mi­rė­lių są­ra­šo ir gy­ven­ti nor­ma­liai.

„Sod­ro­je“ pa­ra­šiau pra­šy­mą, kad iš­mo­kė­tų man pri­klau­san­čias iš­mo­kas, bet kaip bus – ne­aiš­ku. „Sod­rai“ rei­ka­lin­gas ata­skai­tas pil­džiau ran­ka ir klau­siau, kaip bus ki­tą mė­ne­sį, at­sa­kė, kad tu­ri ma­no kon­tak­tus ir pra­neš.

Kad Mo­kes­čių ins­pek­ci­jos sis­te­ma ga­lė­tų vėl ma­ne pa­žin­ti, kad ga­lė­čiau at­sto­vau­ti ben­dri­jai, ko­vo 20 die­ną krei­pian­tis į Aly­taus mo­kes­čių ins­pek­ci­ją bu­vau in­for­muo­ta, kad ma­ne vi­zi­tui ga­li re­gist­ruo­ti tik ba­lan­džio 2 die­nai. Man jau la­bai vė­lu, tad re­ko­men­da­vo skam­bin­ti trum­puo­ju nu­me­riu 1882, pri­sis­kam­bi­nau ki­tą die­ną, 21-ąją, kon­sul­tan­tai per­da­vė ma­no pra­šy­mą Vals­ty­bi­nės mo­kes­čių ins­pek­ci­jos In­for­ma­ci­nių tech­no­lo­gi­jų pa­gal­bos tar­ny­bai PT, ku­ri su­si­sie­kė su ma­ni­mi ir pa­ti­ki­no, kad už­si­ims šiuo rei­ka­lu. Pa­ža­dė­jo pra­neš­ti, guo­džian­čių ži­nių dar ne­tu­riu.

Žmo­nės, ku­rie šią is­to­ri­ją se­ka, tei­gia, kad sa­ve ger­bian­ti gy­dy­mo įstai­ga, ku­ri įvė­lė klai­dą, tu­rė­tų pa­do­riai vi­sa tai už­baig­ti – Vik­to­ri­jos ga­lė­tų skir­ti ke­lia­la­pį sa­na­to­ri­niam gy­dy­mui ir po­il­siui. Gal net pa­deng­ti pa­tir­tas va­ži­nė­ji­mo į įvai­rias ins­ti­tu­ci­jas iš­lai­das.

Duo­me­nų ba­zė­je – mi­ru­si. Įdo­mu, ku­rio­je kom­piu­te­ri­nė­je sis­te­mo­je at­si­ra­do klai­da? Ofi­cia­liai ne­pa­tvir­tin­tais duo­me­ni­mis, ko­vo 8 die­ną apie 8 va­lan­dą su­si­blo­ka­vo įra­šai, kai me­di­kė re­gist­ra­vo Vik­to­ri­jos vi­zi­tą ir ki­to žmo­gaus mir­tį.

Bet kaž­kas, pa­šne­ko­vų pa­ste­bė­ji­mu, sis­te­mą tu­ri pri­žiū­rė­ti. Ir ne bet kaip, o at­sa­kin­gai. „Da­bar vi­siems „dzin“. Mes pa­da­rė­me, o tu kaps­ty­kis, jei svei­ka­tos tu­ri“, – taip apie na­mo pir­mi­nin­kės vis dar ne­si­bai­gian­čius rū­pes­čius kal­ba gy­ven­to­jai.

„Kad vi­sos ins­ti­tu­ci­jos vis­ką bū­tų at­kū­ru­sios tuoj pat, po to, kai ko­vo 13 die­ną Ci­vi­li­nės met­ri­ka­ci­jos sky­rius at­šau­kė me­di­ci­ni­nį mir­ties liu­di­ji­mą kaip ne­ga­lio­jan­tį, jaus­čiau­si taip, lyg nie­ko to­kio ir ne­įvy­ko. Bet ko­vo 22 die­ną vėl at­ėjo ži­nu­tė iš ban­ko. Pra­ne­ša­ma, kad ne­ga­vo ma­no įmo­kos už tur­to drau­di­mą, iki šiol ati­tin­ka­ma su­ma nuo są­skai­tos bu­vo au­to­ma­tiš­kai nu­ra­šo­ma. Pra­šo su­si­rū­pin­ti šios įmo­kos su­mo­kė­ji­mu. Man ir vėl ne­ri­mas, kad ne­nu­skai­ty­tas mo­kė­ji­mas. Ieš­kau, skam­bi­nu, aiš­ki­nu pa­dė­tį, pra­šau at­si­žvelg­ti. Bet tik žo­džiu pa­ti­ki­no, kad ki­tą mė­ne­sį nu­ra­šys. Ar pri­si­mins žo­di­nį pa­ža­dą?“ – dar vie­nas gal­vos skaus­mas Vik­to­ri­jai.

Rekomenduojami video